Dolmio
Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 13-06-05 15:39

Kan man fryse Dolmio ned? Altså den rene sauce uden kød. Har nemlig et helt
glas men har kun taget 200 g. oksekød ud af fryseren da jeg er alene

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 13-06-05 15:51

Linda Hedegaard Jensen wrote:

> Kan man fryse Dolmio ned? Altså den rene sauce uden kød. Har nemlig
> et helt glas men har kun taget 200 g. oksekød ud af fryseren da jeg
> er alene

Hvad er det? Det lyder lidt som en færdigsovs af en art. Sådanne vil typisk
sagtens kunne fryses ned.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 13-06-05 16:06

> Hvad er det? Det lyder lidt som en færdigsovs af en art. Sådanne vil
> typisk sagtens kunne fryses ned.
>
> Mvh
> Kevin Edelvang

Ja det er sådan en færdig tomatsovs til pasta. Ved godt man kan lave det
bedre selv men idag står den lige på lidt lynmad

Fra : Carsten Riis

Dato : 13-06-05 16:25

Linda Hedegaard Jensen skrev den 13-06-2005 17:05:

> Ja det er sådan en færdig tomatsovs til pasta. Ved godt man kan lave det
> bedre selv men idag står den lige på lidt lynmad

Men du har tid til at skrive to indlæg på usenet?

Ej spøj til side. ja, du kan fryse den. På samme måde som du kan
fryse kødsovs når den er lavet færdig.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 13-06-05 16:28

> Men du har tid til at skrive to indlæg på usenet?

Sidder og venter på at kødet tør op, havde glemt at tage det ud imorges
(typisk mig)

> Ej spøj til side. ja, du kan fryse den. På samme måde som du kan fryse
> kødsovs når den er lavet færdig.

Okay, tak for det

Fra : Nielsen

Dato : 13-06-05 20:11

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> wrote in message

> Sidder og venter på at kødet tør op, havde glemt at tage det ud imorges
> (typisk mig)

I en snæver vending venter jeg slet ikke på at kødet tør op. Olie i gryden,
kødet i, og så tør det op efterhånden. Jeg vender det ofte og "skraber"
efterhånden det optøede af .

Det er sikkert ikke korrekt men jeg kan ikke smage forskel på den færdige
ret.

vh
Nille

Fra : Mus

Dato : 13-06-05 17:10

Linda Hedegaard Jensen <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:42ada0c4$0$31819$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...

> Ja det er sådan en færdig tomatsovs til pasta. Ved godt man kan lave det
> bedre selv men idag står den lige på lidt lynmad

Du behøver da ikke undskylde. Der er skam andre end dig der tyer til sådanne
sovse, når man enten har travlt eller simpelthen ikke har lyst til at stå i
køkkenet.

LN

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 13-06-05 17:10

Linda Hedegaard Jensen wrote:

> Ja det er sådan en færdig tomatsovs til pasta. Ved godt man kan lave
> det bedre selv men idag står den lige på lidt lynmad

Nå ja, men hvis det er, hvad jeg tror det er, er der nok ikke meget
"færdigmad" over det. Det består typisk af mosede tomater, salt, evt. et
krydderi eller to og så tilsætningsstoffer. Hvis ikke jeg nyder
tomatsovskunstnerier så meget, kunne jeg da sagtens selv finde på at købe
noget lignende.

Og som andre har skrevet, kan det sagtens fryses.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Nuser

Dato : 13-06-05 18:15

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:42ad9a65$0$31804$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Kan man fryse Dolmio ned? Altså den rene sauce uden kød.

Har ofte frosset Dolmio ned. Når man tør det op, kan man opleve at det
skiller, men ved opvarmning rører man det let sammen igen.

Bortset fra det kan det vel holde sig 3 - 4 dage i køleskabet. Jeg plejer
også at bruge Dolmio som sovs på pizza, samt som tomatsovsen i lasagne

Hilsen Nuser

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 13-06-05 20:01

On Mandag 13 juni 2005 16:38, Linda Hedegaard Jensen wrote:

> Kan man fryse Dolmio ned? Altså den rene sauce uden kød. Har nemlig et
> helt glas men har kun taget 200 g. oksekød ud af fryseren da jeg er alene

Sagtens, men hvorfor ikke bruge hele glasset til at lave en større portion,
som du så kan fryse ned til en anden god gang?

--
Jonas Kongslund