Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flash til Canon 350D
Fra : 7c

Dato : 12-06-05 19:15

Jeg skal bruge et godt flash til mit kommende kamera (350D'ren). Jeg skal
kunne bruge det allround, men har ikke forstand på det, så ville meget gerne
ha' et par gode forslag. Hvad skal man være obs på ved flashkøb?

Vh.
Søren

Fra : Iversen

Dato : 12-06-05 19:33

> Jeg skal bruge et godt flash til mit kommende kamera (350D'ren).

Jeg tror du skal vente med at købe flash..
Nu skal det lige siges at jeg selv er 110% amatør og nybegynder selv....
Jeg vil sige, start med at køb kameraet og se hvor vinden blæser hen af - se
hvad dit behov er...
Jeg fandt hurtigt uf af at jeg ikke kunne lide billeder taget med flash´en
på, og købte istedet for en lys stærk prisme 50mm 1.4 (bruger mest kameraet
til koncerter )

- Iversen

Fra : Tommy Fer

Dato : 12-06-05 20:39

Iversen wrote:

> [...]
> på, og købte istedet for en lys stærk prisme 50mm 1.4 (bruger mest kameraet

Tjae, man kan også lave MEGET pænere billeder med en ordentligt flash
kontra den indbyggede.

desværre er det ikke altid nok med en F:/1,4 men ja det er pænest uden
flash.

mvh Tommy Fer

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-06-05 19:52

In article <42ac7b8b$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, 7c wrote:
> Jeg skal bruge et godt flash til mit kommende kamera (350D'ren). Jeg skal
> kunne bruge det allround, men har ikke forstand på det, så ville meget gerne
> ha' et par gode forslag. Hvad skal man være obs på ved flashkøb?

Der er ikke mange muligheder:
Sigma 500 DG Super + 500 DG ST
Canon 420EX, 550EX og 580EX - Der er vist nok en mindre model der
ikke er værd at købe.

Metz skulle efter sigende også have noget der passer på digitale
fra Canon.

Fra : zczc

Dato : 12-06-05 20:48

> Der er ikke mange muligheder:
> Sigma 500 DG Super + 500 DG ST
> Canon 420EX, 550EX og 580EX - Der er vist nok en mindre model der
> ikke er værd at købe.

Der er rimelig mange penge at spare ved at købe f.eks. 420'eren i Tyskland.

Fra : jesper outzen

Dato : 13-06-05 08:40

zczc wrote:

> Der er rimelig mange penge at spare ved at købe f.eks. 420'eren i Tyskland.

Og det behøves ikke at være på nettet.Jeg købte en 420 i Køln her i
efteråret i en forretning lige op af Domkirken.(turisted osv.)Manden
forlangte €250 jeg sagde det var for meget og straks sagde han €190 og
det var sørme en besparelse. Jeg var faktisk villig til at betale €200.
jesper o

Fra : Flemming Gram Christ~

Dato : 13-06-05 19:41

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in message
> Der er ikke mange muligheder:
> Sigma 500 DG Super + 500 DG ST
> Canon 420EX, 550EX og 580EX - Der er vist nok en mindre model der
> ikke er værd at købe.

Hvilke af disse kan køre trådløst alene (sammen med den faste på kameraet)?
Giver det overhovedet mening, eller bruger man altid en på kameraet også?

Mvh

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-06-05 20:57

In article <d8kjvh$lvu$1@news.net.uni-c.dk>, Flemming Gram Christensen wrote:
> [...]
> Giver det overhovedet mening, eller bruger man altid en på kameraet også?

Der er ingen trådløs sender i Canon's DSLR. Du skal enten købe en
ekstra blitz som master, Eller en ST-E2 sender, eller sætte en Sigma i
100% dum slave mode. Problemet er dog, når du trykker halvt ned, eller
trykker * for lysmåling, så fyres et pre-blitz af, og slaven fyrer også.

Hvis du holder knappen nede til blitzen er opladet igen, så kan du
tage et billede med slaveblitzen.

Ellers gør de fleste af os det, at vi bouncher den primære blitz i
loftet - så ser det ud som det er naturligt lys.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-06-05 07:26

Povl H. Pedersen wrote:
> [...]
> 100% dum slave mode. Problemet er dog, når du trykker halvt ned, eller
> trykker * for lysmåling, så fyres et pre-blitz af, og slaven fyrer også.

Og da den er i 100% dum mode vil det nok tage mere end et par skud
at få den justeret rigtigt ind?

> Ellers gør de fleste af os det, at vi bouncher den primære blitz i
> loftet - så ser det ud som det er naturligt lys.

Mjah... det kommer vist an på hvordan man definerer naturligt lys.

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 13-06-05 20:14

Flemming Gram Christensen wrote in Message-ID:
<d8kjvh$lvu$1@news.net.uni-c.dk>:

> Hvilke af disse kan køre trådløst alene (sammen med den faste på
> kameraet)?

Det kan Sigmas vistnok. Sådan en vil jeg købe når tiden kommer (samme
kamera).

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail valid> yes </e-mail valid>