lette boller - med surdej
Fra : Ukendt

Dato : 08-06-05 17:53

Hej

For nogen tid siden var der en tråd om lette morgenboller, hvor man røre en
ret klæbrig dej sammen om aftenen, lader hæve i køleskab, og næste morgen
smides de på en plade og bages - dejligt nemt uden en masse ælten. Kan man
gøre dette med en surdej? - og hvordan?

På forhånd tak

Fint

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-06-05 23:45

Fint skrev:

> [...]
> skab, og næste morgen smides de på en plade og bages - dejligt
> nemt uden en masse ælten. Kan man gøre dette med en surdej? -

Jeg har ganske vist ikke prøvet det, men jeg ville ikke være bleg
for at komme en klat (måske ½-1 dL) surdej i som erstaning for
gæren, og så lade dejen hæve uden for køleskabet natten over.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark