orm?
Fra : Elsebeth Frederiksen

Dato : 13-06-05 20:19

hej allesammen.

jeg har 2 katte, den ene er overvægtig og den anden er noget tynd i det. de
kommer ikke ud, andet end på altanen engang imellem, og jeg har læst at de
så meget sjældent har orm? men folk der ser den synes den er noget tynd, og
den spiser også ret meget.
er der en måde jeg kan tjekke det på eller skal den en tur til dyrlægen?
De får dyrlægens Hills prescription diet og er kastrerede, den ene har tabt
sig lidt af det, og det var også meningen da den havde taget en hel del på.

på forhånd tak
sleepflower

www.123hjemmesider.dk/sleepflower

Fra : fam. Ager

Dato : 13-06-05 20:35

"Elsebeth Frederiksen" <sleepflower@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> De får dyrlægens Hills prescription diet og er kastrerede, den ene har
> tabt sig lidt af det, og det var også meningen da den havde taget en hel

Hej!

jeg har nøjagtigt samme problem, min ene raggie er på kanten af
velfærd...(-: og hans bror er et magert spetakel at se på, også kedelig i
pelsen. men har en glubende appetit, er altid sulten, og får meget "under
bordet", når fedberg sover.
de fik begge en kombikur, der skulle tage hvad der måtte være af orm, og det
magre spetakel fik en dobbelt kur. han er flere måneder efter lige tynd,
ingen forandring der.
nogle her i gruppen har nævnt sukkersyge som en mulig årag, som jeg vil få
ham chekket for. han er ellers også sund og rask.
de får iams adolt begge 2 , og den magre får bla. killingefoder "under
bordet". det er mystisk synes jeg.
men selvfølgelig er der forskel på katte som på mennesker, måske skal de
bare være sådan.

mvh. marie

Fra : Denise

Dato : 14-06-05 08:59

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> bordet". det er mystisk synes jeg.
> men selvfølgelig er der forskel på katte som på mennesker, måske skal de

Vores 2 Somali er ligeså, Dino er stor og kraftig og hans bror Blonde er et
magert spetakel. Han har altid set sådan ud, jeg så hans mor og hun var også
meget tynd, så det er åbenbart arveligt. Han er nu 10 år og vi har vænnet os
til at han bare skal se sådan ud. Og selv om han er tynd er han meget flot
at se på alligevel, med pæn pels og lang og atletisk med krudt i måsen, han
ligner mere en Aby faktisk.

--
Hilsen Denise

Fra : Elsebeth Frederiksen

Dato : 21-06-05 19:43

nu har jeg været nede hos dyrlægen med kattene, og få lavet et sundhedstjek.
Han mente ikke den havde orm, men fik en fin lille ting med hjem som jeg
skulle samle nogle efterladenskaber opp med og aflevere den.
Men jeg undrer mig lidt over det sundhedstjek, fordi detr tog nok 10
minutter for begge katte og i telefonen sagde de at det ville tage et
kvarter pr kat.
jeg synes ikke det er længe for at se om der er noget i vejen med katten,
men det va måske bare det? Han lyttede til hjertet, mærkede lidt på dem,
kiggede på deres tænder og gav dem an vaccination.

DEn ene var forøvrigt noget misfornøjet med at være den. Den hvæste af os og
knurrede noget så forfærdeligt. den kravlede ligefrem selv ind i sin katte
igen, selvom den havde brokket sig meget over at være der inde.

Så sagde dyrlægen forøvrigt at der nok er en smule siameser i den, fordi den
snakker så meget hele tiden.
jeg er da også ved at blive vanvittig af den engang imellem