formular
Fra : Thomas gade

Dato : 07-06-05 13:56

følgende er en bestillings formular der skal sendes til min mail - har
byttet "dk" ud med "xx" til eksemplet her.
Jeg får bare en hvid side når jeg trykker på min submit bottom.

Er der en der vil gøre mig opmærksom på hvad jeg eventuelt har overset.

Siden ses på http://www.theway.1go.dk/uldbiksen/contact.php

<?php
if (isset($_POST['submit'])) {
if (!empty($_POST['fornavn'])
&& !empty($_POST['efternavn'])
&& !empty($_POST['adresse'])
&& !empty($_POST['postnr'])
&& !empty($_POST['by'])
&& !empty($_POST['email'])
&& !empty($_POST['bestil'])
&& !empty($_POST['antal'])
&& !empty($_POST['radio'])) {
$headers="From:
".$_POST['fornavn']."<
".$_POST['efteranvn']."<
".$_POST['adresse']."<
".$_POST['postnr']."<
".$_POST['by']."<
".$_POST['radio']."<
".$_POST['email'].">";

if (@$_POST['customer_copy']) {
$headers .= "\r\nBcc: ".$_POST['email'];
}
if(@mail("dazzle@frac.xx", strip_tags($_POST['bestil']),

stripslashes(strip_tags($_POST['antal'])), $headers)) {
echo "<p>Din bestillinger modtaget.</p>";
}
else {
echo "<p>Din bestilling blev ikke sendt. Der skete en fejl. Prøv
igen!</p>";
}
}
else {
echo "<p>Alle felter skal udfyldes!</p>";
}
}
?>

Mvh Thomas

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-06-05 15:12

On Tue, 07 Jun 2005 14:56:23 +0200, Thomas gade <dazzle@frac.invalid>
wrote:

> if (isset($_POST['submit'])) {

Denne er ikke nævnt eller sat noget sted på
http://www.theway.1go.dk/uldbiksen/contact.php

Du kan fx lave et hidden-felt i stil med:
<input type="hidden" name="submit" value="1" />

--
- Peter Brodersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-06-05 16:17

Peter Brodersen skrev:

>Denne er ikke nævnt eller sat noget sted på
>http://www.theway.1go.dk/uldbiksen/contact.php

Den er heller ikke nødvendig hvis jeg gætter rigtigt. Det
modtagende PHP-program bliver jo slet ikke aktiveret hvis ikke
der submittes.

--
Bertel

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-06-05 16:41

On Tue, 07 Jun 2005 17:17:09 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

>Den er heller ikke nødvendig hvis jeg gætter rigtigt. Det
>modtagende PHP-program bliver jo slet ikke aktiveret hvis ikke
>der submittes.

Det gør det heller ikke, hvis der submittes.

Der er intet specielt over $_POST['submit'] , og den bliver ikke sat
af sig selv, hvis en form submittes, men henviser til en postet værdi,
som alle øvrige postede værdier.

Det er også årsagen til at der blot opstår en blank side.
if (isset($_POST['submit'])) {
vil ganske enkelt aldrig evaluere sandt.
--
- Peter Brodersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-06-05 19:50

Peter Brodersen skrev:

>Det gør det heller ikke, hvis der submittes.

Øh ... så kan det jo aldrig virke. Når der trykkes på
submit-knappen, sendes formvariablene til send.php. Derved
aktiveres send.php.

>Der er intet specielt over $_POST['submit']

Det ved jeg godt.

Min pointe er at Thomas Gade skal fjerne alt der har med den test
at gøre. Hvorfor teste i modtagerprogrammet om der er sat en
variabel (submit), når der nødvendigvis er submittet før testen
kan aktiveres?

.... medmindre koden er helt anderledes end jeg tror.

--
Bertel

Fra : Thomas gade

Dato : 07-06-05 23:47

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
>kan aktiveres?
>
>... medmindre koden er helt anderledes end jeg tror.

Jeg har fjernet $_POST['submit'] og scriptet virker nu på min frac.dk
server.
Men det virker ikke på min 1go.dk side. Jeg modtager ingen mail derfra
selv om scriptet virker på siden virker og siger at bestilling er
sendt.

Mangler jeg noget for at gøre scriptet mere "universelt" ?

Mvh Thomas

Fra : AM

Dato : 08-06-05 23:13

Hej Thomas d. 08-06-2005 00:47 skrev du bl.a.:

> Men det virker ikke på min 1go.dk side. Jeg modtager ingen mail derfra
> selv om scriptet virker på siden virker og siger at bestilling er
> sendt.

mail() er ikke aktiveret på 1go.dk (gratis-siderne), derfor.

--
am

Fra : Thomas gade

Dato : 09-06-05 20:51

AM wrote:

> mail() er ikke aktiveret på 1go.dk (gratis-siderne), derfor.
>
> --
> am

Tak til jer alle for hjælp.
Mvh Thomas