Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Pixma 4000 - problemer med sort
Fra : Peter Holm

Dato : 07-06-05 06:45

heysa
jeg har nu efterhånden printet 100stk A4 på min nye Canon Pixma 4000.
Den leverer flotte billeder i langt de fleste tilfælde.
Men jeg har ofte problemer med, at store skyggeområder (overgangen fra lys
til mørk især) i billederne bliver meget mørk lilla istedet for helt sorte.
Samme billeder printet hos Pixum har ikke denne fejl.
Er det et generelt problem ved hjemmeprint/Pixma 4000 eller er det min
printerprofil der ikke er optimal?

Jeg kører med profilen 'kodak_dc' på opfordring af http://tpi-danmark.dk/
Der er ingen forskel om jeg bruger originale eller kopi blækpatroner.
Papiret er fra http://tpi-danmark.dk/

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Nyhedskigger

Dato : 07-06-05 14:07

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kører med profilen 'kodak_dc' på opfordring af http://tpi-danmark.dk/
> Der er ingen forskel om jeg bruger originale eller kopi blækpatroner.

Giver du printeren "fuld skrue" altså tvinger den til at yde sit ypperste?
Min erfaring med 5000'eren er at farveforløbet bliver bedre når man "skruer
alle håndtag helt i bund" i printerdriveren, end blot at printe fra fx
Easy-PhotoPrint.
Jeg har ikke oplevet problemet med min og er også tilfreds med tpi-papiret.

Mvh/Kjeld

Fra : Peter Holm

Dato : 07-06-05 14:21

> [...]
> at printe fra fx Easy-PhotoPrint.
> Jeg har ikke oplevet problemet med min og er også tilfreds med

tror ikke jeg er helt med - hvilke håndtag er det dy skruer på ?
Hvad bruger du som print program, hvis ikke Easy-PhotoPrint? Kan det printe
til kant?

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Nyhedskigger

Dato : 07-06-05 14:32

> [...]
>
> tror ikke jeg er helt med - hvilke håndtag er det dy skruer på ?
> Hvad bruger du som print program, hvis ikke Easy-PhotoPrint? Kan det

Hvis du får printerdialogvinduet frem (fx Ctrl + p (det kan man ikke med
Easy-PhotoPrint, men alle mulige andre programmer)) Vælg din 4000'ner, klik
på Egenskaber, Medietype skal være Pro-fotopapir, VIGTIGT, Udskriftskvalitet
skal være Tilpasset OG klik på Indstil, træk skyderen hen på 1 (Fin) og klik
Ok.

Med den indstilling skal min ip5000 bruge 12-14 minutter på at printe et A4
ark - men så bliver det også flot!

Mvh/Kjeld

Fra : Nyhedskigger

Dato : 07-06-05 14:36

> tror ikke jeg er helt med - hvilke håndtag er det dy skruer på ?
> Hvad bruger du som print program, hvis ikke Easy-PhotoPrint? Kan det
> printe til kant?

Glemte lige at du skal klikke på fanen Sideopsætning og sætte hak i
Udskrivning uden kant. Bemærk der så kommer en skyder frem hvor du kan
bestemme hvor meget større end siden billedet skal laves. (Jeg trækker den
ofte lidt ned i størrelse, den printer stadig helt til kant.)

Mvh/Kjeld

Fra : Peter Holm

Dato : 07-06-05 14:47

Nyhedskigger wrote:

> [...]
> bestemme hvor meget større end siden billedet skal laves. (Jeg
> trækker den ofte lidt ned i størrelse, den printer stadig helt til

ok, jeg prøver de settings.
Hvilket program printer du fra ?

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Nyhedskigger

Dato : 07-06-05 14:52

> ok, jeg prøver de settings.
> Hvilket program printer du fra ?
>
> --
> Mvh
> Peter Holm
> www.peterholmfoto.dk

PS E3 eller bare fra Word. Det sidste er hurtig lige at sætte i gang og er
også hurtig til at sende det over til printeren.

Fra : Peter Holm

Dato : 07-06-05 14:53

Nyhedskigger wrote:

> PS E3 eller bare fra Word. Det sidste er hurtig lige at sætte i gang
> og er også hurtig til at sende det over til printeren.

ok, prøver PS

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk