Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Projektor til visning af digitale fotos
Fra : Poul Reib

Dato : 14-06-05 18:47

Jeg ønsker at anskaffe mig en projektor til visning af digitale billeder på
en skærm. Jeg har hørt, at man skal efterspørge en DLP model og jeg har brug
for en opløsning på 1024 x 768. Prisniveau max. kr. 12.000.-

Kan nogle i gruppen anbetale en egnet model - der findes jo en masse mærker
på markedet. Der må være nogle, som er bedre end andre?

Tak for hjælpen.

Hilsen

Poul Reib

--
Poul Reib
Helenestien 8

Hjemmeside http://hjem.get2net.dk/reib
(NYT: SENESTE SKUD JUNI 2005.....)

http://hjem.get2net.dk/reib

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-05 19:12

"Poul Reib" <idapoulreib@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan nogle i gruppen anbetale en egnet model - der findes jo en masse
> mærker på markedet. Der må være nogle, som er bedre end andre?

Når du finder en projektor, som du er interesseret i, så undersøg hvor meget
den larmer. Der er jo en blæser i sådan et bæst, og den larmer altså. Men
det er forskelligt, hvor meget de enkelte modeller larmer. Bare et godt
råd...

Mvh. Claus Petersen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-06-05 19:36

In article <42af1e7f$0$18648$14726298@news.sunsite.dk>, Claus Petersen wrote:

> [...]
> den larmer. Der er jo en blæser i sådan et bæst, og den larmer altså. Men
> det er forskelligt, hvor meget de enkelte modeller larmer. Bare et godt

Og check prisen på en ny pære. Nogle modeller bruger en pære
til over 4000 kr.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-06-05 06:49

Povl H. Pedersen wrote:

> Og check prisen på en ny pære. Nogle modeller bruger en pære
> til over 4000 kr.

....og det kan godt være de billigste. Det er ikke nok at undersøge prisen,
men også forventet holdbarhed, hvorefter du kan beregne det rigtigt
interessante: pæreudgift pr. time.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Simon Nielsen

Dato : 14-06-05 23:45

"Poul Reib" <idapoulreib@get2net.dk> wrote in message
> [...]

mærker
> på markedet. Der må være nogle, som er bedre end andre?

Nogle mener at DLP er det bedste, der er det i visse tilfælde også, blandt
andet til powerpoint, billeder etc. Men film skal vises på en LCD projektor.
Selv hælder jeg mest til LCD projektorer, da jeg viser de film som jeg
optager på sådan en. Jeg har haft god erfaring med at se på Sony
projektorer, de har et lavt støjniveau, er forholdsvis billige i drift
(strøm og pærer) og er lystærke samt skarpe og gode. Og så er det ret
billige, men det er LCD modellerne. Til DLP har jeg set at Acer laver nogle
ret gode nogle, blandt andet den her
http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=137863 som har fået en del god
omtale.

Det med DLP er jo at sort niveauet bliver bedre, men det er begrænset hvor
sort det kan blive på en lys baggrund og hvis der bare er lidt lys i
lokalet. Så har DLP'erne det system at de kan slukke for de pixels der
bruger helt sort farve og det er ret genialt til billeder, men skal man bare
vise lidt bevægelig billeder så kan det hurtigt blive træls for i det man
først har opdaget skiftet mellem tændt og slukket pixels så ser man det hver
gang

Men "Acer PD 525d" er en god en.

Mvh
Simon