Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tæt på...
Fra : Michael Bothager

Dato : 10-06-05 18:48

måske for tæt?

http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=7

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager
http://www.michaelbothager.dk/
mibo [at] post6 [dot] tele [dot] dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 10-06-05 18:50

Michael Bothager wrote:

> måske for tæt?
>
> http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=7

Ja... det er et eksperiment der ikke holder...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Michael Bothager

Dato : 10-06-05 18:56

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Ja... det er et eksperiment der ikke holder...

hehe, du har måske ret skal nok tættere på, må hellere børste tænder
først

hygge

Fra : Ole Larsen

Dato : 10-06-05 19:05

Michael Bothager skrev:

> måske for tæt?
>
> http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=7

Næ, det kommer lidt an på hvad man vil. For mig er det fint, men det
andet du har af samme person foretrækker jeg - og alligevel ikke - det
undrer mig lidt at jeg genkender.
Gør andre også det?
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (11.maj.2005) design og nye billeder på:

Fra : Michael Bothager

Dato : 10-06-05 19:11

Ole Larsen wrote:

> Næ, det kommer lidt an på hvad man vil. For mig er det fint, men det
> andet du har af samme person foretrækker jeg - og alligevel ikke - det
> undrer mig lidt at jeg genkender.
> Gør andre også det?

hej ole

du mener at du har spottet min kone, hehe:
http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=people&p=4

hendes vidunderlige rynker og utrolige øjne afslører hende nok, men jeg
må gøre noget ved de vinduer

Fra : Erik W.

Dato : 10-06-05 22:52

"Michael Bothager" <not@valid.com> skrev i en meddelelse

> måske for tæt?
>
> http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=7

Billedet er okay - men det er lidt svært at få sådan nogen øjen-closeups til
at spille rigtigt. Du skal have dig nogen 8-kantede vinduer

Jeg kiggede mange af dine gamle billeder igennem, jeg har set mange af dem
før og flere af dem vinder ved gensyn. Jeg kan godt lide din stil. Og jo! -
Du har din egen stil.

Mvh Erik

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-06-05 05:37

> "Michael Bothager" <not@valid.com> skrev i en meddelelse

Billedet irriterede mig (og det er langt bedre end ligegyldighed), så
jeg kikkede igen.
Og ja, dybdeuskarpheden er min anstødssten her. Den pirrer mine øjne.
Men siden jeg så det først, har den kørt med det besyndelige i, hvor få
detaljer der skal til for genkendelse.

Fra : Michael Bothager

Dato : 11-06-05 16:52

Ole Larsen wrote:

> [...]
> Og ja, dybdeuskarpheden er min anstødssten her. Den pirrer mine øjne.
> Men siden jeg så det først, har den kørt med det besyndelige i, hvor få

hejsa

et bilede der irriterer, uhadadada godt det ikke er ligegyldigt

jeg syntes det er manglen på dybdeskarphed der bærer billedet

mht til få detaljer, så syntes jeg at med portrætter hvor man kan se
øjnene, så er det som regel nok til at genkende en person, øjnene er
noget af det vigtigste for os nå vi ser et ansigte, men ja det er er
fascinerende hvrodan vi kan genkende ting, ligesom teorien med at bare
alle bogstaverne er der, og første og sidste bogstav er rigtigt, så kan
vi læse det skrevne uden problemer

Fra : Michael Bothager

Dato : 11-06-05 16:52

Erik W. wrote:
> "Michael Bothager" <not@valid.com> skrev i en meddelelse

> Billedet er okay - men det er lidt svært at få sådan nogen øjen-closeups til
> at spille rigtigt. Du skal have dig nogen 8-kantede vinduer

jeps, jeg må til fadet igen og gøre det bedre

> Jeg kiggede mange af dine gamle billeder igennem, jeg har set mange af dem
> før og flere af dem vinder ved gensyn. Jeg kan godt lide din stil. Og jo! -
> Du har din egen stil.

tak for det, det er skisme da rart at høre, specielt at man kan se på
billederne igen med en bedre oplevelse

Fra : Jeppe Høiby

Dato : 11-06-05 17:02

Michael Bothager wrote:
> måske for tæt?
>
> http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=7

Ja, jeg er newbie, men alligevel:
Jeg synes du enten skulle have haft hele hovedet i fokus, eller også
skulle dof have været meget kortere. Som det er nu er det svært at se
hvad det er for en detalje ved motivet du gerne vil have frem. Det er
som om du ikke rigtigt har bestemt dig for hvilken del af billedet du
gerne vil have frem. Ved ikke om det giver mening...

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-06-05 17:58

Jeppe Høiby skrev:

> [...]
> som om du ikke rigtigt har bestemt dig for hvilken del af billedet du
> gerne vil have frem. Ved ikke om det giver mening...

Ja, det er egentlig en sjov (og god) vinkel. En Tessar 3,5 som i en
gammel tls Rolleiflex kunne det der: Skarp så det basker her fra og der
til - og ,bum, som efter en streg - uskarpt så det ville noget før og
efter. Det var før man opfandt bokeh, thi-hi...

Fra : Michael Bothager

Dato : 11-06-05 18:28

Jeppe Høiby wrote:

> [...]
> som om du ikke rigtigt har bestemt dig for hvilken del af billedet du
> gerne vil have frem. Ved ikke om det giver mening...

newbie-skewbie, alle kan se og alle har en mening, og din er lige så god
som andre så bare fyr løs

hele hovedet i fokus var slet ikke den effekt jeg var ude efter, det er
for "traditionelt" hehe

få dybdeskarpheden mindre, hehe, od jeg kunne, dybdeskarpheden er ca 1
cm (så'rn cirkus), ikke engang alle øjenvipperne og hårene i øjenbrynene
er skarpe

hvis man skal have mindre dybdeskarphed, så skal man have en længere
brændevidde og en mellemring, billedet er ved 50/1.4

men det du siger giver fint mening, jeg har ikke fået isoleret pupilen nok

tak for input

Fra : Jeppe Høiby

Dato : 11-06-05 18:53

Michael Bothager wrote:
> hvis man skal have mindre dybdeskarphed, så skal man have en længere
> brændevidde og en mellemring, billedet er ved 50/1.4

Sådan eet har jeg også lige bestilt, det glæder mig rigtig meget til at
lege med!

> men det du siger giver fint mening, jeg har ikke fået isoleret pupilen nok

Ja, det var dét jeg mente. Kunne bare ikke få det formuleret...

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : Michael Bothager

Dato : 12-06-05 13:58

Jeppe Høiby wrote:

> Sådan eet har jeg også lige bestilt, det glæder mig rigtig meget til at
> lege med!

<snip>

nu ved jeg ikke hvilket hus du sætter den på, men 50'eren er feeeed...
på et 35mm hus er der mange som syntes den er uinspirerende at anvende,
men jeg anvendte den, sammen emd min 28 til 70-80% af mine billeder, og
det giver god motion når man sådan skal "zoome" med fødderne