Slovakiet?
Fra : Kristian

Dato : 08-06-05 21:24

Vi skal en tur til Slovakiet om 10 dage i bil.
Vi skal til Trencianske Teplice.
Hvad er prisnivauet?
Er der ellers noget vi skal være opmærksomme på?

Kristian

Fra : lhs

Dato : 09-06-05 20:48

Hej

Vi boede i Trecianske sidste år, uhyr flot by. Lille lidt forsømt kurby,
ligger midt i lave Tatra. Ved flod og skov. Regn ikke med at besøge den
grønne frø - den var meget lukket, eller hvad den nu hedder. Besøg Bl.
Trecin, Bojnice(http://www.bojnice.sk/) speciel hvis de har en af deres
festivaller. Men hvor skal i bo i Trencianske Teplice, er i en familien,
hvad vil i se mv. ? Skriv lidt mere så vil jeg poste flere tips... Pris niv.
er ca. 5 % mindre end tjekkiet, så ude på landet får du rigtigt meget for
pengene hvis du går på museum, restaurant, eller andre oplevelser Vi var 8
mennesker der spiste på restaurant for ca. 450 kr. ( for alle 8 - vi gik
hjem, så derfor fri øl, vin og vand... . Anyway skriv lige lidt mere om
hvem i er og hvor i ca. bor der (Hus, camping, lejlighed i byen eller
Novasol ?) og hvad i kunne tænke jer at opleve. Hvordan kommer i derned, via
Tjekkiet, så har jeg også lidt tips..

MVH

Lars HS

Fra : Kristian

Dato : 09-06-05 22:02

Vi er et gymnastikhold www.fensmarkpigerne.dk der tager en tur til vores
"venskabsby".
Kører i bus, via Prag, tager en kort tur rundt i byen på vej ned.
På vej hjem skal vi via Berlin, regner også der med en kort rundtur.
Vi skal bo på Hotel Slovakia.

Vi har også hørt at der er filmfestival mens vi er dernede.

Er den den grønne frø lukket?

MVH
Kristian

Fra : lhs

Dato : 10-06-05 11:16

Hej Kristian

sidste år var den grønne frø meget lukket, tilgroet uden tegn på genåbning.
Jeg kikker lige mine gamle links igennem til området så poster jeg lidt info
her i weekenden når jeg får tid.

Lars HS

Ps. hvilket rejse selskab arr. busturen ?

Fra : Kristian

Dato : 10-06-05 15:36

> Ps. hvilket rejse selskab arr. busturen ?

Det gør vi selv.
Fra vores andre ture kender vi jo nogle MEGET gode chauffører der elsker at
have med unge mennesker at gøre, og de har så lejet en bus....den vi også
brugte de to gange vi har været i Sydfrankrig med pigerne.

Glæder os til at få lidt mere info.

Kristian

Fra : lhs

Dato : 10-06-05 20:21

Hej Kristian

I skal såmen nok få en rigtig god tur selvom frøen måske stadig er lukket.
Hvis i vil bade ligger der er godt friluftsbad for foden af Trecin slot i
idrætsparken lige overfor. Trecin er en hyggelig Slovakisk by og turen til
Hrad (borgen) er absolut udflugten værd. Man kan shoppe i midtbyen, men
ellers er der Billa osv. af storcentre i byens udkandt.

Igen, igen kan jeg kun anbefaler Bojnice slot , http://www.bojnicecastle.sk/
http://mitani.webpark.sk/Okolie.htm
http://www.zoobojnice.sk/

de har eventyr festival de næste to weekends med teater og gøgl i og
omkring slottet der ligger en meget god times kørsel fra Trencianske
Teplice http://www.teplice.sk/ .
foruden slottet er der et badeland/friluftsbad for foden af slottet samt en
rimelig zoologisk have. der skulle være drypstenshuler under slottet, dem så
vi ikke de gange vi var der...

På vejen til eller fra Bojnice kunne man besøge den lille folkloristiske
landsby Cicmany http://www.cicmany.viapvt.sk/
Det skulle kunne lade sige gøre på en dags tur... Med meget særprægede
udsmykninger.

For de voksne er der ingen vej udenom Gorgon
http://www.corgon.sk/index.html med god samvittighed, da alkoholprocenten
er meget lav i de slovakiske øl.

Lidt mere gnerelt om slovakiet kan du finde her:

http://www.sacr.sk/ http://www.slovakia.org/

samt lidt flere links til området:

http://www.spectacularslovakia.sk/ss2002/trencianske_teplice_ascii.html

http://sweb.cz/centraleurope/europe/slovakia/slovakia_progs.htm