Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Pip, pip, pip og rap
Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-06-05 07:14

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 07:59

-max- wrote:
> Specielt til ab, han er så glad for fugle ) Go' morn. -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1543611
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1543684
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1543702
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1543734

Hej Max,

Dejlige billeder. Jeg kan se, at de alle er skudt med Canon 1D MkII, men kan
det passe, at du tidligere har lagt billeder ud, der var skudt med et Nikon?
Har du i givet fald begge mærker, og hvorfor?

Det er ren nysgerrighed

Esben

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-06-05 11:20

"Esben Kolind Laustrup"

> [...]
> det passe, at du tidligere har lagt billeder ud, der var skudt med et Nikon?
> Har du i givet fald begge mærker, og hvorfor?

Ja det kan godt passe - Startede med Nikon, som jeg stadig holder
af, men måtte prøve Canon's lange teler med IS og så sku der jo et
hus til, det blev 1DmII, som totalt skuffede i næsten et halvt år, det
meste af tiden i Indien, hvor stort set intet blev skarpt. Et par ture på
værksted hjalp, så nu tegner den ligsågodt som mit Sigma/Nikon
Har en fornemmelse af at AF skal justeres af og til, den er blevet helt
gal på mit 20D, der ellers fungerede fint, de første 14 dage - måske
nogen har en forklaring..? -max-

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 12:24

"-max-" <max@amarzone.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Har en fornemmelse af at AF skal justeres af og til, den er blevet helt
> gal på mit 20D, der ellers fungerede fint, de første 14 dage - måske

Tja - en god whisky hjælper vel helt godt. Næsten lissom IS. Så ryster man
ikke så meget på hænderne ))

Mvh. Claus Petersen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-06-05 13:03

"Claus Petersen"

> Tja - en god whisky hjælper vel helt godt. Næsten lissom IS. Så ryster man
> ikke så meget på hænderne ))
>
> Mvh. Claus Petersen

En billig whisky fungerer ligså fint mod hangover - men ikke mod backfocus -max-

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 13:33

> "Claus Petersen"

> En billig whisky fungerer ligså fint mod hangover - men ikke mod backfocus
> -max-

Det kan du da have ret i Øv! Troede lige jeg havde fundet de vise sten.

Mvh. Claus Petersen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-06-05 13:44

"Claus Petersen"

)

Fra : Anders Rasmussen

Dato : 11-06-05 20:16

Hvad koster en justering af AF på aut. værksted.

/Anders

Fra : ;o\)-max-

Dato : 12-06-05 05:46

"Anders Rasmussen"
> Hvad koster en justering af AF på aut. værksted.
>
> /Anders

Det er gratis i garanti perioden, wow hva, sikke en service -max-

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 08:43

> Specielt til ab, han er så glad for fugle ) Go' morn. -max-
> [...]

Sikken dog en dejlig morgenhilsen at få, når man stempler ind på gruppen
Sig mig en gang, fodrer du de ænder? Det ser da ud til at Duckie nærmest er
på vej lige i panden på dig? Skønne billeder. det burde næsten hedde "Duck!"
i stedet?

Mvh. Claus Petersen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-06-05 11:24

"Claus Petersen"

> [...]
> på vej lige i panden på dig? Skønne billeder. det burde næsten hedde "Duck!"

Det er en aflang sø så de letter og lander hen over hovedet på en når man
sidder for enden, det er bare at vente og knipse og være heldig at fokusen
holder - Duck ville have været en bedre titel - tak Claus..)-max-

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-06-05 08:47

-max- skrev:
> Specielt til ab, han er så glad for fugle ) Go' morn. -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1543611
Flot billede, action, farver og udnyttelse af skarp/uskarp
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1543684
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1543702
Fine, men måske skulle du have fjernet lidt strå?
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1543734
Virker tungt og uden dybde. Gren der vokser ud af nakken. Ikke så
heldigt som de andre.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (11.maj.2005) design og nye billeder på:

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-06-05 11:25

"Ole Larsen" <
> Virker tungt og uden dybde. Gren der vokser ud af nakken. Ikke så
> heldigt som de andre.
> >

> --
> Med venlig hilsen, Ole Larsen.

Det var noget underexponeret, syns bare situationen var sød. )-max-

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-06-05 09:56

-max- wrote:
> Specielt til ab, han er så glad for fugle ) Go' morn. -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1543611

Dét billede elsker jeg. Der er så meget action, at jeg slet ikke
interesserer mig for det tekniske (som jo er flot).

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1543684

Pæt billede, grim fugl. Jeg havde foretrukket at skarpheden havde været en
cm. eller to længere bagude eller mindre. Det andet fuglehovede distraherer
mig ved ikke at være skarp nok til at være en del af hovedmotivet og ikke
uskarp nok til at jeg kan ignorere det.

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1543702

Ærgerligt med strået. Lækker detalje med fjeren i munden. Kan godt lide
skyggerne, der giver god fornemmelse af solstrejfet.

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1543734

Ikke min kop te - ligner dem, der fik mig til at bestemme, at fugle ikke var
mit område På den anden side er det godt for selvfølelsen. Tak!
Seriøst: Den stakkels fugl ligner noget, der er taget ud af et støvet
biologilokales samling af meget gamle udstoppede fugle. Jeg er nogmalt ikke
specielt følsom over for støj, men her generer støjen på fuglen mig. Og så
er jeg ikke ret vild med den udbrændte bokeh.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-06-05 11:29

"Jan Bøgh"

> [...]
> mig ved ikke at være skarp nok til at være en del af hovedmotivet og ikke

Ja der er ikke meget dybdeskarphed at lege med, sku nok ha' brugt
en højere iso..

> [...]
> specielt følsom over for støj, men her generer støjen på fuglen mig. Og så
> er jeg ikke ret vild med den udbrændte bokeh.

Jeg kan kun være enig, teknisk ikke så smart, syns situationen var sød.

> vh
> Jan

Mange tak for kritt Jan. )-max-

Fra : Michael Bothager

Dato : 11-06-05 16:55

-max- wrote:
> Specielt til ab, han er så glad for fugle ) Go' morn. -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1543611

suverænt

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1543684
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1543702

sød historie i de 2, og strået genererer ikke mig, det giver lidt atmosfære

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1543734

hehe, som om den fede lille fugl ikke allerede havde fået for meget at
spise, den skulle heller gå ind på fitness.dk

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-06-05 23:00

-max- wrote:

> Specielt til ab, han er så glad for fugle ) Go' morn. -max-
> [...]

Hmm.. jeg synes kvaliteten er svingende, det første er meget
spændende og flot arbejde, det næste er ringe, det tredie og fjerde
er kun nogenlunde på det jævne...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 12-06-05 06:06

"Niels Riis Ebbesen"

> Hmm.. jeg synes kvaliteten er svingende, det første er meget
> spændende og flot arbejde, det næste er ringe, det tredie og fjerde
> er kun nogenlunde på det jævne...

Et mere fra samme dag - tak for roserne og skvadderkålen )-max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1543846

Fra : Fif

Dato : 12-06-05 09:42

> Et mere fra samme dag - tak for roserne og skvadderkålen )-max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1543846
Suverænt dejligt foto, fuglen ser helt glad ud for at du lige gav dig tid
til at forevige den ;0)
Uden grenen i forgrunden ville det være perfekt (selv om den, for mig, er
med til at gi' dybten, så kunne den godt ha' valgt at gro et andet sted ;0)

-Fif

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-06-05 15:17

-max- wrote:

> Et mere fra samme dag - tak for roserne og skvadderkålen )-max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1543846

Så synes jeg alligevel denne her ser bedre ud (altså fuglen - ikke billedet)

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-06-05 15:19

Jan Bøgh wrote:

> Så synes jeg alligevel denne her ser bedre ud (altså fuglen - ikke
> billedet)

øhhh - og her er så den url, jeg glemte:
http://jan.boegh.net/Album/Adhoc/slides/DSC_5470%20Bogfinke.html

vh
Jan

--
Jan Bøgh
FZ: "God made three big mistakes. The first mistake was called MAN,

Fra : ;o\)-max-

Dato : 12-06-05 19:37

"Jan Bøgh"

> øhhh - og her er så den url, jeg glemte:
> http://jan.boegh.net/Album/Adhoc/slides/DSC_5470%20Bogfinke.html
>
> vh
> Jan

Hmm - den ligner een der har været til fodboldkamp - og slugt bolden
- cute - -max-

Fra : Erling Hansen

Dato : 12-06-05 13:13

-max- <ma22x3@hotmail.com> wrote:

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1543734

Jeg kan virkelig godt li' den tungtlastede vandflyver som målbevidst er
ved at lette. Bevægelse, dynamik og flotte farver. Dejligt billede! Jeg
forestiller mig det kunne være virkeligt overbevisende i en rigtig stor
forstørrelse for enden af en gang.

Mvh
Erling

Fra : JJ

Dato : 13-06-05 10:18

-max- wrote:
> Specielt til ab, han er så glad for fugle ) Go' morn. -max-
> [...]

Super flotte, især det første.

Men hvor irriterende at på trods af at min Firefox er sat til at blokke
for popups så lykkedes det din hjemmeside at gøre det...

Har du aldrig overvejet at lave din egen hjemmeside så man bliver fri
for al den reklame?

Mvh
Jan

Fra : ;o\)-max-

Dato : 13-06-05 12:25

"JJ"

> [...]
> for popups så lykkedes det din hjemmeside at gøre det...
>
> Har du aldrig overvejet at lave din egen hjemmeside så man bliver fri

Jeg har billeder forskellige steder, men psig er imo ret sjovt..
Jeg plejer at få een popup, klicker den væk og så er den
ikke længere - Der har været klager/påstande at nogle
pop up har virusser fra respektable firmaer, ved ikke om der
er noget i det.. -max-

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-06-05 10:36

> Specielt til ab, han er så glad for fugle ) Go' morn. -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1543611

Det synes jeg er et kanon godt billede, lige i øjet. Hvor er det taget
henne?

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1543684

Det her billede kan jeg ikke se, der er en fejl på serveren.
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1543702

Det er også et godt billede, det er bare synd at der går et strå ind over
hovedet på fuglen. Hvad er det den har i munden?

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1543734

Måske en lidt forstyrrende baggrund, men ellers et godt og skarpt billede.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : ;o\)-max-

Dato : 13-06-05 12:27

"Jørgen Nielsen"

> "-max-"
>
> Det synes jeg er et kanon godt billede, lige i øjet. Hvor er det taget
> henne?

Amager vold..

> Det her billede kan jeg ikke se, der er en fejl på serveren.

Mærkligt..

> Det er også et godt billede, det er bare synd at der går et strå ind over
> hovedet på fuglen. Hvad er det den har i munden?

Ja sådan er det tit, irreterende )

> Måske en lidt forstyrrende baggrund, men ellers et godt og skarpt billede.
>
> --
> Mvh. Jørgen Nielsen.

Tak for det Jørgen. )-max-