Canon IP4000, hvorfor 2 sorte + hjælp
Fra : Murer

Dato : 07-06-05 20:20

Hvorfor er der egentlig 2 sorte blækpatroner i Canons IP4000? Hvad bruges de
til? Er det en til billeder og en til tekst?

Hvis det er sådan det hænger sammen, så må det værer 6bk der er til tekst.
Min har manglet lidt blæk (6bk) men har alligevel udprintet 3 billeder.
Derefter har jeg ikke brugt den i 2 uger. Nu vil den ikke printe tekst ud!
Har prøvet div. rensninger uden held. Er der mere jeg selv kan gøre?

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-05 21:38

"Murer" <kimSLET.mail@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Derefter har jeg ikke brugt den i 2 uger. Nu vil den ikke printe tekst ud!
> Har prøvet div. rensninger uden held. Er der mere jeg selv kan gøre?

Det kan godt være risikabelt at printe med tomme patroner. Blækket bruges
( udover at farve papiret) også til at køle varmetrådene i printerhovedet.
Nul køling=overbrændte tråde. Men inden du går helt i spåner, så installer
ny patron og kør renseprocess et par gange, det kan godt være indtørring.

mvh
Ebbe

Fra : Pico

Dato : 07-06-05 21:40

Murer wrote:
> Hvorfor er der egentlig 2 sorte blækpatroner i Canons IP4000? Hvad
> bruges de til? Er det en til billeder og en til tekst?

Sådan har jeg opfattet det uden at være helt sikker.

> [...]
> billeder. Derefter har jeg ikke brugt den i 2 uger. Nu vil den ikke
> printe tekst ud! Har prøvet div. rensninger uden held. Er der mere

Der er nok ikke andet at gøre end at udskifte den store sorte.
Pico

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 19:05

"Murer" <kimSLET.mail@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor er der egentlig 2 sorte blækpatroner i Canons IP4000? Hvad bruges
> de til? Er det en til billeder og en til tekst?

Nemlig ja. Den store er til tekst.
Jeg har samme printer og jeg kan anbefale Print Rite kompatible
blækpatroner - de er langt billigere end de originale og resultatet er
nøjagtig det samme.

Mvh Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 20:18

"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har samme printer og jeg kan anbefale Print Rite kompatible
> blækpatroner - de er langt billigere end de originale og resultatet er
> nøjagtig det samme.

Det kan jeg tilslutte mig. Jeg køber mine hos: www.refillexperten.dk/ , og
prisen den er bare go' .

( Nej, jeg har ikke noget med firmaet at gøre )

mvh
Ebbe