taletidskort
Fra : Ole

Dato : 02-06-01 09:25

Hej,
Jeg har en extra mobil som jeg skal ha´ et taletidskort i - hvilket er
billigst?

pft

Ole

Fra : Leif & Susanne

Dato : 02-06-01 10:30

Hej Ole

kik lige på www.telmore.dk 1,25 kr. pr.min. abb. 0 kr.

Ole skrev

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 02-06-01 10:48

"Leif & Susanne" <pegaso@vip.cybercity.dk> writes:

>kik lige på www.telmore.dk 1,25 kr. pr.min. abb. 0 kr.

Gratis abonnement forudsætter dog et forbrug på mindst
75 kroner over 3 måneder.

Hilsen
Per

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 02-06-01 11:17

Per> Gratis abonnement forudsætter dog et forbrug på mindst 75 kroner
Per> over 3 måneder.

Ja, ellers koster det 15 kr om måneden... under alle omstændigheder er
det nok det billigste taletidskort du kan finde (som regel også
billigere end normale abonnementer)

/Thomas
--
/"\ | "To alcohol! The cause of - and solution to -
\ / | all of life's problems!" -- Homer Simpson

Fra : Fischer

Dato : 02-06-01 11:49

> Ja, ellers koster det 15 kr om måneden... under alle omstændigheder er
> det nok det billigste taletidskort du kan finde (som regel også
> billigere end normale abonnementer)

Jeg gentager: Telmore er ikke taletid. Det er abonnement på taletidslignende
vilkår.

* Fischer

Fra : Manhatten

Dato : 02-06-01 12:01

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote in
<zz3S6.72$sp6.3250@news.get2net.dk>:

>Jeg gentager: Telmore er ikke taletid. Det er abonnement på
>taletidslignende vilkår.

Jep - det har du ret i. Men stadigvæk er det et utroligt godt tilbud som
har taletidskortets kvaliteter (anonymitet undtaget hvis det er det man
ønsker) og som alternativ til taletidskort er det billigt :)

/Manhatten

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-06-01 12:20

Fischer skrev:

>Jeg gentager: Telmore er ikke taletid. Det er abonnement på taletidslignende
>vilkår.

Hvad er definitionen på taletid/abonnement? Og hvem definerer det?

Mange steder kalder de jo Telmore for billigste taletid, og
umiddelbart vil jeg også sige det ligner taletid mest.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : jan steen sørensen

Dato : 05-06-01 09:38

Lasse Hedegaard skrev i meddelelsen ...

>Hvad er definitionen på taletid/abonnement? Og hvem definerer det?

Måske ikke entydigt, men:

Taletid er et FORUDBETALT antal minutter/kroner til rådighed. - ingen
opsigelse.
Abonnement er en aftale om et månedligt afgifts-beløb ( kan evt. være kr.
0,-) og du betaler forbrug efterfølgende. - aftalen opsiges skriftligt.

Juridisk er der også forskel på Taletid (PreePaid) og Abonnement.

Jan

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 03-06-01 22:40

Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx> wrote:

> Gratis abonnement forudsætter dog et forbrug på mindst
> 75 kroner over 3 måneder.

Er der egentlig nogen der ved, hvor meget de går op i det?

Fra : Henning

Dato : 03-06-01 22:53

On Sun, 03 Jun 2001 23:39:45 +0200, Niels@fabel.dk (Niels Teglsbo)
wrote:

>Er der egentlig nogen der ved, hvor meget de går op i det?

Ikke endnu - men den dag der bliver mangel på numre...

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 03-06-01 23:02

Henning <ingen@email.tx> wrote:

[Telmores forbrugskrav]
> Ikke endnu - men den dag der bliver mangel på numre...

Ok, så vil jeg undlade at ringe til mig selv i tre kvarter (ok, jeg
kunne måske have fundet på noget mere fornuftigt at lave).

Hvad giver mobilselskaber egentlig for et nummer?

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 04-06-01 09:50

In article <um8lht0oifvf8qgg351gdv1eqi7d2utgol@news.image.dk>,
Niels@fabel.dk says...

> Er der egentlig nogen der ved, hvor meget de går op i det?

Ja, det ved jeg

Betingelsen er primært lavet for at forhindre at Telmore bliver
leverandør til alle trådløse alarmer m.m. Der er en månedlig omkostning
for Telmore, og hvis mængden af inaktive kunder blev for stor, ville
denne omkostning skulle betales af øvrige kunder. Derfor betingelsen
der er en "nødventil" hvis problemet skulle voske sig for stort. Indtil
videre har vi ikke brugt betingelsen, og som skrevet i en pressemeddelse
for nylig, har vi over 25.000 kunder.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Fischer

Dato : 04-06-01 15:59

> Ja, det ved jeg
[snip]
> Indtil videre har vi ikke brugt betingelsen, og som skrevet i en presse-
> meddelse for nylig, har vi over 25.000 kunder.

Så forstår jeg ikke denne:
"Abonnementsaftalen forudsætter et forbrug på mindst 75 kr. over 3 måneder.
Ved mindre forbrug tilbyder TELMORE et alternativ, hvor du i måneder med et
forbrug på under 25 kr. betaler 15 kr. månedligt for abonnementet uden krav
om minimumsforbrug".

Altså hvis kontoen ikke bliver lukket ved for lavt forbrug, hvorfor så
betale de 15,- kr. pr. måned???

*Fischer

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 04-06-01 21:51

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote:

> Altså hvis kontoen ikke bliver lukket ved for lavt forbrug, hvorfor så
> betale de 15,- kr. pr. måned???

Det gør du heller ikke medmindre Telmore alligevel synes du har for lavt
forbrug. Så vil de tilbyde abonnementet til de 15 kr/måned, som man så
kan acceptere eller få lukket sin konto efter 30 dage.

Frank Rasmussens svar er jo ingen garanti for, at de ikke vil bruge
deres ret til at lukke konti med for lidt forbrug på et og eller andet
tidspunkt.

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 04-06-01 21:51

Telmore - Frank Rasmussen <fr@telmore.dk> wrote:

> Ja, det ved jeg

Herligt.

> Betingelsen er primært lavet for at forhindre at Telmore bliver
> leverandør til alle trådløse alarmer m.m.

Har de så en mobiltelefon (måske indbygget) med et sim-kort, så de kan
sende SMS'er hvis der sker noget?

> Derfor betingelsen
> der er en "nødventil" hvis problemet skulle voske sig for stort. Indtil
> videre har vi ikke brugt betingelsen, og som skrevet i en pressemeddelse
> for nylig, har vi over 25.000 kunder.

Takker for svaret.

Og jeg håber da også, at I så vil tage dem med mindst forbrug først, så
man ikke behøver bekymre sig alt for meget for, om man lige har brugt 75
eller 70 kr i et kvartal.

Fra : Fischer

Dato : 04-06-01 06:07

> Gratis abonnement forudsætter dog et forbrug på mindst
> 75 kroner over 3 måneder.

Ja - alternativet er en abonnementspris på 15,- kr. pr. måned.

*Fischer

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-06-01 10:49

Ole skrev:

>Jeg har en extra mobil som jeg skal ha´ et taletidskort i - hvilket er
>billigst?

www.telmore.dk - helt klart.

venligst,
Lasse Hedegaard