SPørgsmål om MPEG kort.
Fra : John Quist Kristense~

Dato : 02-06-01 07:38

Hej og dav.

Jeg er lidt ny i det ang. Mpeg-kort. Men jeg har efterhånden fundet ud af
(bitter erfaring), at jeg kun kan se DVD-film via PC'en over TV'et, hvis jeg
har sådan et kort.

Er det et kort, som skal sidde på motherboardet som det netkort og det alm.
grafikkort?

Kan jeg købe et hvilket som helst MPEG-kort eller skal det matche mit
grafik-kort eller DVD-drev (Jeg har et Nvida 32 mb grafikkort)

Håber en eller anden forbarmer sig over mig

Venligst John Q.K.

Fra : Kristian Karstoft Ha~

Dato : 03-06-01 23:00

Et Mpeg kort fungerer nøjagtig ligesom et hvert andet selvstændigt kort, du
sætter i din computer, eks. netkort, grafikkort, lydkort etc.
Det er fuldstændig underordnet hvilken kombination af kort du har, altså;
ethvert mpegkort, kan fungere sammen med ethvert graffikkort og dvd-drev.
Det som kortet gør, det er at det fjerner byrden fra processoen og
graffikkortets processor, når der kommer vob filer, eller mpeg filer gennem
computeren. mpegkortet har nemlig sin helt egen processor, som er meget
bedre til at dekode vobfilerne, og samtidig kan computeren benyttes til
andet end at afspille dvd'en på samme tid.
Du kan godt se dvd'er over tv'et uden et mpeg kort, men det kræver at du har
et graffikkort med tv-out, men det er langt at foretrække at bruge et mpeg
kort, det giver klart den bedste kvalitet, og det er også en jungle i sig
selv at få tv-out til at køre ordentligt, med de rigtige drivere og bedste
opaætning osv.
Et mpeg kort funger bare... Derudover kan du også til nogle mpegkort
anskaffe dig en fjernbrtjening, så du ikek behøver rejse dig fra sofaen hver
gang der skal styres et eller andet ved computeren. Et mpegkort gør at
computeren kommer på højde med en stationær dvd-afspiller.
Jeg håber det var svar på dine spørgsmål, og lidt til.

/Kristian