Mozilla og forward
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-06-05 08:54

Greetings!

Hvordan forwarder man en mail med header i Mozilla?

Jeg har ingen Mozilla på min maskine pt. så jeg kan ikke selv undersøge
det.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-06-05 10:27

Den 07-06-05 09.54 skrev Jesper G. Poulsen følgende:

> Hvordan forwarder man en mail med header i Mozilla?
>
> Jeg har ingen Mozilla på min maskine pt. så jeg kan ikke selv undersøge
> det.

Engelsk Mozilla:
Menupunktet Message -> Forward as -> Attachment.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup med Ceren Backup.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-06-05 18:56

Kim Ludvigsen skrev:

> Engelsk Mozilla:
> Menupunktet Message -> Forward as -> Attachment.

Okay. Man kan ikke få den til at forwarde som en del af indlægget?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-06-05 21:56

Den 09-06-05 19.56 skrev Jesper G. Poulsen følgende:

> Okay. Man kan ikke få den til at forwarde som en del af indlægget?

Det gør ovenstående. I den testmail, jeg sendte til mig selv, fik jeg
mail med header og body inline /plus/ som vedhæftet. Vælger jeg i stedet
inline, får jeg ingen vedhæftet fil, og der er kun body'en i mailen.

Jeg har ledt efter en about:config-indstilling, der kunne medtage
headeren inline uden en samtidig vedhæftning, men det lykkedes ikke at
finde en.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-06-05 14:12

Kim Ludvigsen skrev:

> Det gør ovenstående. I den testmail, jeg sendte til mig selv, fik jeg

Okay.

> mail med header og body inline plus som vedhæftet. Vælger jeg i
> stedet inline, får jeg ingen vedhæftet fil, og der er kun body'en i
> mailen.

Hmm...

> Jeg har ledt efter en about:config-indstilling, der kunne medtage
> headeren inline uden en samtidig vedhæftning, men det lykkedes ikke

PMMail gør det jo på den måde, altså forward'er uden vedhæftning. Vil
man ikke have headeren med, må man jo slette den. Det var noget i samme
stil jeg efterlyste hos Mozilla, da man så kan lave en bedre håndtering
af info i forbindelse med abuse-sager.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-06-05 22:58

Den 10-06-05 15.12 skrev Jesper G. Poulsen følgende:

> [...]
> man ikke have headeren med, må man jo slette den. Det var noget i samme
> stil jeg efterlyste hos Mozilla, da man så kan lave en bedre håndtering

Jeg savner indimellem min PMMail. Jeg skiftede til Thunderbird, fordi
jeg langt om længe pensionerede min gamle Netscape 2.5 som nyhedslæser,
og så kunne jeg jo lige så godt skifte til Thunderbirds mail samtidig.
Ikke fordi Thunderbird er dårlig, og den har da en del funktioner som
ikke findes i PMMail, men PMMail har også enkelte som ikke findes i
Thunderbird.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til begyndere og uøvede computer- og internetbrugere.

Fra : Henrik Vejhe

Dato : 11-06-05 09:11

Jesper G. Poulsen skrev:
> [...]
> man ikke have headeren med, må man jo slette den. Det var noget i samme
> stil jeg efterlyste hos Mozilla, da man så kan lave en bedre håndtering

Jeg bruger Spam-Cop i mine abuse klager, den laver en fin håndtering, og
har fået positive respons fra TDC, Telia og Forbruger-Styrelsen.

MVH