finde skærmstørrelse, browserstørrelse, op~
Fra : Jesper Henriksen

Dato : 02-06-01 11:39

Hvad skal der til?

...kan man undgå javascripts?
....der findes ingen variabler i PHP ? (nej?)

Jesper

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-06-01 11:42

"Jesper Henriksen" <jnh@worldonline.dk> wrote in message
> Hvad skal der til?

Kort: Javascript... :)

Du skal have noget javascript til at finde oplysningerne, og sende det til
serveren. På serveren kan der så være noget PHP til at opsamle disse data.

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 02-06-01 12:21

On Sat, 2 Jun 2001 12:38:45 +0200, "Jesper Henriksen"
<jnh@worldonline.dk> wrote:

>Hvad skal der til?
>
>..kan man undgå javascripts?
>...der findes ingen variabler i PHP ? (nej?)
[...]

prøv evt. at kigge på http://www.htmlgoodies.com

- der mener jeg at der er noget af det, du søger ..

--
Henrik Koksby.dk Hansen

Fra : |

Dato : 02-06-01 12:40

her er en der læser browser breden

<?PHP
if (!$w) {
echo ('<script>bredde = window.innerWidth ||document.body.offsetWidth;
location.href = "index.php?w=" + bredde; </script>');
}

du kan se den i aktion på www.port-it.net/blah/index.php L: guest P: guest
( og ja det er mit private test område så de fleste links der er dead og
farverne er ugly. men det meste virker som jeg vil have det til )

hygge

--
/|^Angel^|