Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mere linsespørgsmål
Fra : 7c

Dato : 13-06-05 17:42

Jeg har et sidste spørgsmål før jeg sprænger min kassekredit. Jeg har
bestemt mig for 350D'eren og de 2 nedenstående objektiver. Vil lige høre om
jeres mening om de 2. Jeg skal bruge dem til allround brug. Prisen ligger
omkring 3.400 og 5.500.

Er der ulemper eller fordele ved de to som jeg absolut skal vide noget om?
Er de gode til prisen?

Canon ef-s 60mm f/2.8 macro - USM

Canon ef-s 17-85mm f/4-5.6 IS USM

Vh.

Søren

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 13-06-05 18:16

> Er der ulemper eller fordele ved de to som jeg absolut skal vide noget om?
> Er de gode til prisen?
>
> Canon ef-s 60mm f/2.8 macro - USM
>
> Canon ef-s 17-85mm f/4-5.6 IS USM
>
> Vh.
>
> Søren

Hej Søren.
Jeg har netop erhvervet et EOS 20D samt disse 2 objektiver (+ 10-22 mm
zoom), og det er begge rigtig gode objektiver.
Jeg tror nu nok, at der er makro-objektiver der kommer tættere på end dette,
men det er altså et fikst lille et, der kan anvendes til andre ting, som
f.eks. portrætter.
Uden at have set det, er jeg heller ikke i tvivl om, at nogle af Canons
L-zoomobjektiver tegner skarpere end 17-85mm'eren, men der er andre fordele,
som f.eks. alsidigheden i dette objektiv. F.eks kan det fokusere helt ned
til 25 cm (så man kan evt. vente lidt med makro-objektivet), og L-typerne
dækker væsentlig kortere brændvidder, som f.eks. L17-40 mm tror jeg nok den
hedder.
Jeg fortryder ikke mit køb, og vil ikke bytte nogen af de 2 objektiver!
Mvh Niels Hejnfelt