Hvad bruger i til webdesign?
Fra : Rasmus Værum

Dato : 08-06-05 16:32

Hej

Har brug for lidt hjælp. Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad i
bruger til at lave jeres hjemmesider med?

Jeg tænker på noget ligende:
Iframe
Include med php
ovs.

Hvad er mest pro.

Mvh
Rasmus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Nissen

Dato : 08-06-05 18:01

Rasmus Værum wrote:

> Jeg tænker på noget ligende:
> Iframe

Helst ikke.

> Include med php

Ja da. Masser.

> Hvad er mest pro.

Mig

--
Benny Nissen

Fra : Rasmus Værum

Dato : 08-06-05 18:35

Skal man så include på alle sine sider? Kan man ikke lave noget
ligende som iframe, hvor du linker ind i iframen?

Jeg søger en erstatning af iframe

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-06-05 23:03

Rasmus Værum skrev:

>Skal man så include på alle sine sider? Kan man ikke lave noget
>ligende som iframe, hvor du linker ind i iframen?

Man kan ikke lave samme funktionalitet som i iframe at man f.eks.
kan rulle internt i vinduet. Man kan nemt linke et fast indhold
ind på en given plads (hjulpet af CSS).

>Jeg søger en erstatning af iframe

Hvis man kender til iframes ulemper, men bruger dem bevidst hvor
det er relevant, er der ikke noget i vejen med dem.

Hvis du fortæller hvad du vil lave (altså hvilken funktionalitet
du ønsker), er det nemmere at råde dig til hvordan det kan skrues
sammen.

--
Bertel

Fra : Leonard

Dato : 09-06-05 00:15

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

>Man kan ikke lave samme funktionalitet som i iframe at man f.eks.
>kan rulle internt i vinduet.

Det kan man da nemt, med en div med fast højde og bredde, samt scroll.
Se fx et uskønt eksempel her: http://162.dk/test/debat.htm

Og ved at bruge include af det indhold der er i den div, så har man
næsten det samme som en iframe, hvis man vil.

--
mvh Leonard
Har du kigget på: http://dk.php.net/ el. http://www.webcafe.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-06-05 00:25

On Thu, 09 Jun 2005 00:03:23 +0200, Bertel Lund Hansen

>Man kan ikke lave samme funktionalitet som i iframe at man f.eks.
>kan rulle internt i vinduet. Man kan nemt linke et fast indhold
>ind på en given plads (hjulpet af CSS).

Overflow er din ven.

Det lader i øvrigt til at flere større portaler og lignende med input
fra mange forskellige kilder gør brug af overflow for diverse
"artikelbokse", med tanken at hvis en eller anden bruger tilfældigvis
ikke overholder interne guidelines (fx skriver for lange ord, URLs,
afsnit, etc., der normalt vil presse en boks ud i bredden og måske
ødelægge sidens øvrige design), så går det kun ud over "hans egen
boks", og ikke resten af siden.

Jeg har endnu ikke rigtigt nået til en konklusion, om det er smart
fejlhåndteringsmekanisme eller ej.

--
- Peter Brodersen

Fra : Rasmus Værum

Dato : 09-06-05 10:41

Se siden på www.sambabold.dk. Jeg vil gerne erstate mit iframe, men
kan ikke se andre løsninger end, at skulle til at include på alle
mine sider! er det rigtig at gøre sådan?

mit nye design er under opbyggelse se: www.sambabold.dk/test