Hvordan gør de det?
Fra : Monty

Dato : 08-06-05 22:33

Hvordan kan man ud fra en mail se hvor præcis i verden den kommer fra?
Hvis man høreklikker på en mail og vælger detaljer får man jo en længere
smøre om hvor den har været henne men hvordan kan man fra det udlede hvor i
verden den kommer fra helt præcist?

Monty

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-06-05 07:11

Monty skrev den 08-06-2005 23:32:
> [...]
> smøre om hvor den har været henne men hvordan kan man fra det udlede hvor i

Ip-adresse + samarbejde med internetudbyder.

Prøv at se min besked her. Der kan du se at min IP-adresse er 62.79.92.50.
Inde hos Tele2 er der en oversigt over, hvem der har fået tildelt dette
ip-nummer. Politiet har ikke i det daglige adgang til ip-nummer
oversigten, men kan via en dommerkendelse få fat en fysisk adresse som
er tilknyttet ip-nummeret.

Det hjælper - så vidt jeg er orienteret - heller ikke at få et dynamisk
IP-nummer (et nummer der ændrer sig fra gang til gang man logger på
nettet), da det midlertidige nummer bliver gemt sammen med den fysiske
adresse et et bestemt tidsrum.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-06-05 08:33

Den 09-06-05 08.11 skrev Carsten Riis følgende:

> Ip-adresse + samarbejde med internetudbyder.

Ip-adressen er nok. Der spørges om hvor i verden, ikke hvem der er
afsender.

Monty, Man tager ip-adressen og bruger en tjeneste som for eksempel
Geektools ( http://www.geektools.com/whois.php ), så kan man se hvilken
internetudbyder, der har den pågældende adresse, og hvor udbyderen hører
hjemme. Der står en række ip-adresser i mailen, fordi de forskellige
servere, mailen passerer på sin vej over nettet, indsætter deres egen
ip-adresse. Hvis jeg ikke husker helt galt, står de i omvendt
rækkefølge, så den sidstnævnte normalt er afsenderens ip-adresse.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI.

Fra : Anders Lund

Dato : 09-06-05 17:37

Kim Ludvigsen wrote:

> Ip-adressen er nok. Der spørges om hvor i verden, ikke hvem der er
> afsender.

Men du får ikke den /præcise/ adresse hvor mailen kom fra.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-06-05 14:14

Anders Lund skrev:

> Men du får ikke den præcise adresse hvor mailen kom fra.

??

Fra : Anders Lund

Dato : 10-06-05 18:28

Jesper G. Poulsen wrote:

> ??

Monty spurgte: "Hvordan kan man ud fra en mail se hvor præcis i verden
den kommer fra?"

Kim Ludvigsen mener at man blot skal bruge en IP adresse, men der kan
man i mit tilfælde kun se at jeg bor i Valby.

Så er spørgsmålet bare hvor "præsist" Monty vil have placeret IP
adressen på verdenskortet.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-06-05 23:01

Den 10-06-05 19.27 skrev Anders Lund følgende:

> Kim Ludvigsen mener at man blot skal bruge en IP adresse, men der kan
> man i mit tilfælde kun se at jeg bor i Valby.
>
> Så er spørgsmålet bare hvor "præsist" Monty vil have placeret IP
> adressen på verdenskortet.

Valby er da en meget præcis angivelse på en verdenskort. Selv Danmark
vil være en præcis angivelse.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Optag musik, brænd dine egne opsamlings-cd'er, og afspil musik med det

Fra : Anders Lund

Dato : 10-06-05 23:06

Kim Ludvigsen wrote:
> Valby er da en meget præcis angivelse på en verdenskort. Selv Danmark
> vil være en præcis angivelse.

Ja, det er meget præcist... men hvad er spørgeren efter?

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 13:13

On Sat, 11 Jun 2005 00:01:16 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> skrev:

>Mvh. Kim Ludvigsen
>Optag musik, brænd dine egne opsamlings-cd'er, og afspil musik med det
>gratis program iTunes.
>http://kimludvigsen.dk

Hvorfor kommer der dubletter af musikfilerne i itunes?

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-06-05 13:28

Den 11-06-05 14.12 skrev Per H følgende:
> On Sat, 11 Jun 2005 00:01:16 +0200, Kim Ludvigsen

> Hvorfor kommer der dubletter af musikfilerne i itunes?

Jeg ved ikke, hvad du mener med dubletter. Beskriv problemet lidt mere
udførligt, men gør det i en e-mail, det hører ikke hjemme i denne
gruppe. Du kan skrive til mig på ludvigs(snabela)kimludvigsen.dk.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.