select bokse med multiple og så php
Fra : Kim Schulz

Dato : 07-06-05 08:49

hejsa
Jeg bruger en del steder i forme nogle select bokse med multiple slået
til. Normalt har jeg navngivet selve select boksen med name="navn[]"
for at jeg kan få alle de valgte værdier ind i php.

På det seneste har jeg dog fået et par klager over at dette ikke virker
i alle tilfælde.

En umiddelbar løsning (som dog er ekstremt grim) er at navngive alle
mine options forskelligt, men det synes jeg ærlig talt ikke om.

Nogen der ved hvorfor denne navngivning med [] ikke virker i alle
tilfælde. Mit eget gæt er at det er en option i php men jeg kan ikke
gennemskue hvilken det kan være.

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-06-05 09:33

On Tue, 7 Jun 2005 09:49:03 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>Nogen der ved hvorfor denne navngivning med [] ikke virker i alle
>tilfælde. Mit eget gæt er at det er en option i php men jeg kan ikke
>gennemskue hvilken det kan være.

Jeg har ikke oplevet at det giver nogen problemer. Har du en URL til
en side, hvor du har fået rapporter om problemer?

(og hvad er det, folk siger, der "ikke virker"? Kan de ikke vælge
flere værdier, eller bliver kun nogle af værdierne overført?)

--
- Peter Brodersen

Fra : Kim Schulz

Dato : 07-06-05 09:46

On Tue, 07 Jun 2005 10:33:11 +0200
Peter Brodersen <usenet2005@ter.dk> wrote:

> Jeg har ikke oplevet at det giver nogen problemer. Har du en URL til
> en side, hvor du har fået rapporter om problemer?

Desværre ikke lige nu, men det kan måske organiseres.

> (og hvad er det, folk siger, der "ikke virker"? Kan de ikke vælge
> flere værdier, eller bliver kun nogle af værdierne overført?)

værdier bliver ikke overført. omdøber jeg alle options til at have
unikke navne og select uden [] så virker det.

--
Kim Schulz | Need a Content Management System for your website? Go
Geek by nature | get Fundanemt at : http://www.fundanemt.com New

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-06-05 09:46

On Tue, 7 Jun 2005 10:45:41 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>værdier bliver ikke overført. omdøber jeg alle options til at have
>unikke navne og select uden [] så virker det.

Er arrayet overhovedet sat i det tilfælde?
--
- Peter Brodersen

Fra : Kim Schulz

Dato : 07-06-05 10:01

On Tue, 07 Jun 2005 10:45:51 +0200
Peter Brodersen <usenet2005@ter.dk> wrote:

> Er arrayet overhovedet sat i det tilfælde?

jeg er lige ved at kontrollere det men umiddelbart er mit gæt nej.
Jeg tror slet ikke at det bliver overført.