Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
et par "nye" billeder
Fra : Michael Bothager

Dato : 09-06-05 19:48

hejsa

hvis i vil, så må i da gerne se på 4 ikke-menneske-billeder fra
australien

en hest: http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=1
et motel: http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=2
et minde: http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=3
en hytte: http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=4

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 09-06-05 19:55

Michael Bothager wrote:
> hejsa
>
> hvis i vil, så må i da gerne se på 4 ikke-menneske-billeder fra
> [...]

Nice! Du kører den gode stil Nu mangler vi bare nogle "urban life"
skud ala dem Max postede forleden, så er den hjemme

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"

Fra : Alex W

Dato : 09-06-05 20:15

> Nice! Du kører den gode stil Nu mangler vi bare nogle "urban life"
> skud ala dem Max postede forleden, så er den hjemme
>
> Thomas Schreiber

Nej Thomas, Max kan selv følge sin egen stil ... ;-o
Det behøves Michael heldigvis ikke. Han har sin egen gode stil. Fortsæt med
det Michael. Jeg er helt vild med nummer 4. Fantastisk stemning.

/Alex W

Fra : Tobester

Dato : 09-06-05 20:35

Michael, Kan vi ikke få nogle data: kamera, obj., filtre, etc.?

Lækre billeder, ellers.

MVH
T obeste r

Fra : Michael Bothager

Dato : 09-06-05 21:44

Tobester wrote:
> Michael, Kan vi ikke få nogle data: kamera, obj., filtre, etc.?
>
> Lækre billeder, ellers.
>
> MVH
> T obeste r

Hej, og tak

jo da 1d2 + 16-35, uv filter

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 09-06-05 20:41

Alex W wrote:
> Nej Thomas, Max kan selv følge sin egen stil ... ;-o
> Det behøves Michael heldigvis ikke. Han har sin egen gode stil. Fortsæt med
> det Michael. Jeg er helt vild med nummer 4. Fantastisk stemning.

Nu ved jeg ikke om du kender betydningen af en smiley i en sætning, men
9/10 gange betyder det at man gaser eller siger noget for sjovt

Hvad betyder en ;-o smiley? Er det en BJ smiley? Jsut kidding.

Ingen skal ændre på sig for min skyld, men jeg kan godt lide Max's evne
til at fange situationen og Michaels måde at efterbehandle billeder på.
For mig er en kombo af disse to ting en sikker vinder. Hver sin smag.

Så er det jo heldigt for mig at Max og Michael ikke gør det samme

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

"The best way to kill a troll, is to ignore him "

Fra : Alex W

Dato : 10-06-05 08:17

> [...]
> til at fange situationen og Michaels måde at efterbehandle billeder på.
> For mig er en kombo af disse to ting en sikker vinder. Hver sin smag.

Jeg fangede din dobbelthed og burde nok have sat sådan en fyr her eller
skrevet (LOL ) i stedet for. ;-o

Men, jeg er ikke ret god til smilyes ... det har du helt ret i.

/Alex )

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 10-06-05 08:36

Alex W wrote:
> Jeg fangede din dobbelthed og burde nok have sat sådan en fyr her eller
> skrevet (LOL ) i stedet for. ;-o

Bare vi er enige

Fra : Michael Bothager

Dato : 09-06-05 21:44

Alex W wrote:

> [...]
> Det behøves Michael heldigvis ikke. Han har sin egen gode stil. Fortsæt med
> det Michael. Jeg er helt vild med nummer 4. Fantastisk stemning.

hej alex også tak til dig

jeg håber på jeg har fundet min egen stil, både i billedindhold og i
udtryk

craigs lille knaldhytte ligger 2-3 timer fra mansfield, og vi kom derop
lidt sent på dagen (med vilje, lav sol)

men imens jeg gik rundt og lurede på bjergene, himlen og huset med
kameradimsen, så lyder der pludseligt et hyl, og fruentimmeret havde set
en dingo på vej over til os og der var "vist" flere i skovbrynet
(jeg så selv kun en), så vi besluttede os at køre inden det blev mørkt,
det tog en ½ times gå tur fra hytten til der hvor vi parkerede bilen

men en megafed oplevelese, og jeg er helt vild med den lille sky over
hytten

Fra : Michael Bothager

Dato : 09-06-05 21:39

Thomas Schreiber wrote:

> Nice! Du kører den gode stil Nu mangler vi bare nogle "urban life"
> skud ala dem Max postede forleden, så er den hjemme

hej thomas, taxa-ska-du-ha-manne

hehe, jeg tror ikke jeg skal kopiere max men gadefoto er en fed
ting, sålænge man er klar til at få nogle onde øjne en gang i mellem, og
kan mød enogen vildt fede mennesker

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-06-05 09:33

Thomas Schreiber wrote:

> Nice! Du kører den gode stil Nu mangler vi bare nogle "urban life"

Nu har jeg flere gange i den seneste tid set 'urban life' som en
kategoribetegnelse her i gruppen. En for mig ukendt kategori. Jeg har prøvet
at google den, men er ikke blevet klogere.
Er 'urban life' en anerkendt betegnelse for
a) Indholdsdelen af disse fotos
b) Den lidt retroagtige teknik
c) eller blot et smart udtryk for det, vi normalt kalder 'byliv'

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 10-06-05 09:44

Jan Bøgh wrote:
> Nu har jeg flere gange i den seneste tid set 'urban life' som en
> kategoribetegnelse her i gruppen. En for mig ukendt kategori. Jeg har prøvet
> at google den, men er ikke blevet klogere.

http://www.hyperdictionary.com/search.aspx?define=urban

Storby liv, store mængder af forskellige mennesker samlet ét sted, etc.

> Er 'urban life' en anerkendt betegnelse for

Behøver et udtryk være anerkendt for at jeg må bruge det?

> a) Indholdsdelen af disse fotos
> b) Den lidt retroagtige teknik
> c) eller blot et smart udtryk for det, vi normalt kalder 'byliv'

Kald det smart eller ej. Jeg "færdes" mest på udenlandske foto fora, og
der ville det ikke give meget mening at bruge ordet "byliv", med mindre
de alle kunne læse dansk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-06-05 15:57

Thomas Schreiber wrote:

> Behøver et udtryk være anerkendt for at jeg må bruge det?

Nu var det ikke for at fornærme dig, men alene fordi jeg reelt ikke anede
/om/ der var tale om en almindelig udbredt kategoribetegnelse, hvilket en
smule indenadslæsning også kunne have fortalt dig. Hvis det blot var for at
drille, havde jeg nok ikke specifikt spurgt efter om det var:

> Kald det smart eller ej. Jeg "færdes" mest på udenlandske foto fora,
> og der ville det ikke give meget mening at bruge ordet "byliv", med
> mindre de alle kunne læse dansk

Ja, man kunne jo så lommefilosofere over - med bevidstheden om det
uhensigtsmæssige udtryk, når du befinder dig ude i den store verden in
mente - hvorfor du så i en udtalt dansk gruppe mener at det er opportunt at
vælge engelsk, når det ikke er et udtryk for en anerkendt kategori, men kun
en mangel på dansksproget udtryksevne. Pudsigt. Men 'never mind' (= pyt med
det ) - jeg fik et svar.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 10-06-05 18:57

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

> [...]
> Thomas Schreiber
> http://schreiber.se
>
> "Shut down your computer and go out and plant a tree"
++++++++++++++++++++

Hvad betyder den der urban stil du har skrevet om et par gange ?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : Jeppe Høiby

Dato : 09-06-05 20:05

Michael Bothager wrote:
> hvis i vil, så må i da gerne se på 4 ikke-menneske-billeder fra
> australien

Oooh... Rigtig dejligt land imo! Hvornår var du dernede og hvor har du
været?

> en hest: http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=1
> [...]

Jeg kan virkelig godt lide din stil! Også billederne med drengen var
rigtig gode. Den måde du arbejder med farver på giver et helt specielt
udtryk, det kunne jeg også godt tænke mig at lære en dag.

Kan man ikke komme i mesterlære hos dig?!

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : Michael Bothager

Dato : 09-06-05 21:47

Jeppe Høiby wrote:

> Oooh... Rigtig dejligt land imo! Hvornår var du dernede og hvor har du
> været?

vi ver der sidst i påsken, men har venner dernede så kommer derned ca 1
gang om året for tiden

vi holder os primært til victoria, staten der har "alt", men har
tidligere været alle de traditionelle steder (sydney, brisbane, cairns,
barrier reef, alice springs)

det er mit favorit land, og næste gang vil jeg ud og møde abo'erne hos
dem selv hvis jeg kan finde en kontakt, vi får at se

> [...]
> udtryk, det kunne jeg også godt tænke mig at lære en dag.
>
> Kan man ikke komme i mesterlære hos dig?!

hehe, så skal man selv være mester, og det er jeg laaaangt fra

men tak for roserne

Fra : Ole Larsen

Dato : 09-06-05 21:34

Michael Bothager skrev:
> hejsa
>
> hvis i vil, så må i da gerne se på 4 ikke-menneske-billeder fra
> australien
>
> en hest: http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=1
Mnja-nu er du hooked på den tone. Det må vi så acceptere...?#¤
Surrealistisk ogøh..
> et motel: http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=2
Look way younder in the sky, what is that I see. Og det er ikke LBJ som
hos Country Joe...Egentlig, jo, de´da ret fint.

> et minde: http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=3
Nej
> en hytte: http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=4
Uh, det irriterer at jeg ikke kan se hvad der er i skyggerne - men det
er ret fint alligevel

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (11.maj.2005) design og nye billeder på:

Fra : Michael Bothager

Dato : 09-06-05 21:53

Ole Larsen wrote:
> Michael Bothager skrev:

hej ole, tik-tak for et altid underfundigt indlæg

> Mnja-nu er du hooked på den tone. Det må vi så acceptere...?#¤
> Surrealistisk ogøh..

og nu til mit næste nummer, jeg skal ud og have mig en holga....øh, jeg
skal bruge min lensbaby noget mere....øøøhhhhh, jeg skal lære
hasselblad....xpan....øhhh hehe alle de muligheder, og så lidt tid

> Look way younder in the sky, what is that I see. Og det er ikke LBJ som
> hos Country Joe...Egentlig, jo, de´da ret fint.

nu afslører jeg min uvidenhed, LBJ???

> Nej

ok

> Uh, det irriterer at jeg ikke kan se hvad der er i skyggerne - men det
> er ret fint alligevel

i skyggerne...der var der en (måske flere) dingo(s), men bare ikke på
billedet, de små vuffer er lidt sky, indtil de angriber, og de angriber
mennesker i alpine national park, så min smukke halvdel ville tage
benene på nakken, så ingen "snot-romantiske"
"himlen-brænder-i-orange-og-purpur" solnedgangsbilleder med hytten den
dag :(, men hellere det en at ende som en snack for et kuld hvalpe

Fra : Simon Tved Bakken

Dato : 09-06-05 21:46

On 2005-06-09 20:47:47 +0200, Michael Bothager <not@valid.com> said:

> hejsa
>
> hvis i vil, så må i da gerne se på 4 ikke-menneske-billeder fra australien

> [...]

Man kunne vel ikke lokke en hurtig beskrivelse af hvordan du har taget
billederne og efterbehandlet dem ud af dig?

vh Simon

og de er i øvrigt rigtig fine...

Fra : Michael Bothager

Dato : 09-06-05 22:16

Simon Tved Bakken wrote:

> Man kunne vel ikke lokke en hurtig beskrivelse af hvordan du har taget
> billederne og efterbehandlet dem ud af dig?

jo da, jeg tog dem stående med et kamera i hånden *G*

spøg til side, optagemæssigt er det ikke noget specielt, andet end at
jeg som regel giver mig god tid, og fotografere det hele sønder og sammen

mht. efterbehandling, så har jeg forklaret det et par gange, senest her:

"http://www.google.dk/groups?hl=en&lr=&selm=42a4a603%240%24180%24edfadb0f%40dtext02.news.tele.dk"

men kort fortalt, så den "effekt" (reala crossprocessing lignende eller
hvad man nu skal sige) er primært styret af at der er 2 s/h lag over
baggrunden som er i farver, hvor det nederste er sat til overlay, og det
ovenover er sat til color

herudover diverse justeringslag, nogen med en lagmaske

håber det kan hjælpe dig, det vigtigste er at man eksperimenterer og har
det sjovt

> vh Simon
>
> og de er i øvrigt rigtig fine...

tak-tak

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 09-06-05 22:00

Michael Bothager wrote:
> hejsa
>
> hvis i vil, så må i da gerne se på 4 ikke-menneske-billeder fra
> australien
>
> en hest: http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=1

Knipseri...

> et motel: http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=2

Det er et rigtig godt og se-værdigt billede...

> et minde: http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=3

Uinteressant...

> en hytte: http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=4

Du sku' være gået helt tæt på den der hytte...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Michael Bothager

Dato : 09-06-05 22:07

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Michael Bothager wrote:

<snip>

> Det er et rigtig godt og se-værdigt billede...

tak og øllene var også gode

<snip>

> Du sku' være gået helt tæt på den der hytte...

det var jeg skam også, helt inde i hehe, men skyerne var mest til
denne udgave, og hegnet hjælper til med at skabe billedet syntes jeg

tak for komentarerne

Fra : Ole Larsen

Dato : 09-06-05 22:07

Fra : ;o\)-max-

Dato : 10-06-05 10:23

"Michael Bothager"
> hejsa
>
> hvis i vil, så må i da gerne se på 4 ikke-menneske-billeder fra
> [...]

Du kan det hele Michesl - Jeg syns jeg får en følelse af at du nyder
at tage billeder, du nyder vidvinklens muligheder og at fylde billed-
fladen på en lidt utraditionel måde, du søger kompositioner der går
lidt længere, både for at fortælle historien og for at skabe rum og
dynamik, og så smører du det ind i en teknik der passer til motivet.
Dine portfolios er som en overdådig julefrokost - men uden bivirkninger
som tømmermænd og blokerede blodårer. Elegant og nærværende,
måske mere med hjernen end hjertet - det er en god hjerne. -max-

Fra : Michael Bothager

Dato : 10-06-05 14:46

-max- wrote:
> [...]
> som tømmermænd og blokerede blodårer. Elegant og nærværende,
> måske mere med hjernen end hjertet - det er en god hjerne. -max-

tak-tak max, og fed og syret sammenligning med juleforkost, ikke lige
noget der var faldet mig ind

lidt puzzled, mere hjerne end hjerte? jeg bytter gerne min hjerne til et
hjerte som i troldmanden fra oz hehe, men kan du uddybe lidt ?

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 10-06-05 19:00

"Michael Bothager" <not@valid.com> skrev i en meddelelse
> hejsa
>
> hvis i vil, så må i da gerne se på 4 ikke-menneske-billeder fra australien

> [...]
++++++++++++++++++++++

Hej Michael.

Det er nogle rigtige gode billeder, kan dog bedst lide nummer 1 og 4.

Fra : Michael Bothager

Dato : 10-06-05 19:08

Jørgen Nielsen wrote:
> "Michael Bothager" <not@valid.com> skrev i en meddelelse

> Hej Michael.
>
> Det er nogle rigtige gode billeder, kan dog bedst lide nummer 1 og 4.

hej jørgen

du skal have tak for det,

hesten mødte jeg en tidlig morgen bag ved golden age motellet, og det er
ganske almindeligt i highcountry at have heste gående i haven/gården,
hvilket er vildt underligt for en kjøwenhavner som mig