fordele rows i tabel
Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 20:11

Jeg ønsker at hente eks. 25 links i en database, og så udskrive disse i en
tabel med 5 i hver række.

Jeg går ud fra at jeg skal dele resultatet op i nogle løkker, men jeg kan
ikke lige hitte ud af hvordan. Jeg får enten udskrevet hvert link 5 gange,
og dvs. ialt 125 links i stedet for de 25...

Nogen forslag?

Fra : Leonard

Dato : 11-06-05 20:24

"Per A" <s> wrote:

>Nogen forslag?

Vis os den del af din kode du har forsøgt med.

--
mvh Leonard
Har du kigget på: http://dk.php.net/ el. http://www.webcafe.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 20:44

> Vis os den del af din kode du har forsøgt med.

if (mysql_num_rows($result)) {
for ($i = 1; $i < 7; $i = $i + 1) {
for ($i = 1; $i < 7; $i = $i + 1) {

$row = mysql_fetch_array($result);

echo "Her udskrives linket";
}
echo "<br/>";
}}

Dette er et forsøg ud af mange. Det jeg ønsker er at udskrive 6 links,
derefter lave linjeskift, udskrive 6 links mere osv.

Fra : Leonard

Dato : 11-06-05 20:53

"Per A" <s> wrote:

> for ($i = 1; $i < 7; $i = $i + 1) {
> for ($i = 1; $i < 7; $i = $i + 1) {

Når du bruger samme variabel i begge for-løkker, så virker den yderste
ikke. Skift $i ud med noget andet, fx $n i den ene linie.

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 20:53

> Når du bruger samme variabel i begge for-løkker, så virker den yderste
> ikke. Skift $i ud med noget andet, fx $n i den ene linie.

Tak for det... Jeg fik dog selv luret den lige inden jeg læste dette...
Endnu en dag er gået hvor det lykkedes mig at lære noget