UHA, Unotel det kan komme til at gøre AV
Fra : SB

Dato : 09-06-05 13:47

Ny spiller vil genoplive mobilkrigen
Af Lars Jensen, ComON
Det engelske mobilselskab Lebara vil nu ind på det danske marked og
genoplive priskrigen på mobiltelefoni. Arsenalet består af billig
udlandstelefoni fra mobilen og lave nationale takster.

»Det danske marked har været igennem en konsolidering ved opkøbene af
Telmore og CBB,« siger administrerende direktør i Lebara Danmark Kristian
Myrup til ComON og forklarer, at de to lavprisselskaber fik slået
prisstrukturene inden for abonnement, minutpris og sms fast.
»Hvis man kigger på det sidste års tid, har det danske mobilmarked ikke
udviklet sig. Grunden til opkøbene var at stoppe priskrigen, og det giver os
en åbning. Vi vil genåbne konkurrencen ved at sætte den laveste pris på
national og international mobiltelefoni,« siger Kristian Myrup.

Prisen er dog ikke det eneste, Lebara vil slå sig på. Også service er noget,
man vægter.

»Der må jeg erkende, at vi jo har lært af Telmore at måden at gøre det på
er, at holde produktet enkelt. Derved bliver det også lettere at håndtere
kundeservice. Og udover prisen er kundeserviceniveauet et afgørende
konkurrenceparameter, for det er de to ting, kunderne oplever,« siger han.

Han forklarer, at grunden til skiftet til Lebara skal findes i de billige
udlandstakster. Det er teleanalytiker John Strand fra Strand Consult enig i.

»De kan differentiere sig på de billige udlandspriser, og så er der jo et
etnisk community, og så mener man, at man har et segment,« siger han til
ComON.

Hos Lebara har man lagt en meget klar målsætning fast. 500.000 kunder i 2009
og man skal være Danmarks største service udbyder inden for de næste fem år.
Det mener Kristian Myrup selv er realistisk.

»De kunder, som vi kigger efter, er dem med behov for udlandstelefoni, og
det er mange danskere interesserede i. Og så tror jeg, at mange vil finde
det sympatisk at vi genåbner priskrigen, og at vi blandt andet derfor vil
blive positivt modtaget,« siger han.

John Strand mener dog, at armbevægelserne er lige lovlig store.

»Der er mange, der har ambitioner om at være den største. Ambitionerne
fejler i hvert fald ikke noget,« siger han.

»Hvis man kigger på, hvor mange der har forsøgt sig, vil jeg sige, at det er
optimistisk, men det er der jo ikke noget galt i. Men hvis man sammenligner
med hvor mange kunder for eksempel CBB og Telmore har fået, er det store
ambitioner i jantelovens land.«

IT- og Telestyrelsens telestatistik viser, at CBB og Telmore havde
henholdsvis 190.000 og 515.000 kunder første januar 2005.

Lebaras entré på det danske marked kommer kort tid efter, at Smart Koncept
lancerede deres Smart Kontant med IP-telefoni til udlandet fra mobilen via
forudbetalte taletidskort. Således kunne det tyde på, at der nu er ved at
være kridtet op til en priskrig på udlandsmobiltelefonien.

Fra : Kjeld Borch Egevang

Dato : 09-06-05 14:10

Jeg ringer aldrig til udlandet fra min mobiltelefon, så hvorfor skulle
jeg skifte:

Unotel (pr. 1/7): Opkaldsafgift=25 øre, fastnet=63 øre/min, SMS=16 øre
Lebara: Opkaldsafgift=29 øre, fastnat=67 øre/min, SMS=20 øre

Så "le bare", jeg skifter ikke

/Kjeld

Fra : Fischer

Dato : 09-06-05 16:21

> Jeg ringer aldrig til udlandet fra min mobiltelefon,
> så hvorfor skulle jeg skifte:

Nej, det skal du da heller ikke.

Men for dem der ringer til udlandet kan der være MANGE penge at spare.

F.eks. at ringe til Kina fra sin fastnet-telefon (TDC) koster 14,00 kr. pr.
minut.
Med Lebara mobil koster det 99 øre !!!
Det er da en besparelse der er til at tage og føle på.

*Fischer

Fra : mullerman

Dato : 10-06-05 14:52

> F.eks. at ringe til Kina fra sin fastnet-telefon (TDC) koster 14,00 kr.
> pr. minut.
> Med Lebara mobil koster det 99 øre !!!
> Det er da en besparelse der er til at tage og føle på.

Denne påstan holder ikke... Lebara tilbyder kun 99 øres samtaler til Europa.
Kina er ikke engang listet i deres prisliste over udlandspriser....

Derudover koster det 1,67 at ringe til telefonsvareren.... Så det er vist
ikke kun sød musik med dem Lebara...

Fra : Fischer

Dato : 10-06-05 14:23

> Denne påstan holder ikke... Lebara tilbyder kun 99 øres samtaler til
> Europa. Kina er ikke engang listet i deres prisliste over
> udlandspriser....

1. Gå ind på: http://www.lebara.dk/

2. Tryk på 'PRISER' i menuen for oven.

3. Tryk 'C' i rækken af bogstaver.

4. China: Fastnet 0,99 Mobil 0,99

*Fischer

Fra : Fischer

Dato : 10-06-05 14:42

> Derudover koster det 1,67 at ringe til telefonsvareren.... Så det er vist
> ikke kun sød musik med dem Lebara...

Det er nu kun 1,49 kr.
Så hvis man kun ringer lidt til udlandet, og sidder hele dagen og lytter til
sin mobilsvar, så er det NATURLIGVIS ikke Lebara man skal vælge.

Men et 10 minutters opkald til fjernøsten vil typisk spare dig for så mange
penge, at du efterfølgende skal ringe 2½-3 timer til din telefonsvarer før
de er sat til igen.

Personligt bruger jeg (eller dem der ringer til mig) ikke mobilsvar så
meget. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har ringet til den - det er
mindst en måned siden.
Men forskellige behov = forskellige selskaber.

*Fischer

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-06-05 18:08

Fischer skrev:

>Personligt bruger jeg (eller dem der ringer til mig) ikke mobilsvar så
>meget.

Jeg har haft en fastnettelefonsvarer. Jeg har også haft brugt
mobilsvar, men jeg synes ikke at den slags er umagen og prisen
værd, så nu har jeg slukket for viderestilling. Det betyder at
jeg får en gratis sms hvis nogen ringer foprgæves til mig. Det er
alt rigeligt og nemmere end mobilsvar.

--
Bertel

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 09-06-05 20:50

"SB" <news@sig.dk> wrote in message

> John Strand mener dog, at armbevægelserne er lige lovlig store.

Ja John Strand har altid haft store armbevægelser og meget lidt substans

Prøv at tjekke deres pris for at ringe til din egen mobilsvar... jaws...

Hvorfor skulle unotel eller nogen føle sig truet af det firma?