Køb af kniv fra USA
Fra : Claus J. Nielsen

Dato : 05-06-05 10:39

Hejsa.
Ved ikke om dette er den rigtige gruppe, men henvis mig gerne hvis dette er
tilfældet. Jeg er blankvåbensamler, og i den forbindelse vil jeg bestille en
kniv i USA over nettet. Men hvordan er det lige det foregår når kniven
ankommer til Danmark? Her tænker jeg på Told/moms evt. andre regler osv.
Hvad koster forsendelse til Danmark? Nogen der ved noget om dette? Al hjælp
modtages med tak.
P.S Jeg har naturligvis blankvåbentilladelse.

Mvh. Claus Nielsen

Fra : Niels C. Grønlund \(~

Dato : 05-06-05 21:27

Claus J. Nielsen skrev.

> [...]
> dette? Al hjælp modtages med tak.
> P.S Jeg har naturligvis blankvåbentilladelse.

Hej Claus !

dk.forbruger er nok en bedre gruppe.

Men nu vælger jeg at svare på det jeg kan her:

> Hvad koster forsendelse til Danmark?

Vægt ?
Hastighed ? (Hvor hurtigt ønsker du varen)
Service udbyder ? (Fedex,UPS eller USPS)

USPS er de billigste men hvad vejer den ønskede kniv ?

Når varen rammer Danmark Vil den blive fortoldet (Minimum de 25% moms) + et
gebyr
til den service udbyder der står for det USPS arbejder med post.dk og her
koster det 51 kr
at få lavet toldpapiret. Du betaler også moms af fragten.

Jeg har lige fået en 2 Kg. pakke fra USA. Prisen for fragten var 20.25 USD
sendt som airmail med USPS.
Den samlede pris for varerne incl. fragt var USD 37. Da der ikke er told på
gamle computer stumper slap jeg for det.
Så den samlede import afgift (moms + gebyr) blev 116 Kr. for at få varen ind
i landet.

Om der er told på knive aner jeg ikke, der må du en tur forbi told og skat.
Og hvordan og hvorledes mht. import af våben aner jeg ikke en dyt om.

Håber det kan bruges til noget.

Fra : Carsten Holck

Dato : 06-06-05 00:02

Niels C. Grønlund (2500 Valby) said the following on 05-06-2005 22:27:
> [...]
>
> Om der er told på knive aner jeg ikke, der må du en tur forbi told og skat.
> Og hvordan og hvorledes mht. import af våben aner jeg ikke en dyt om.

Jeg er overbevist om at det vil være en god ide at anmelde importen told
toldvæsnet inden ankomst af forsendelsen med oplysning af våbentilladelse

/carsten

Fra : Claus J. Nielsen

Dato : 06-06-05 15:05

"Carsten Holck" <cholck@malling.com.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg er overbevist om at det vil være en god ide at anmelde importen told
> toldvæsnet inden ankomst af forsendelsen med oplysning af våbentilladelse
>
> /carsten

Nu har jeg da en fornemmelse af hvordan sådan noget foregår. Tak for svaret
begge to.
Mvh Claus Nielsen