AMD eller Intel ?
Fra : @nomail@

Dato : 14-06-05 20:41

Jeg skal til at købe ny pc'er. men er en del i tvivl om jeg skal vælge AMD
eller Intel P4

Den skal bruges mest til spil incl. online games og lidt opgaver.

Og er Intel mere stabile end AMD ?

Nogle gode råd, mht valg af bundkort,cpu og grafikkort modtages meget gerne.

Fra : Peet

Dato : 14-06-05 21:40

"@nomail@" <nomail@dk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og er Intel mere stabile end AMD ?
>
> Nogle gode råd, mht valg af bundkort,cpu og grafikkort modtages meget

Hvis du kigger tilbage i gruppen vil du finde svar på en del spørgsmål
Resten kan du finde i bundkort, grafikkort, drev mm grupperne.

Fra : Mogens

Dato : 15-06-05 00:13

On Tue, 14 Jun 2005 21:40:47 +0200, "@nomail@" <nomail@dk.dk> wrote:

>Jeg skal til at købe ny pc'er. men er en del i tvivl om jeg skal vælge AMD
>eller Intel P4
>
>Den skal bruges mest til spil incl. online games og lidt opgaver.

Du får mest for pengene med AMD.

>Og er Intel mere stabile end AMD ?

Bestemt ikke. Det var de for år tilbage, men idag er der ingen
forskel mht. stabilitet. Min ene PC, en AMD XP2400 har kørt
non-stop, uden crash, i 6 mdr nu.

Desuden bruger de nye AMD CPU'er mindre energi end Intel's
og kan derfor gøres mere støjsvage med en god køler.
( Jeg kan anbefale Zalman )

>Nogle gode råd, mht valg af bundkort,cpu og grafikkort modtages meget gerne.

Har du råd til det, så kik på de nye AMD 64 CPU'er
og et tilhørende bundbrædt med sokkel 939
Jeg har selv lige bygget sådan en ( AMD 64 3500
på et ASUS A8N-E bundkort ) og det kører bare.
Dejlig maskine til spil og andet.

Mvh Mads

--
Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely
in a pretty and well preserved body, but rather, skid in broadside,

Fra : @nomail@

Dato : 15-06-05 17:15

Har nu bestilt en AMD 64 3000+ med 512 mb ram X700 256 mb ram grafik kort og
dvd brænder til 5395,00 Glæder mig til at se sønnen, når pakken kommer.

Fra : Hans

Dato : 15-06-05 17:18

@nomail@ wrote:
> Har nu bestilt en AMD 64 3000+ med 512 mb ram X700 256 mb ram grafik
> kort og dvd brænder til 5395,00 Glæder mig til at se sønnen, når
> pakken kommer.

Og du så siger til sønnen: Se sønnike, sådan noget kan du også købe når du
bliver voksen og får et job.

Hans