Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mange billeder fra NEF til Jpeg
Fra : Anders Lund

Dato : 10-06-05 18:06

Hej, jeg har 548 billeder taget i RAW (NEF), som skal konverteres til Jpg.
Jeg gider ikke gøre det manuelt, så jeg mangler et program der kan gøre det.

Findes der et program der automatisk kan konvertere en mappe fyldt med RAW
filer, til Jpeg filer?

Kan det gøres med noget macro i PS?

Mvh
Anders Kund

Fra : HKJ

Dato : 10-06-05 18:14

Anders Lund wrote:
> [...]
>
> Findes der et program der automatisk kan konvertere en mappe fyldt med RAW

Nikon capture eller Nikon view.

Fra : Anders Lund

Dato : 10-06-05 20:07

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Nikon view fungere rigtig godt, mange tak.

Mvh
Anders Lund

Fra : Steen Larsen

Dato : 11-06-05 07:30

In article <42a9e4c8$0$73258$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
"Anders Lund" <Anders@SLET-DETTEZaim.dk> wrote:

> "HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Nikon view fungere rigtig godt, mange tak.
>
> Mvh
> Anders Lund

Photoshop CS1 og 2 kan gøre det.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 10-06-05 18:54

"Anders Lund" <Anders@SLET-DETTEZaim.dk> wrote in message
> [...]
> det.
>
> Findes der et program der automatisk kan konvertere en mappe fyldt med RAW

RawShooter Essentials 2005.
Det er et godt, gratis RAW konverter program, der kan hentes på
www.pixmantec.com

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : AS

Dato : 12-06-05 12:24

http://www.russellbrown.com/tips_tech.html
Her kan man finde en java script til PS (Dr. Brown's 1-2-3 JPEG), som kan
bruges til raw konvertering til jpg og flere andre ting.