Undefined index
Fra : Nederbasse

Dato : 12-06-05 19:34

Hello

Når jeg vil indsætte data fra en form i Mysql db får jeg denne fejl:
Notice: Undefined index: gym_s in c:\inetpub\wwwroot\a\a_update.php on line
2

og line 2 er:
$gym_s = $_REQUEST["gym_s"];
på siden der indsætter data

Denne fejl kommer kun på min egen pc med XP/PHP 4.3.10/Mysql 4.0.24
jeg har Googlet uden at finde løsningen på lige netop mit problem

LarsN

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 12-06-05 19:58

Nederbasse wrote:
> Hello
>
> Notice: Undefined index: gym_s in c:\inetpub\wwwroot\a\a_update.php on line
>
> og line 2 er:
> $gym_s = $_REQUEST["gym_s"];

$gym_s = empty($_REQUEST["gym_s"]) ? '' : $_REQUEST["gym_s"];

--
ulrik nielsen |
-----------------+---------------------------------------------------
from bofh | http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Nederbasse

Dato : 13-06-05 08:15

"Ulrik Nielsen" <un.spam@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> -----------------+---------------------------------------------------
> quote or the day | The rolling stones concert down the road caused a

Det virker men jeg kunne godt tænke mig en forklaring på strengen da det kun
er på min pc fejlen kommer og ikke på den UNIX server jeg bruger på jobbet.

LarsN

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 13-06-05 08:52

Nederbasse wrote:
> Det virker men jeg kunne godt tænke mig en forklaring på strengen da det kun
> er på min pc fejlen kommer og ikke på den UNIX server jeg bruger på jobbet.

Serveren på dit arbejde er sikkert sat op til ikke at vise "notice"
beskeder i din log.

Det er når der bruges en variabel der ikke er sat, at denne fejlbesked
kommer.

Nedenstående spørger om variablen er sat, hvis den er er det den der
bruges, hvis ikke sættes variablen til ''.

--
ulrik nielsen |
-----------------+---------------------------------------------------
quote or the day | Traceroute says that there is a routing problem in

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 13-06-05 09:20

Ulrik Nielsen wrote:

> Nedenstående spørger om variablen er sat, hvis den er er det den der
> bruges, hvis ikke sættes variablen til ''.

Njarh, den spørger om variablen er tom - Man bør bruge isset() istedet.

http://dk.php.net/manual/en/function.empty.php giver et eksempel på hvorfor.

Tonni Aagesen

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 13-06-05 11:36

Tonni Aagesen wrote:
> Njarh, den spørger om variablen er tom - Man bør bruge isset() istedet.
>
> http://dk.php.net/manual/en/function.empty.php giver et eksempel på hvorfor.

empty() tester både på om variablen er sat og om den er tom, hvilket i
denne sammenhæng er ret cool...

men det er da rigtigt at hvis man vil teste på om en variabel er sat,
skal man bruge isset()

--
ulrik nielsen |