God campingplads "tæt på" Geneve/Lausanne
Fra : Lauge

Dato : 12-06-05 17:54

Hej gruppe,

Håber nogen kender et godt sted i nærheden af Geneve eller Lausanne (ikke
for mange 100km væk), med en god campingplads, hvor det er muligt at tage
endags vandreture i bjergene. Flotte naturoplevelser er prioriteret højt. Vi
regner med at bo i telt. Har lidt svært ved at finde noget konkret på
nettet.

På forhånd tak for hjælpen

Lauge

Fra : Svein Høvik

Dato : 12-06-05 18:48

Lauge wrote:
> [...]
> regner med at bo i telt. Har lidt svært ved at finde noget konkret på

Camping Monument ved Leuk/Susten, http://www.campingmonument.ch er ikke
helt tett på Lausanne, ca 110km, men et utrolig utgangspunkt for
vandreturer og flotte naturopplevelser. Vi var der i 5 dager i fjor og
gjorde mange oppdagelsesferder både på sykkel og til fots. Anbefales!

Svein

Fra : Lauge

Dato : 13-06-05 07:43

> [...]
> vandreturer og flotte naturopplevelser. Vi var der i 5 dager i fjor og
> gjorde mange oppdagelsesferder både på sykkel og til fots. Anbefales!

Jamen det ser jo godt ud Tror du det er nødvendigt at bestille plads,
hvis man kommer i August måned?

Mvh.

Lauge

Fra : Svein Høvik

Dato : 13-06-05 19:42

Lauge wrote:

> Jamen det ser jo godt ud Tror du det er nødvendigt at bestille plads,
> hvis man kommer i August måned?
>
> Mvh.
>
> Lauge

Ja, det vil jeg nok anbefale. Det er rimelig fullt der på den tiden, da
mellom- og sydeuropeerne har ferie litt senere enn oss i Skandinavia. Vi
bestilte via email-adressen som står oppgitt på siden, og det var ikke
noe depositum eller noe slikt. Familien som driver plassen var
hjelpsomme med å finne gode sykkel- og vandreturer. Det finnes også gode
vandrekart å få kjøpt - vi gjorde imidlertid ikke dette, da alle
vandrerutene var godt skiltet med gule skilt.

mvh
Svein

Fra : Svein Høvik

Dato : 13-06-05 19:52

Lauge wrote:

> Jamen det ser jo godt ud Tror du det er nødvendigt at bestille plads,
> hvis man kommer i August måned?
>
> Mvh.
>
> Lauge

Om du sender meg en email med din adresse på
svein.hovik (snabel-a) gmail.com sender jeg gjerne en link til noen
bilder fra Monument-campingplassen og omgivelsene.

Svein

Fra : Lauge

Dato : 13-06-05 21:23

> Om du sender meg en email med din adresse på
> svein.hovik (snabel-a) gmail.com sender jeg gjerne en link til noen bilder
> fra Monument-campingplassen og omgivelsene.

Takker for gode råd, sender dig straks en mail

Mvh.

Lauge