Et rigtig begynder spørgsmål...
Fra : Malene Hald

Dato : 08-06-05 16:54

Hej gruppe

Jeg er fuldstændig novice udi php - så helst ikke for mange fremmedord i
svaret:) Jeg har installeret Apache server på min computer (win xp), og har
også konfigureret PHP-filerne (hvis det lyder som om jeg ikke helt ved
præcis hvad jeg laver, er det fordi jeg gør det efter en bog!) - men når jeg
nu prøver at kalde min testside ved at skrive
http://localhost/mintestside.php, insiterer browseren på at åbne siden i
Dreamweaver, i stedet for at vise dne i browseren - kan nogen, ude fra denne
beskrivelse, se hvad jeg måske har gjort galt, ellers må jeg prøve at lave
hele molevitten forefra....

På forhånd tak for hjælpen!

--
Med venlig Hilsen

Malene Hald
www.malenehald.dk

Fra : Mads Jensen

Dato : 08-06-05 19:35

"Malene Hald" <malenehaldREMOVE@stofanet.dk> writes:

> [...]
> beskrivelse, se hvad jeg måske har gjort galt, ellers må jeg prøve at lave

Du skal redigere i apache.conf, men det er meget lang tid siden, at jeg
har prøvet det, og har end ikke fået sat det op på min linux maskine.

Jeg googlede dog lidt og fandt denne til dig:
<http://builder.com.com/5100-6389_14-5034756-2.html>
--
Mads Jensen - mail sent to address ends in /dev/null
    s/spam/madsj for emailing me

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.
-- Wernher von Braun

Fra : Kasper Garnaes

Dato : 09-06-05 09:04

Malene Hald <malenehaldREMOVE@stofanet.dk> wrote:
> ellers må jeg prøve at lave hele molevitten forefra....

Hvis du skulle ende med at give op, kan jeg anbefale at du prøver Wamp
Server. Den har alt hvad du har brug for (Apache, PHP og MySQL) og er både
let at installere og konfigurere, hvis du skulle have brug for det senere
hen.

--
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs

Fra : Malene Hald

Dato : 09-06-05 16:10

> [...]
> let at installere og konfigurere, hvis du skulle have brug for det senere

Hej

Tak for tippet:) Jeg har ikke helt opgivet endnu (endnu!), men det kan jo
være den der Wamp er nemmere for mig:)

--
Ses:)

Malene
www.malenehald.dk

Fra : Malene Hald

Dato : 09-06-05 19:16

Argh! Jeg fatter det simpelthen ikke ... jeg følger vejledningen i min lille
bog til punkt og prikke, men alligevel går alting galt! Kan nogen hjælpe mig
med at forstå, hvad der er galt, når man får denne besked:

http://www.malenehald.dk/php/phpmyadmin/

--
Med venlig Hilsen

Malene Hald
www.malenehald.dk

Fra : Jacob Atzen

Dato : 09-06-05 19:31

On 2005-06-09, Malene Hald <malenehaldREMOVE@stofanet.dk> wrote:
> [...]
> lille bog til punkt og prikke, men alligevel går alting galt! Kan
> nogen hjælpe mig med at forstå, hvad der er galt, når man får denne

Problemet er, at dit brugernavn eller kodeord ikke gælder til den
database du prøver at forbinde til. Ligenu prøver du at forbinde som
brugeren root og uden password. Du skal formentlig have indsat et
andet brugernavn og et kodeord i config.inc.php.

- Jacob Atzen

Fra : Malene Hald

Dato : 09-06-05 19:47

> [...]
> brugeren root og uden password. Du skal formentlig have indsat et
> andet brugernavn og et kodeord i config.inc.php.

Yes! Tak for hjælpen:)

--
Ses:)

Malene
www.malenehald.dk

Fra : Malene Hald

Dato : 09-06-05 19:57

> Yes! Tak for hjælpen:)

Og nej. Det var rigtig nok det var et galt username og password, men det
ændrer ikke på noget....

--
Ses:)

Malene
www.malenehald.dk

Fra : jopa

Dato : 09-06-05 22:57

Malene Hald skriblede bla:

> Og nej. Det var rigtig nok det var et galt username og password, men
> det ændrer ikke på noget....

Hej Malene prøv evt http://www.easyphp.org/

Simpelthen let at arbejde med

--