/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Medion stationær PC fra Aldi købt marts 20~
Fra : Daddy


Dato : 10-06-05 22:56

Hej gruppe!

Min søn købte en stationær Medion PC i ALDI i slutningen af marts
2005. Den kostede ca. 8.000 kr.
Efter ca. 10 dages brug gik den "ned" og kunne ikke startes igen: Når
man trykkede på power-knappen på forsiden af PC'en, startede pc'ens
blæser (vi tror at det er strømforsyningens blæser, men der kan også
være grafikkortets blæser) og lyset omkring tænd-knappen blev tændt,
men efter ca. 1-2 sekunder døde blæseren og lyset gik ud. Herefter var
PC'en helt "død". Efter nogle minutter kunne man igen få "liv" i den
igen, men kun i 1-2 sekunder. Jeg gætter på, at det var
strømforsyningen, der var "stået af".
Vi afleverede PC'en i Aldi og fik straks en helt ny PC med hjem. Der
var ingen diskussion og vi oplevede ALDIs service som korrekt og fin:
Ny PC straks - ingen tvivl. Og rigtig flink betjening (Aldi i
Aabenraa).

PC'en kører problemfrit i ca. 2 måneder - ingen nedbrud eller
problemer af nogen art.
Men 10. juni 2005 opstår samme fejl - PC'en slukker sig selv midt i et
spil og kan ikke startes igen. Præcis samme mønster: Når man trykker
på on-knappen på fronten starter PC'en, men efter 1-3 sekunder dør
den - og er helt død.

Han bruger PC'en mange timer hver dag, men er en "omsorgsfuld"
PC'bruger: PC'en er sikret med antivirus, firewall, rigelig
ventilation og rettidig omhu! Maskinen bliver med andre ord ikke
"stresset" eller overbelastet, men OK, han spiller (Counter Strike og
War Craft) ofte mange timer ad gangen - men det bør PC'en jo også
kunne klare.

Nu vil vi selvfølgelig aflevere PC'en til ALDI og håber at få den
repareret eller byttet, men nu nager tvivlen jo - er der en
konstruktionsfejl eller måske en svaghed på PC'en....

Derfor følgende spørgsmål:
Forslag til årsag?
Har andre haft samme oplevelse?
Løsninger?

Please: Ikke diskussion om ALDI's troværdighed, kvalitet etc. - kun
det tekniske aspekt ønskes kommenteret!

Venligst: Far & søn

 
 
Peter (11-06-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 11-06-05 00:24


"Daddy" <shboisen@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:22d4693.0506101355.2d4715fc@posting.google.com...
> Hej gruppe!
> Nu vil vi selvfølgelig aflevere PC'en til ALDI og håber at få den
> repareret eller byttet, men nu nager tvivlen jo - er der en
> konstruktionsfejl eller måske en svaghed på PC'en....
>
> Derfor følgende spørgsmål:
> Forslag til årsag?
> Har andre haft samme oplevelse?
> Løsninger?

Hvis i igen afleverer computeren til Aldi eller selv skal sende den til
deres service værksted, skal i regne med mindst 1 måneds ventetid, måske
mere. Det er jeres ret ifølge købeloven, at få den repareret, ombyttet eller
pengene retur, men er de par kroner en ny strømforsyning koster ventetiden
værd.
Jeg er næsten helt sikker på, at det er strømforsyningen der er stået af, så
hvis jeg var jer, ville jeg tage en snak med den lokale computer forretning,
om evt. at låne en strømforsyning.
Alternativer er at købe den via Internettet, så har i 14 dages retur ret,
hvis det skulle vise ikke at være der fejlen ligger. Måske en lidt umoralsk
måde at løse problemet på.
Jeg kender ikke detaljerne på den omtalte Medion computer, men den
strømforsyning i køber skal være en ATX PSU på mindst 400W, og gerne
større. Tag evt. den gamle med, så i kan se om bespændingshuller og den
fysiske størrelse passer.

Peter B



Daddy (23-06-2005)
Kommentar
Fra : Daddy


Dato : 23-06-05 10:24

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> wrote in message news:<42aa20f9$0$159$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> "Daddy" <shboisen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:22d4693.0506101355.2d4715fc@posting.google.com...
> > Hej gruppe!
> > Nu vil vi selvfølgelig aflevere PC'en til ALDI og håber at få den
> > repareret eller byttet, men nu nager tvivlen jo - er der en
> > konstruktionsfejl eller måske en svaghed på PC'en....
> >
> > Derfor følgende spørgsmål:
> > Forslag til årsag?
> > Har andre haft samme oplevelse?
> > Løsninger?
>
> Hvis i igen afleverer computeren til Aldi eller selv skal sende den til
> deres service værksted, skal i regne med mindst 1 måneds ventetid, måske
> mere. Det er jeres ret ifølge købeloven, at få den repareret, ombyttet eller
> pengene retur, men er de par kroner en ny strømforsyning koster ventetiden
> værd.

Jeg ringede til Compare, der udfører reparationer for ALDI, lørdag den
11. juni 2005. Telefonnummeret lå i kassen. Venlig betjening og
Compare sender et fragtbrev.
Onsdag den 15. juni afleverede jeg pc'en på posthuset.
Tirsdag den 21. juni afleverede posten pc'en hjemme hos mig.
Grafikkortet er skiftet ud.
Compare har betalt begge forsendelser. Jeg kan ikke udsætte noget på
betjeningen i ALDI eller hos Compare - og håber blot at grafikkortet
holder.

Hilsen Steen

kk (11-06-2005)
Kommentar
Fra : kk


Dato : 11-06-05 08:56


"Daddy" <shboisen@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:22d4693.0506101355.2d4715fc@posting.google.com...
> Hej gruppe!
>
> Min søn købte en stationær Medion PC i ALDI i slutningen af marts
> 2005. Den kostede ca. 8.000 kr.
> Efter ca. 10 dages brug gik den "ned" og kunne ikke startes igen: Når
> man trykkede på power-knappen på forsiden af PC'en, startede pc'ens
> blæser (vi tror at det er strømforsyningens blæser, men der kan også
> være grafikkortets blæser) og lyset omkring tænd-knappen blev tændt,
> men efter ca. 1-2 sekunder døde blæseren og lyset gik ud. Herefter var
> PC'en helt "død". Efter nogle minutter kunne man igen få "liv" i den
> igen, men kun i 1-2 sekunder. Jeg gætter på, at det var
> strømforsyningen, der var "stået af".
> Vi afleverede PC'en i Aldi og fik straks en helt ny PC med hjem. Der
> var ingen diskussion og vi oplevede ALDIs service som korrekt og fin:
> Ny PC straks - ingen tvivl. Og rigtig flink betjening (Aldi i
> Aabenraa).
>
> PC'en kører problemfrit i ca. 2 måneder - ingen nedbrud eller
> problemer af nogen art.
> Men 10. juni 2005 opstår samme fejl - PC'en slukker sig selv midt i et
> spil og kan ikke startes igen. Præcis samme mønster: Når man trykker
> på on-knappen på fronten starter PC'en, men efter 1-3 sekunder dør
> den - og er helt død.
>
> Han bruger PC'en mange timer hver dag, men er en "omsorgsfuld"
> PC'bruger: PC'en er sikret med antivirus, firewall, rigelig
> ventilation og rettidig omhu! Maskinen bliver med andre ord ikke
> "stresset" eller overbelastet, men OK, han spiller (Counter Strike og
> War Craft) ofte mange timer ad gangen - men det bør PC'en jo også
> kunne klare.
>
> Nu vil vi selvfølgelig aflevere PC'en til ALDI og håber at få den
> repareret eller byttet, men nu nager tvivlen jo - er der en
> konstruktionsfejl eller måske en svaghed på PC'en....
>
> Derfor følgende spørgsmål:
> Forslag til årsag?
> Har andre haft samme oplevelse?
> Løsninger?
>
> Please: Ikke diskussion om ALDI's troværdighed, kvalitet etc. - kun
> det tekniske aspekt ønskes kommenteret!
>
> Venligst: Far & søn

Hej,
Måske er dette her langt ude, men jeg synes at det skal med:
Jeg købte en PC af samme sending som dig. Allerede ved installation af mit
eget software
mukkede den lidt, og hang en gang imellem. Hos Medion DK fandt jeg en BIOS
opdatering som benævntes som:
Security Freeze Lock Opdatering
Den installerede jeg, og har ikke haft andre end selvskabte problemer siden.

Må jeg foreslå at du prøver at kontakte support på:
http://www1.medion.com/dk/

Mvh
kk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste