Ikebana-drinks
Fra : Bo Warming

Dato : 12-06-05 08:31

Vestligt kristenhysteri om god og ond har skabt vore overlæssede
brudebuketter(rig=kvantitet er snobbegodt, fattigt er ondt), og vor kunst
revolutioneredes da Van Gogh og Tolouse Lautrect kopierede japansk kunst -
der vedr blomsterarrangement er om antydningens kunst - en gren og en blomst
og en sær bonzaipind og vupti - du har forbedret naturens skønhed og et
Zen-budskab kan udledes. Skønheden FOLDER SIG UD.

Min smagskloge (lidt snobbede men ikke smagsdommeriske) far havde i sit
meget lille barskab ved juletid REMI MARTIN cognac, og når et enkelt glas
sådan egetræsfadlagret aromatisk vindestillat inhaleres til kaffen af
mændene - Marie Brizard abrikoslikør til damerne - så er dette en god
investering, og den er forbedret siden da - smagsstofferne står i kø og
falder næsten over hinandens ben, og er 200kr-på-føtex-tilbud værd, når
man er i det humør

Men da en debatør på vor ng anbefalede Brugsens Normandie cognac som var
billig i julen, så tilbød jeg ham væddemål om han kan smage forskel på den
og Aldis, og han flygtede. Der er intet sprittet ved disountcognac idag.
Napoleon er heller ikke bedre end Aldis.
Det fik mig til at afprøve de på Nørrebro tilgængelige få cognac mærker ,
og jeg erfarede , at de fine er så intense, at de med fordel kan tilsættes
VODKA, så smagsstofferne "folder sig ud" og kan skelnes.Lad molekyler der
ellers overskygger hinandens effekt på smagsløgene FOLDE SIG UD, - en
ikebana-cocktail, ikke kun for fattigrøve.

Nu har Netto en fin spansk cognac til vodkapris - 110 kr for en liter - og
så er der jo ikke økonomisk motiv til at blande med discountsprut, og den er
fremragende og sherryagtig og ikke tilsat karamel, hvad der jo er åndsvag
madkosmetik -
- som VSOP-firmaerne i Frankrig forfalder til..

Iøvrigt skal der ikke meget sherry til en vodka for, at den blir ædel og
lækker .

Netto har også fået en fin SAMBUCKO - som forresten er fra fransk-italiensk
Remi Martin -Cointreau fusionsfirma. Billig og likørsød og lidt bedre end
konkurrenterne.

Nuser sagde at hovedpine konkureres ved at lægge sig med hovedet i
vandskål - en læge skrev i Ugeskrift for Læger det samme om karbad - Thomas
, også Radiserne, sagde at medicinalfirmaerne ville gå fallit hvis billig
selvhjælp blev populært - og jeg tror at mix som her anbefalede kan aldrig
anbefales i en avis, for de er forlovet med storindustrien - som har brug
for at gøre os latterligt heltsolgthammerslag snobbede

Fra : Bo Warming

Dato : 12-06-05 08:33

> Vestligt kristenhysteri om god og ond har skabt vore overlæssede
> brudebuketter(rig=kvantitet er snobbegodt, fattigt er ondt),

OM SMAGSDOMMERI FREMMEDGØRELSE

"Religion bygger ofte på spot over en del af ens egen natur, og man føler
vellyst ved at gøre vold på sig selv, gennem overdrevne fordringer og
bagefter forgude dette tyrannisk krævende "noget" i sin sjæl - man tilbeder
en del af sig selv og diaboliserer resten - " Nietzsche