Tvungen madordning
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 12-06-05 09:34

Hejsa

Vi er i firmaet blevet fortalt at vi skal være med i en obligatorisk
madordning, er det lovligt? Jeg er funktionæransat, og hat tænkt mig at
snakke med fagforeningen på mandag, men vil gerne lige høre jeres mening om
emnet også.

Pengene til madordningen bliver trukket efter skat, dvs det er reelt en
lønnedgang der er tale om. Er det noget de bare kan tvinge ned over hovedet
på alle medarbejdere, også selvom enkelte medarbejdere ikke er interreseret
i ordningen.

De laver et tillæg til vores ansættelseskontrakt, men hvad sker der hvis man
ikke skriver under?

Jacob

P.S Fjern dyret i min email

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 12-06-05 10:16

Jacob Rungwald wrote:
> [...]
> en lønnedgang der er tale om. Er det noget de bare kan tvinge ned
> over hovedet på alle medarbejdere, også selvom enkelte medarbejdere

Hvis det indføres som en ændring i ansættelsesforholdet og varsles
men minumum opsigelsesvarslet for den enkelte, så kan jeg ikke se noget
til hinder for det generelt. Men det kan fagforeningen sikkert afgøre
langt mere præcist, da det kan afhænge af, hvad der står i en
eventuel overenskomst.

> De laver et tillæg til vores ansættelseskontrakt, men hvad sker der
> hvis man ikke skriver under?

I yderste konsekvens står du uden arbejde, da du ikke accepterer
den varslede ændring i ansættelsesforholdet. Men igen: Snak med
fagforeningen.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>