Brug af ampersand (&) i querystring værdi
Fra : Frowning Freezer

Dato : 09-06-05 12:27

Jeg troede at hvis jeg ville sende værdien "Mud & Metal.jpg" igennem
querystring, skulle jeg bare bruge urlencode() og &-tegnet ville ikke
være noget problem. Men det er det nu alligevel! Når jeg henter
værdien igen med $_GET er den skåret af ved &-tegnet så den kun
indeholder "Mud ". Er der ikke noget at gøre ved det?

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 09-06-05 12:49

Frowning Freezer wrote:
> [...]
> værdien igen med $_GET er den skåret af ved &-tegnet så den kun
> indeholder "Mud ". Er der ikke noget at gøre ved det?

http://php.net/rawurlencode ;)

mvh
Johan

Fra : Frowning Freezer

Dato : 09-06-05 14:31

>http://php.net/rawurlencode ;)

Ja forslaget var da et forsøg værd, men gav ingen forskel. Stadig
samme problem.

Fra : Martin

Dato : 09-06-05 15:23

Frowning Freezer wrote:
> [...]
> værdien igen med $_GET er den skåret af ved &-tegnet så den kun
> indeholder "Mud ". Er der ikke noget at gøre ved det?

// Encode
$url = base64_encode(serialize($billede));

// Decode
$url = unserialize(base64_decode($_GET["billede"]));

Fra : Frowning Freezer

Dato : 09-06-05 16:59

>// Encode
>$url = base64_encode(serialize($billede));
>
>// Decode
>$url = unserialize(base64_decode($_GET["billede"]));

Ja, det kan da godt være man bliver nødt til at gå den vej...