"Daddy" <shboisen@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:22d4693.0506101355.2d4715fc@posting.google.com...
> Hej gruppe!
>
> Min søn købte en stationær Medion PC i ALDI i slutningen af marts
> 2005. Den kostede ca. 8.000 kr.
> Efter ca. 10 dages brug gik den "ned" og kunne ikke startes igen: Når
> man trykkede på power-knappen på forsiden af PC'en, startede pc'ens
> blæser (vi tror at det er strømforsyningens blæser, men der kan også
> være grafikkortets blæser) og lyset omkring tænd-knappen blev tændt,
> men efter ca. 1-2 sekunder døde blæseren og lyset gik ud. Herefter var
> PC'en helt "død". Efter nogle minutter kunne man igen få "liv" i den
> igen, men kun i 1-2 sekunder. Jeg gætter på, at det var
> strømforsyningen, der var "stået af".
> Vi afleverede PC'en i Aldi og fik straks en helt ny PC med hjem. Der
> var ingen diskussion og vi oplevede ALDIs service som korrekt og fin:
> Ny PC straks - ingen tvivl. Og rigtig flink betjening (Aldi i
> Aabenraa).
>
> PC'en kører problemfrit i ca. 2 måneder - ingen nedbrud eller
> problemer af nogen art.
> Men 10. juni 2005 opstår samme fejl - PC'en slukker sig selv midt i et
> spil og kan ikke startes igen. Præcis samme mønster: Når man trykker
> på on-knappen på fronten starter PC'en, men efter 1-3 sekunder dør
> den - og er helt død.
>
> Han bruger PC'en mange timer hver dag, men er en "omsorgsfuld"
> PC'bruger: PC'en er sikret med antivirus, firewall, rigelig
> ventilation og rettidig omhu! Maskinen bliver med andre ord ikke
> "stresset" eller overbelastet, men OK, han spiller (Counter Strike og
> War Craft) ofte mange timer ad gangen - men det bør PC'en jo også
> kunne klare.
>
> Nu vil vi selvfølgelig aflevere PC'en til ALDI og håber at få den
> repareret eller byttet, men nu nager tvivlen jo - er der en
> konstruktionsfejl eller måske en svaghed på PC'en....
>
> Derfor følgende spørgsmål:
> Forslag til årsag?
> Har andre haft samme oplevelse?
> Løsninger?
>
> Please: Ikke diskussion om ALDI's troværdighed, kvalitet etc. - kun
> det tekniske aspekt ønskes kommenteret!
>
> Venligst: Far & søn
Hej,
Måske er dette her langt ude, men jeg synes at det skal med:
Jeg købte en PC af samme sending som dig. Allerede ved installation af mit
eget software
mukkede den lidt, og hang en gang imellem. Hos Medion DK fandt jeg en BIOS
opdatering som benævntes som:
Security Freeze Lock Opdatering
Den installerede jeg, og har ikke haft andre end selvskabte problemer siden.
Må jeg foreslå at du prøver at kontakte support på:
http://www1.medion.com/dk/
Mvh
kk