Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Blomster, blade og høns
Fra : Ole Larsen

Dato : 11-06-05 18:34

Lidt mere fra Allesø overdrev til moro, undren eller knopper. Værsgo og
skyd:

http://home.tiscali.dk/muggler/2005-05-15-05a.jpg

http://home.tiscali.dk/muggler/2005-05-15-10.jpg

http://home.tiscali.dk/muggler/2005-05-05-16.jpg

De to s/h er konverteret lidt a la ir

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (11.maj.2005) design og nye billeder på:

Fra : Michael L

Dato : 11-06-05 22:27

Ole Larsen wrote:

> Lidt mere fra Allesø overdrev til moro, undren eller knopper. Værsgo
> [...]

Jamen min holdning er stadigvæk den samme som ved det andet billede.
Det er anderledes, men pga. billedet virker meget fladt - mangler noget
dynamik pga. konverteringen. Så er det utrolig svært at fokusere på
noget og det gør det bare forvirrende istedet for lækkert.

Personligt synes jeg så også motivet er kedeligt, men det er en hel
anden side af sagen. Men det er primært det at ens øjne flyver over det
hele uden nogensinde at finde hvile eller rigtig finde ud af hvad
billedet egentligt forsøger at henlede opmærksomheden på, som er
irriterende. :)

- Michael

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-06-05 05:13

Michael L skrev:

> [...]
> hele uden nogensinde at finde hvile eller rigtig finde ud af hvad
> billedet egentligt forsøger at henlede opmærksomheden på, som er

Hønsene regner jeg heller ikke selv så meget, men ikke _helt_ af samme
grund som du.
Kirsebærblomsterne er lidt for "pladderromantiske" for mig. Mylderet
generer mig ikke.
Birkebladene finder jeg enkel og ret poetisk, men igen, smag og behag
Tak for at du gad

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-06-05 22:55

Ole Larsen wrote:

> Lidt mere fra Allesø overdrev til moro, undren eller knopper. Værsgo og
> skyd:

Tja... teknikken er da spændende nok, men efter min mening, så gør
du stadig den fejl, at dine motiver er alt for rodede, billedfladen
bliver et misk-mask, det sidste af disse tre billeder, er det der er
mindst rodet, men stadig ikke enkelt nok...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-06-05 05:15

Niels Riis Ebbesen skrev:

> [...]
> stadig den fejl, at dine motiver er alt for rodede, billedfladen bliver
> et misk-mask, det sidste af disse tre billeder, er det der er mindst

Det sidste er min favourit af disse og for mig er den ikke rodet, men
jeg ser din pointe for de to andre, især for hønsene.
Tak for din mening

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 12-06-05 15:10

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> billedfladen bliver et misk-mask, det sidste af disse tre
> billeder, er det der er mindst rodet, men stadig ikke enkelt

Tak fordi du lytter til kritik. Det er meget tydeligt at du
eksperimenterer med en konstruktiv form for tilbagemelding.

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 12-06-05 11:25

Sat, 11 Jun 2005 19:34:19 +0200, Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> skrev:

> Lidt mere fra Allesø overdrev til moro, undren eller knopper. Værsgo og
> [...]

Jeg plejer godt nok ikke at være meget til din stil, men denne gang ser
jeg nogle billeder, som tiltaler mig. Jeg synes, det første med hønsene er
lidt for småt og mørkt. De to andre til gengæld, synes jeg er meget
flotte. Det er flot med det for mig drømmeagtige, halv-uvirkelige udtryk,
de har. Jeg tror, at jeg for en gangs skyld kan lide billederne, fordi de
er afdæmpede i farverne og ikke så skrigende i alle mulige stærke farver,
som de andre af dine billeder, jeg har set.

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : Michael Bothager

Dato : 12-06-05 13:53

Ole Larsen wrote:
> Lidt mere fra Allesø overdrev til moro, undren eller knopper. Værsgo og
> skyd:
>
> http://home.tiscali.dk/muggler/2005-05-15-05a.jpg

hvis ikke du (og de andre) havde sagt høns, så havde jeg sq ikke set dem
og selv om jeg vidste at der skulle være høns, så havde jeg svært
ved at se dem. jeg ville selv beskære bunden væl, og lysne de små
fjerkræ så de blev en bærende del af billedet. jge kan godt lide at du
bruger 2 reæstammer til at angive billedesiderne

> http://home.tiscali.dk/muggler/2005-05-15-10.jpg

denne her kan jeg ikke blive klog på, på en måde så kan jeg lide det, på
en anden måde så hænger det ikke sammen, jeg syntes det mangler lidt af
din tidligere "bevægelses-dynamik"

> http://home.tiscali.dk/muggler/2005-05-05-16.jpg

siger mig ikke noget, sorry

De to s/h er konverteret lidt a la ir

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-06-05 14:21

Michael Bothager skrev:

> [...]
> fjerkræ så de blev en bærende del af billedet. jge kan godt lide at du
> bruger 2 reæstammer til at angive billedesiderne

Tja, måske skal den kasseres

> denne her kan jeg ikke blive klog på, på en måde så kan jeg lide det, på
> en anden måde så hænger det ikke sammen, jeg syntes det mangler lidt af
> din tidligere "bevægelses-dynamik"

Der er ren "stilleben" - kirsebærplantagen (hvor også hønsene var) var
helt uimodståelig drømmeagtig at være i.

> siger mig ikke noget, sorry

Har din smukke kone set den ?

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-06-05 14:00

Ole Larsen wrote:
> Lidt mere fra Allesø overdrev til moro, undren eller knopper. Værsgo
> og skyd:
>
> http://home.tiscali.dk/muggler/2005-05-15-05a.jpg

Siger mig ikke så meget. Det virker lid 'migræne-agtigt' på mig (folk, der
har haft migræne ved, at det betyder at man ikke rigtigt kan fange noget
fast fokus). Mine øjne laller rundet uden at kunne finde noget hoved eller
hale.

> http://home.tiscali.dk/muggler/2005-05-15-10.jpg

Kan jeg rigigt godt lide.

> http://home.tiscali.dk/muggler/2005-05-05-16.jpg

Også dette tiltaler mig.

Du skriver i en anden tråd, at du ikke er så meget for blotte
meningsytringer - men den type billeder, du laver synes jeg er svære at
diskutere - i hvert fald på et plan, der relaterer til fotografiet. Det
ville komme til at handle om 'billedet' - og jeg ser i virkeligheden dine
billeder mere som et udtryk, hvor du nu tilfældigvis har valgt fotografiet
som medium. Håber du forstår, hvor jeg vil hen.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-06-05 14:43

Jan Bøgh skrev:

> [...]
> fast fokus). Mine øjne laller rundet uden at kunne finde noget hoved eller

Jo, den er jeg med på

> Kan jeg rigigt godt lide.

Jooh, måske god nok, måske for yndigt, jeg ved ikke rigtigt.

> Også dette tiltaler mig.

Min favourit blandt disse. Jeg ærgrede mig over ikke at have stativ med
så jeg kunne få langsom lukkertid, men så gik det: Sv, 1/40 og så vente
på et vindpust. Og lukkertiden skal jeg huske - har prøvet mange gange,
hvor det tværer for meget eller for lidt ud...

> Du skriver i en anden tråd, at du ikke er så meget for blotte
> meningsytringer

Jeg skrev vel at kvalif. afvisning var bedre end blot "fedt". Og det
mener jeg da. Godt eller dårligt er lige lidt/meget værd for mig idet
det kun udtrykker en mening. Når man begrunder en mening er der lidt
analyse i det, og det er mere værd for mig.

> [...]
> billeder mere som et udtryk, hvor du nu tilfældigvis har valgt fotografiet
> som medium. Håber du forstår, hvor jeg vil hen.

Ok jo, det er en præcis beskrivelse af hvordan jeg har det: Det handler
kun om billedet.

Fra : Michael L

Dato : 12-06-05 16:12

Jan Bøgh wrote:
> [...]
> (folk, der har haft migræne ved, at det betyder at man ikke rigtigt
> kan fange noget fast fokus). Mine øjne laller rundet uden at kunne

Så er det da derfor det virkede så bekendt :)

- Michael

Fra : Erling Hansen

Dato : 12-06-05 15:42

Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> wrote:

> Lidt mere fra Allesø overdrev til moro, undren eller knopper. Værsgo og
> [...]

Hej Ole.

Før digitaliseringen forsøgte alle filmfabrikanter at fremstille en
farvefilm, der ville kopiere lige så godt sort/hvid som i farve. Det
lykkedes aldrig. Jeg synes heller ikke det lykkes særlig godt i
digitaliseret udgave. Der er enkelte af dine billeder, hvor du har gjort
en dyd ud af den dårlige konverterindg og har brugt det helt fremragende
i billedets tjeneste - men disse 3 viser i min overbevisning at der er
l-a-n-g-t igen for softwareproducenterne.

Mvh
Erling

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-06-05 17:11

Erling Hansen wrote:

> [...]
> fremragende i billedets tjeneste - men disse 3 viser i min
> overbevisning at der er l-a-n-g-t igen for softwareproducenterne.

Uden at skulle gøre mig gevaldig klog på området, tror jeg godt, at jeg vil
vove en anbefaling om at det nok ikke lige er Ole Larsens billeder, du skal
søge bekræftelse for din overbevisning/fordom, da han givet har en anden
dagsorden end ved gængs SH-konvertering.
Men der har da været masser af eksempler på glimrende SH-konverteringer -
også her i gruppen.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Erling Hansen

Dato : 12-06-05 17:43

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote:

> [...]
> dagsorden end ved gængs SH-konvertering.
> Men der har da været masser af eksempler på glimrende SH-konverteringer -

Jeg er altså ikke ude på helt bar r..! Jeg har også et digitalt
vidunder - købte en PowerShot 10 da det var det nyeste - og jeg må da
indrømme, at hvis jeg vil lave sort/hvide billeder foretrækker jeg en
sort/hvid film. Der er så selvfølgelig to ubekendte i ligningen: At de
2 Mpix jeg har at gøre godt med er alt for lidt, plus at jeg ikke rigtig
har fundet ud af at lave konverteringen rigtigt.
Men jeg savner altså hver eneste gang dybde i de sorte og tegning i de
hvide, uden at de bliver grå. Så det.
Jeg har selvfølgelig ikke været et hav af porteføljer igennem for at
finde konverteringer der kan forstørres, men jeg skal da være opmærksom
på det, når I nu synes jeg er galt på den.
Mvh
Erling

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-06-05 18:02

Jan Bøgh skrev:

> [...]
> dagsorden end ved gængs SH-konvertering.
> Men der har da været masser af eksempler på glimrende SH-konverteringer -

Og måske kunne man overveje om ikke den konvertering, der tjener sit
formål, er god (den "rigtige"). Uden dermed at ville påstå, i øvrigt, at
mine konv. skulle være det.

Fra : Erling Hansen

Dato : 12-06-05 18:24

Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> wrote:

H-konverteringer -

> Og måske kunne man overveje om ikke den konvertering, der tjener sit
> formål, er god (den "rigtige"). Uden dermed at ville påstå, i øvrigt, at
> mine konv. skulle være det.

Jeg har nævnt din 'sommernat' som en utroligt vellykket konvertering.
Andre af dine billeder bryder jeg mig ikke så meget om - men det eret
spørgsmål om smag. Jeg synes dine høns går og kryber sammen i
halvmørket - altså billedet siger mig ikke så meget. Men du har ret i
dit udsagn: Den konvertering, der tjener sit formål, er rigtig! Også
alle de tricks man kan lave med analoge remedier.
Derimod kan jeg ikke rigtig blive enig med mig selv, om det også er OK
at fjerne elementer, ændre folks udseende, og mange andre af de
muligheder der ligger i Adobe Photoshop.

Mvh
Erling

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-06-05 20:12

Erling Hansen skrev:

> Derimod kan jeg ikke rigtig blive enig med mig selv, om det også er OK
> at fjerne elementer, ændre folks udseende, og mange andre af de
> muligheder der ligger i Adobe Photoshop.

Det har jeg heller ikke taget stilling til endnu. Men man har jo gjort
det analogt næsten lige fra starten.

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-06-05 17:31

Erling Hansen skrev:

> [...]
> i billedets tjeneste - men disse 3 viser i min overbevisning at der er
> l-a-n-g-t igen for softwareproducenterne.

Som du dog kan sige det
Og det er rigtigt at jeg er bedøvende med den tekn. kvali. i konv. - det
er kun det billedmæssige, jeg går efter - ser det ud som jeg vil, er det
fint...
Men du må ikke lade mine synder gå ud over de stakkels
softwareproducenter hvis produkter jeg så skammeligt misbruger