Slette debatindlæg
Fra : Nuser

Dato : 03-06-05 11:26

Scenarie 1:
Kan man forlange at få et debatindlæg man selv har skrevet på et privatejet
dansk offentlig tilgængeligt debatforum slettet ?

Scenarie 2:
Kan man forlange et debatindlæg på et privatejet dansk offentlig
tilgængeligt debatforum slettet, hvor en anden har offentliggjort ens fulde
navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse uden ens vidende ??

Svar gerne med paragraffer/ lovtekst .

På forhånd mange tak.

Med venlig hilsen Nuser

Fra : Peter

Dato : 03-06-05 11:51

"Nuser" <tortieFJERNDETTE@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilgængeligt debatforum slettet, hvor en anden har offentliggjort ens
> fulde navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse uden ens vidende ??

Jeg kender ingen lovtekster om ovenstående, men selv om du fik medhold,
ville det være komplet umuligt at det slettet totalt. Internettet bliver
konstant backup'ed, så der vil altid være en arkiv side, hvor det indlæg vil
være synligt. Altså, har det en gang været på nettet, vil det altid være at
finde på nettet.

Peter B

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-06-05 21:17

"Peter" <doc_069@hotmail.com> wrote in message
-klip-
> [...]
vil
> være synligt. Altså, har det en gang været på nettet, vil det altid være

Fire ord:

Bo Warming og Åge Haldorsson!

ARGH!

Mvh

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 04-06-05 11:19

> Fire ord:
>
> Bo Warming og Åge Haldorsson!
>
> ARGH!

Det var 5

Men ellers giver jeg dig ret.

VH Pernille

Fra : Grunt

Dato : 04-06-05 13:12

On Sat, 4 Jun 2005 12:19:25 +0200, "Pernille Lauridsen" <pl@praxis-it.nospam>
wrote:
in dk.videnskab.jura

>Det var 5
>
>Men ellers giver jeg dig ret.
>
>VH Pernille

Er dette muddergruppen ?

Næh, der er dk.videnskab.jura og her debattere vi jura, så hvad med at fise
tilbage til muddergruppen og blive der.

Fra : Nuser

Dato : 04-06-05 14:32

"Aragorn Elessar"

KLIP>
> Fire ord:
>
> Bo Warming og Åge Haldorsson!

Må indrømme at jeg er meget skuffet over at blive sat i bås som disse
to......og også skuffet over at der ikke er nogen der kan komme med nogle
relevante svar.

Hilsen Nuser

Fra : Grunt

Dato : 04-06-05 15:24

On Sat, 4 Jun 2005 15:32:12 +0200, "Nuser" <tortieFJERNDETTE@ofir.dk> wrote:
in dk.videnskab.jura

> [...]
>

>Må indrømme at jeg er meget skuffet over at blive sat i bås som disse
>to......og også skuffet over at der ikke er nogen der kan komme med nogle

Hvad mener du ?

Og da det nok passer, hvorfor skulle du så få flere svar ?

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 04-06-05 15:23

Nuser wrote:

> Scenarie 1:
> Kan man forlange at få et debatindlæg man selv har skrevet på et privatejet
> dansk offentlig tilgængeligt debatforum slettet ?

Ja, men det er ikke sikkert det hjælper.

> [...]
> tilgængeligt debatforum slettet, hvor en anden har offentliggjort ens fulde
> navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse uden ens vidende ??

Ja, men det er ikke sikkert det hjælper. Og en retssag afgøres efter en
konkret vurdering, så det er ikke til at besvare dit spørgsmål så
generelt og umiddelbart, eftersom der ikke er lovgivet entydigt om
alting. Den andens hensigt med offentliggørelsen kunne tænkes at spille
en væsentlig rolle i vurderingen og det skriver du intet om.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Søren G

Dato : 13-06-05 14:53

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> wrote in message
> Ja, men det er ikke sikkert det hjælper.

Hvilken hjemmel giver ham den ret ?

> [...]
> alting. Den andens hensigt med offentliggørelsen kunne tænkes at spille
> en væsentlig rolle i vurderingen og det skriver du intet om.

Nu er der tale om et debatindlæg, så ejeren af debatten har ikke
offentliggjort noget. Det har personen der har skrevet indlægget der har
offentliggjort sin egen tekst. Ejeren af debatten lægger bare server til.

--
Søren

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 13-06-05 17:42

Søren G wrote:

> "Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> wrote in message

> Hvilken hjemmel giver ham den ret ?

Der findes ikke nogen lov der forbyder det.

> Nu er der tale om et debatindlæg, så ejeren af debatten har ikke
> offentliggjort noget. Det har personen der har skrevet indlægget der har
> offentliggjort sin egen tekst. Ejeren af debatten lægger bare server til.

Det ændrer ikke på at det er en konkret vurdering og at vi ikke kan give
"en endegyldig sandhed" der holder i retten, her på usenet.

Fra : Søren G

Dato : 20-06-05 11:04

> Der findes ikke nogen lov der forbyder det.

Så kan man heller ikke forlange indlægget slettet.

--
Søren

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-06-05 17:51

Søren G wrote:

> "Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> wrote in message

> Så kan man heller ikke forlange indlægget slettet.

Jo, sagtens.