Tuborg Classic Hvede
Fra : Peter Heide

Dato : 09-06-05 16:00

Hvad syntes I om den øl ?

Jeg "opdagede" den først for et halvt år siden på et værtshus
og jeg må sige, der er røget mange af dem ned siden.

Jeg syntes det er en af de bedste dansk-produceret øl ved
siden af en alm. Tuborg. Man skal ikke drikke for mange
af dem, så kan den godt være lidt trættende (og hér mener
jeg smagen) Men ind imellem,iskold: tør jeg skrive en
oral orgasme ?

Hér i området hvor jeg bor Østerbro,Jagtvejen er den ikke
til at opdrive hverken på værtshuse eller butikker, da den
ikke sælger en skid. Folk drikker "Gylden" istedet, som imho er
en for fædelig omgang sprøjt, iflg min lokale Irma-mand.

Fra : Basil

Dato : 09-06-05 16:06

Peter Heide wrote:
> [...]
> ikke sælger en skid. Folk drikker "Gylden" istedet, som imho er
> en for fædelig omgang sprøjt, iflg min lokale Irma-mand.

Med frygt for at lyde snobbet
Den smager som en klam fis i forhold til næsten alt udenlandsk øl jeg har
smagt.
Specielt nogen russiske øller man kan få i Greve, de er bare for gode.
En russisk hvede smager virkelig (ikke godt) af hvede, ikke som Tuborgs der
bare smager som en anderledes pilsner med farve i.
De andre "modeller" af øllen er i top 3 over mine ølfavoritter.
Kai

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 09-06-05 16:54

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad syntes I om den øl ?

Findes hvede øl dårligere?
Jeg kan godt nok ikke snuppe den, ej heller den gyld
ne.

Normalt ville jeg beskrive hvad det er i smagen jeg ikke kan lide, men lige
med denne øl er det bare det hele der er i vejen.
Godt nok har jeg kun smagt fra flaske og ikke fra fad.

mvh tp

Fra : Max

Dato : 09-06-05 17:52

Hej Peter

> Jeg "opdagede" den først for et halvt år siden på et værtshus
> og jeg må sige, der er røget mange af dem ned siden.

Din glæde ved den er til at forstå hvis dit kenskab kun
er den og alm. pilsner. Men hvis du prøver nogle andre
weiss bier typer, ja så kommer Hveden snart til kort.

Mvh Max

Fra : Peter Heide

Dato : 09-06-05 18:56

> Din glæde ved den er til at forstå hvis dit kenskab kun
> er den og alm. pilsner. Men hvis du prøver nogle andre
> weiss bier typer, ja så kommer Hveden snart til kort.

Hele mit køleskab er propfyldt med forskellige øller.
Så det er ikke kun de 2 jeg kender

Min no. 1 forøvrigt er : Guinness

Fra : Hauge

Dato : 09-06-05 19:49

Hej
Peter Heide wrote:
> Hele mit køleskab er propfyldt med forskellige øller.

Men åbenbart ikke hvedeøl.

> Min no. 1 forøvrigt er : Guinness

Yak, smager som den stank der er, når man kører forbi et asfaltarbejde en
varm sommerdag.

Mvh Hauge

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-06-05 19:06

> Hvad syntes I om den øl ?

Gaaaab.

> Jeg "opdagede" den først for et halvt år siden på et værtshus
> og jeg må sige, der er røget mange af dem ned siden.

Jeg har drukket to-tre stykker, og tror ikke, jeg skal nyde flere.

> Jeg syntes det er en af de bedste dansk-produceret øl ved
> siden af en alm. Tuborg.

Det synes jeg ikke. Jeg synes, den er lige så dårlig som alm. Tuborg, Hof
(eller hvad den nu er omdøbt til), Gylden, Classic og hvad de nu hedder,
alle disse industriproducerede, undergærede skodøl.

Hvis du vil smage god hvedeøl, så prøv en Hoegaarden Witbier (typisk hvedeøl
efter belgisk tradition), en Erdinger (typisk hvedeøl efter tysk tradition)
eller måske en Brøckhouse Hvede, der er en god, dansk hvedeøl (efter belgisk
tradition). Det nye Jacobsen "mikrobryggeri" laver faktisk også en
fremragende hvedeøl, men den koster kassen og er ikke alle pengene værd.

Tuborg Classic Hvede er imo nok den dårligste eksponent på det danske marked
for denne øltype.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 05/30/05)

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 09-06-05 21:16

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad syntes I om den øl ?

Hej Peter,

Jeg synes faktisk det er ok øl, hvis ikke andet hvede forefindes.

Jeg foretrækker dog også en rigtig tysk hvede og dem holder jeg rigtig meget
af.
Hos os i det jyske, kan man dog sagtens opdrive Tuborgs hvede. Jeg ser den
da jævnligt i vores lokale Føtex.

I øjeblikket er jeg faldet pladask for den hollandske Christoffel Robertus,
der er en pragtfuld, fyldig maltøl. Den vil jeg gerne anbefale til dem der
endnu ikke har prøvet den. Den fåes ikke ret mange steder og ofte kun i små
flasker (som er alt for dyre).
I går kørte jeg afsted med otte tomme 2 l. flaske (vrææææl). Det gav 520
kroner i pant, som straks blev omsat til nye, fyldte flasker (mums). Jeg vil
dog advare imod at åbne sådanne to liter til mad. Øllet er rigtigt hygge-øl,
der bør nydes uden tilbehør, da det er forholdsvis "sødt".

Skål....

--
Mvh. Renate
____________________________

Fra : Henrik J. Nielsen

Dato : 09-06-05 22:33

Hej Peter,

Jeg vil da næsten sværge på, at du kan få den både på Doktors og Republic -
begge på Blegdamsvej

Mvh
Henrik J. Nielsen

Fra : Peter Heide

Dato : 09-06-05 23:14

"Henrik J. Nielsen" <news@hjn.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Peter,
>
> Jeg vil da næsten sværge på, at du kan få den både på Doktors og
Republic -
> begge på Blegdamsvej

Sikkert. Men jeg besøger kun bodega'er og værtshuse. Ikke cafèer.
Jeg hader dem !

Fra : Peter Westh

Dato : 10-06-05 05:30

> Republic -
>
> Sikkert. Men jeg besøger kun bodega'er og værtshuse. Ikke cafèer.
> Jeg hader dem !

Du skulle nu prøve Republic, der er temmelig bodega-agtigt - maden er bare
bedre.

Jeg drak faktisk min første Tuborg Classic Hvede fra fad sidste torsdag, jeg
synes den var helt okay for en øl i den prisklasse.

/P

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 10-06-05 23:08

Peter Heide skrev:

> "Henrik J. Nielsen" <news@hjn.dk> skrev i en meddelelse

> Republic -
>
> Sikkert. Men jeg besøger kun bodega'er og værtshuse. Ikke cafèer.
> Jeg hader dem !

Det foresvæver at jeg engang har drukket en hvedeøl på Vinstuen Hubertus og
det må jo være tæt på dig.

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 10-06-05 07:52

[Peter Heide | Thu, 9 Jun 2005 17:00:08 +0200]

>Hvad syntes I om den øl ?

Småkedelig :)

Jeg er til gengæld en stor fan af de fleste Brøckhouse øl.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 11-06-05 06:55

Peter Heide skrev:
> [...]
> af dem, så kan den godt være lidt trættende (og hér mener
> jeg smagen) Men ind imellem,iskold: tør jeg skrive en

Prøv hellere en *rigtig* Hefe-Weißbier.
Brugsen og Irma har vist normalt flere af slagsen, fx
Paulaner eller Franziskaner.

Hæld den *forsigtigt* op - med lang stråle - i høje, slanke
glas, således at det lækre, tykke skum "rager" lidt ovenud,
uden at løbe over.

Så smager det guf.
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 13-06-05 15:00

Peter Westh wrote:

> Du skulle nu prøve Republic, der er temmelig bodega-agtigt - maden er bare
> bedre.

Det vil jeg godt skrive under på. Men kokken er er heller ikke nogen
hvemsomhelst. Han har bl.a. været privatkok for Victor Borge og været
med til at starte Le Sommeilier.

Og værten (Klaus Knussen) har det, jeg kalder værtshusholdergenet:
han er hammergod til at genkende folk og kan se hvornår man er parat
til en sludder og hvornår man helst vil være i fred.

Anbefalet!

Ebbe