Mobil til mobil i udlandet
Fra : carstenwm

Dato : 06-06-05 19:12

Hej NG.

Har ikke ringet på mobil i udlandet før - nu er vi en flok der skal afsted
(nogenlunde) samlet til frankrig - hvordan ringer vi mest hensigtsmæssigt
(og billigst) til hinanden via vores medbragte mobiltelefoner ?

Sker omstillingen bare automatisk via 'roaming' eller...?

Mvh. Carstenwm
www.fanoe.info

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-06-05 19:21

carstenwm skrev:

>Har ikke ringet på mobil i udlandet før - nu er vi en flok der skal afsted
>(nogenlunde) samlet til frankrig - hvordan ringer vi mest hensigtsmæssigt
>(og billigst) til hinanden via vores medbragte mobiltelefoner ?

I skaffer franske taletidskort til jer allesammen, og så sms'er I
til dem derhjemme.

--
Bertel

Fra : carstenwm

Dato : 07-06-05 07:23

> I skaffer franske taletidskort til jer allesammen, og så sms'er I
> til dem derhjemme.

OK - Tak!
Er det til at købe overalt, mon, som det er her ?
Er der ligefrem nogen der kender beløb mv. på kortene ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-06-05 10:03

carstenwm skrev:

>Er det til at købe overalt, mon, som det er her ?
>Er der ligefrem nogen der kender beløb mv. på kortene ?

Mine døtre brugte lokale taletidskort da de var i Sydafrika. Det
burde være mindst lige så nemt at skaffe i Frankrig, men jeg
kender ikke noget konkret til det (ud over at Orange var fransk
og vel findes endnu dernede?).

--
Bertel

Fra : Claus E Beyer

Dato : 07-06-05 10:15

"carstenwm" <carstenwm@FJERNDETTE.fanoe.info> skrev i en meddelelse

> Er det til at købe overalt, mon, som det er her ?
> Er der ligefrem nogen der kender beløb mv. på kortene ?

http://www.prepaidgsm.net/en/francia.html

-cb

Fra : Rasmussen

Dato : 08-06-05 17:34

Hej,

Der er tre operatører i Frankrig.og en taletids startpakke koster hos dem
alle 30 Euro. De er alle aktive i 7 måneder efter sidste genopfylding.

Samtalepriserne er ca. det samme hos alle tre, men de har lidt forskelligt
dækning.

Det er iøvrigt ret dyrt at ringe fra franske taletidskort. ca. 3,5-4 kr i
minuttet til franske telefoner...

Der findes også kort fra firmaer der ikke selv har eget netværk. De er vist
også ret dyre og kræver at man bestiller dem over nettet...

Mvh
J. Rasmussen

Fra : carstenwm

Dato : 09-06-05 19:19

> Det er iøvrigt ret dyrt at ringe fra franske taletidskort. ca. 3,5-4 kr i
> minuttet til franske telefoner...

Det skal du og I andre have MANGE TAK for - meget grundig gennemgang af
mulighederne mv.

Mvh. Carstenwm
www.fanoe.info