/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
fortrydelsesret i praksis
Fra : Ole Larsen


Dato : 08-06-05 15:41

Vel vidende at der har været en del spgsml. ang. fortrydelsesret, kender
jeg vel nogenlunde teksten:

Private kunder har 14 dages fortrydelsesret hvis varen er købt via
postordre. Det kræver dog at varen er i væsentlig samme stand som
modtaget. Hvis du ønsker at udnytte din fortrydelsesret, skal du blot
klikke på "udnyt fortrydelsesret" og følge vejledning på skærme

Er firmaets tekst kopieret.

Sagen er: Jeg bestiller modtager og betaler en fotoprinter. Ved andet
forsøg (1. var farve) viser det sig at den ikke kan printe sort-hvide
billeder sort-hvide, men kun brun-hvide (som mørk chokolade)
Jeg kontakter HP da det er en HP printer og bliver koblet på en
support-medarbejder. HP og medarbejderen har mit tlf. nr. både privat og
på arb. samt min e-mail adresse. Ligeledes er de inf. om tidsrammen (14
dg.), da jeg evt. vil gøre brug af min fortrydelsesret.
Efter to tlf. samtaler med supporteren er problemet uløst (uændret) og
mail fra mig besvares ikke (tlf. opkald udelukkes, da jeg ved henv. ikke
kan få et nr.)
Printeren returneres rigeligt inden for tidsfristen til den danske
web-shop som rma-sag som fortrydelse ifgl. firmaets vejledning med ønske
om få pengene tilbage. Der er naurligvis brugt af det medsendte papir (4
stk) og af bælkpatronerne, men ellers er det hele som jeg modtog det og
i org. emballage.
Firmaet modtog den retur ifgl. deres track and trace d. 27.5 og i går
mailede jeg om at få afsluttet sagen.
I dag ligger der en anmelselse fra posthuset ang. en pakke fra firmaet,
som jeg jo ikke har ønsket. Ingen besked fra firmaet.
Hvor står jeg ?
Og hvad skal jeg gøre?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (11.maj.2005) design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

 
 
per christoffersen (08-06-2005)
Kommentar
Fra : per christoffersen


Dato : 08-06-05 20:00


"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:42a70378$0$63624$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Hvor står jeg ?

Læs her:
http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/computere/fortrydelsesret/

> Og hvad skal jeg gøre?

Hvis pakken er fra printerfirmaet akn du bare lade være med at hente den.

Henvis (sikkert bedst i et 'rigtigt' brev) til ovenstående afgørelse, og bed
om at få pengene retur snarest, og inden 8 dage.

/Per



Joke (08-06-2005)
Kommentar
Fra : Joke


Dato : 08-06-05 22:07



"per christoffersen" <pc@FJERNcomonto.dk> skrev i en
meddelelse
> Henvis (sikkert bedst i et 'rigtigt' brev) til ovenstående afgørelse, og
> bed om at få pengene retur snarest, og inden 8 dage.
>
ja men vil da et eller andet sted mene at shoppen må have lov at frække
trække lidt da printeren ikke umiddelbart kan sælges igen uden nye blæ
patroner og papir, jeg ville da i hvertfald blive negativ hvis jeg købte
printeren efterfølgende og då der var brugte ting i.

Hilsen

Johnny




Ole Larsen (08-06-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 08-06-05 23:38

per christoffersen skrev:
> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> news:42a70378$0$63624$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>
>>Hvor står jeg ?
>
>
> Læs her:
> http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/computere/fortrydelsesret/
>
>
>>Og hvad skal jeg gøre?
>
>
> Hvis pakken er fra printerfirmaet akn du bare lade være med at hente den.
>
> Henvis (sikkert bedst i et 'rigtigt' brev) til ovenstående afgørelse, og bed
> om at få pengene retur snarest, og inden 8 dage.
>
> /Per
>
>
Tak for hjælpen !

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (11.maj.2005) design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Martin Jørgensen (09-06-2005)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 09-06-05 19:03

per christoffersen wrote:

-snip-

> Hvis pakken er fra printerfirmaet akn du bare lade være med at hente den.
>
> Henvis (sikkert bedst i et 'rigtigt' brev) til ovenstående afgørelse, og bed
> om at få pengene retur snarest, og inden 8 dage.
>
> /Per

Jeg mener jeg på et tidspunkt prøvede at skrive sådan noget til shg,
svjh... Så skrev de tilbage at jeg først ville få pengene sidst på
måneden fordi det var sådan de plejede at gøre det (mere end 8 dage).

Og så ventede jeg så og fik pengene sidst på måneden. Kunne jeg godt
have forlangt og fastholdt at få pengene inden 8 dage?

Nu var der ingen grund til at komme i slagsmål med dem, men det var lidt
sådan. "Vi er et stort firma og du er en lille pismyre i vort system, så
du må indrette dig efter vores system", følte jeg...


Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Kim Ludvigsen (09-06-2005)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 09-06-05 19:53

Den 09-06-05 20.03 skrev Martin Jørgensen følgende:

>> Henvis (sikkert bedst i et 'rigtigt' brev) til ovenstående afgørelse,
>> og bed om at få pengene retur snarest, og inden 8 dage.
>
> Og så ventede jeg så og fik pengene sidst på måneden. Kunne jeg godt
> have forlangt og fastholdt at få pengene inden 8 dage?

Nej. Den erhvervsdrivende skal betale pengene tilbage "... snarest
muligt og senest 30 dage efter ..." Du skal have fat i
Forbrugeraftaleloven §21:
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20040045130-REGL

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at bruge Google som lommeregner.
http://kimludvigsen.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste