Sony Ericson k750i
Fra : HBS

Dato : 01-06-05 13:48

Hej

Er ved at overveje at købe denne fede mobil, og så sælge min nokia 6230, er
der nogen der har nogle erfaringer med den??? som de vil dele )

hbs

Fra : Fischer

Dato : 01-06-05 19:12

> Er ved at overveje at købe denne fede mobil, og så sælge min nokia 6230,
> er der nogen der har nogle erfaringer med den??? som de vil dele )

Min datter fik sådan en fyr for en uge siden.
Jeg synes det er en rigtig lækker telefon, der jo nærmest kan alt.
Kameraet er nok den væsentligste forbedring. Det slår alle andre
mobiltelefoner og er faktisk i en sådan kvalitet, at det kan bruges til
noget fornuftigt. Et print i 10x15 cm er i udmærket kvalitet.
Der er et par snapshots her:
http://home24.inet.tele.dk/hotel/fischer/f1.jpg
http://home24.inet.tele.dk/hotel/fischer/f2.jpg

*Fischer

Fra : Hans Paulin

Dato : 01-06-05 20:08

Fischer skrev:

> Jeg synes det er en rigtig lækker telefon, der jo nærmest kan alt.

Har den "automatisk" bluetooth til headsettet lige som fx. T68?

> Der er et par snapshots her:
> http://home24.inet.tele.dk/hotel/fischer/f1.jpg
> http://home24.inet.tele.dk/hotel/fischer/f2.jpg

Fantastisk!
Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-06-05 20:51

Hans Paulin skrev:

>Fantastisk!

Ja, de er imponerende.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin

Dato : 01-06-05 20:52

Hans Paulin skrev:

> Har den "automatisk" bluetooth til headsettet lige som fx. T68?

Eller har den - i modsat fald - et lavt strømforbrug med bluetooth slået
permanent til?
Hans

Fra : Fischer

Dato : 01-06-05 21:43

> Eller har den - i modsat fald - et lavt strømforbrug med bluetooth slået
> permanent til?

Bluetooth er kun blevet brugt til at overføre et enkelt billede til min
T630 - det er ikke noget min datter ellers bruger.
Så andre må nok supplere her.

*Fischer

Fra : Hans Paulin

Dato : 01-06-05 22:18

Fischer skrev:

> Bluetooth er kun blevet brugt til at overføre et enkelt billede til
> min T630 - det er ikke noget min datter ellers bruger.

'kay - ikke for at plage dig...men på min T68i kan man ved at hive ned i
knappen på venstre side af fonen få en statusopgørelse over standby- samt
taletid - og den varierer afhængig af om mobilen er sat til "permanent"
bluetooth eller "automagisk"; ved godt, at det kun er et skøn, men alligevel

> Så andre må nok supplere her.

Bare i orden.
Hans

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 02-06-05 10:03

"Hans Paulin" <me@privacy.net> wrote in message

> [...]
> taletid - og den varierer afhængig af om mobilen er sat til "permanent"
> bluetooth eller "automagisk"; ved godt, at det kun er et skøn, men

Det laver S/E ikke mere, estimeret batteritid..

Fra : Hans Paulin

Dato : 02-06-05 10:17

Flemming Lynggaard skrev:

> Det laver S/E ikke mere, estimeret batteritid..

Altså ingen status?
Hans

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-06-05 15:29

On Thu, 02 Jun 2005 11:16:58 +0200, Hans Paulin wrote:

> Altså ingen status?

Ikke batteristatus, kun en oversigt over f.eks. hvilken profil du har
aktiveret, dato, hvor meget hukommelse der er ledig, hvilken telefon det
er og den slags.

--
mvh Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Fra : Hans Paulin

Dato : 02-06-05 15:44

Henrik Stidsen skrev:

> Ikke batteristatus, kun en oversigt over f.eks. hvilken profil du har
> aktiveret, dato, hvor meget hukommelse der er ledig, hvilken telefon
> det er og den slags.

'kay okay!
Hans

Fra : tom jensen

Dato : 02-06-05 23:38

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke batteristatus, kun en oversigt over f.eks. hvilken profil du har
> aktiveret, dato, hvor meget hukommelse der er ledig, hvilken telefon det
> [...]

hej
men på den nye k750i er der nu kommet batteri i procent i telefonstatus.
mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Rander

Dato : 01-06-05 23:06

Wed, 1 Jun 2005 14:48:01 +0200 brugte HBS 8 linier på at fortælle dette til
dk.teknik.telefoni.mobil:

>Er ved at overveje at købe denne fede mobil, og så sælge min nokia 6230, er
>der nogen der har nogle erfaringer med den??? som de vil dele )

Don't! Jeg begik selv den fejl at tro at SE efterhånden var blevet "voksne"
og skiftede min 6610 ud med en K700i - og mage til skod-telefon skal man da
lede længe efter! I sidste uge købte jeg så en 6230i. Mmmmm, DEN er lækker!
SE'en er næsten ikke engang god nok til at blive brugt som dørstopper...

En six-pack på at du bliver stinkende træt af 750'eren inden der er gået
tre måneder!

http://rander.dk (temporarily down!)

Det ny lyntog til Ringkøbing et år forsinket (Ringkøbing Amts Dagblad)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-06-05 23:54

On Thu, 02 Jun 2005 00:05:40 +0200, Rander wrote:

> En six-pack på at du bliver stinkende træt af 750'eren inden der er gået
> tre måneder!

Vil du også vædde med mig ang. min K700 ? :)

--
mvh Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Fra : Rander

Dato : 02-06-05 00:13

Thu, 02 Jun 2005 00:54:08 +0200 brugte Henrik Stidsen 9 linier på at
fortælle dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

>Vil du også vædde med mig ang. min K700 ? :)

Kender jeg dig ret har du haft din mere end tre måneder...

http://rander.dk (temporarily down!)

Der er tre små ord, der gør livet lyst og let: En svulmende bankkonto. (Rune T. Kidde)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-06-05 15:28

On Thu, 02 Jun 2005 01:13:27 +0200, Rander wrote:

> Kender jeg dig ret har du haft din mere end tre måneder...

Det nærmer sig vist 5 måneder :) Og jeg har ingen problemer med den, den
er lækker!

--
mvh Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 02-06-05 08:05

> [...]
lækker!
> SE'en er næsten ikke engang god nok til at blive brugt som dørstopper...

Hvad var der galt med din K700i?

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Rander

Dato : 02-06-05 22:36

Thu, 2 Jun 2005 09:04:30 +0200 brugte Jeppe Vestergaard 16 linier på at
fortælle dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

>"voksne"
>da
>lækker!
>Hvad var der galt med din K700i?

Stort set alt... Langsomme og komplet ulogiske menuer, holdt maximalt 4
dage på en opladning (hvem fik lige den kvikke idé at der skal være
konstant lys i displayet under en samtale?), kunne ikke finde ud af at give
lyd fra sig når batteriet var ved at være fladt, dybt elendig radio,
elendig talekvalitet, den medfølgende software stinker (ikke engang noget
så basalt som software til at redigere telefonbogen kunne man få)...

Nej, aldrig mere SE til mig...

http://rander.dk (temporarily down!)

Det er absurd at inddele folk i gode og dårlige mennesker.
Folk er enten charmerende eller trættende. (Oscar Wilde)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-06-05 23:25

On Thu, 02 Jun 2005 23:35:55 +0200, Rander wrote:

> [...]
> elendig talekvalitet, den medfølgende software stinker (ikke engang noget
> så basalt som software til at redigere telefonbogen kunne man få)...

Jeg er tæt på at påstå du ikke har haft en K700 - ikke en der er
kommet ud fra fabrikken på vanlig vis, den må enten være faldet ud af
skabet med tidlige udviklingsmodeller eller være stjålet. Måske en
efterligning ? :)

--
mvh Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Fra : Rander

Dato : 03-06-05 18:12

Fri, 03 Jun 2005 00:25:25 +0200 brugte Henrik Stidsen 16 linier på at
> [...]

>kommet ud fra fabrikken på vanlig vis, den må enten være faldet ud af
>skabet med tidlige udviklingsmodeller eller være stjålet. Måske en

Nå ja, hvis du aldrig har haft en ordentlig telefon, så synes du sikkert at
K700 er det bedste der findes...

Jeg må indrømme, at jeg er imponeret over kameraet i K750i - så meget, jeg
at jeg blev nødt til at checke EXIF-informationerne i billedet før jeg i
det hele taget troede på at det var taget med en mobil...

Men nej, det får mig ikke til at købe sådan en. Til forskel fra nogle køber
jeg en telefon, og så er kameraet et nødvendigt onde - andre køber
udelukkende baseret på kameraet...

http://rander.dk (temporarily down!)

Der findes to slags musik. God og dårlig. (Duke Ellington)

Fra : Michael Jensen

Dato : 02-06-05 09:33

"Rander" <ldNOSPAM@rander.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lækker!
> SE'en er næsten ikke engang god nok til at blive brugt som dørstopper...

Nu mener jeg ikke at K700, og K750 kan sammenlignes. Men K700 burde da under
alle omstændigheder være bedre end 6610.

Fra : Rander

Dato : 02-06-05 22:39

Thu, 2 Jun 2005 10:33:20 +0200 brugte Michael Jensen 14 linier på at
fortælle dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

>Nu mener jeg ikke at K700, og K750 kan sammenlignes. Men K700 burde da under
>alle omstændigheder være bedre end 6610.

Det troede jeg også, men selvom K700 havde et display med højere opløsning
og farvedybe end 6610'eren, hvad hjælper det så når det er komplet umuligt
at se displayet i solskin? Det var aldrig et problem på 6610...

Joh, så havde K700 da kamera, men det hjælper jo ikke når det ikke kan
bruges til noget. Bluetooth? Rart, så behøver telefonen da ikke pege på det
infrarøde øje når man redigerer telefonbogen fra computeren. Nåh nej, det
fandtes der jo ikke software til...

Ellers synes jeg at K700 på alle andre områder haltede uhjælpeligt bagefter
6610'eren... .-(

http://rander.dk (temporarily down!)

Underholdningsbidrag er som at købe foder til en død hest. (Arthur Baer)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-06-05 23:24

www.synoptik.dk ? :)

> [...]
> infrarøde øje når man redigerer telefonbogen fra computeren. Nåh nej, det

Kameraet virker da fint på min - selvfølgelig er det ikke top kvalitet,
men hvad forventer du når det er et 640*480 ?

Og hvis du bruger http://fma.sourceforge.net/ kan du sagtens redigere din
telefonbog fra PCen.

Ellers andet ?

--
mvh Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Fra : Rander

Dato : 03-06-05 18:15

Fri, 03 Jun 2005 00:23:56 +0200 brugte Henrik Stidsen 23 linier på at
fortælle dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

>www.synoptik.dk ? :)

Hjælper ikke - flere af mine venner kunne heller ikke se det...

>Kameraet virker da fint på min - selvfølgelig er det ikke top kvalitet,
>men hvad forventer du når det er et 640*480 ?

Jeg forventer ihvertfald ikke et billede der er komplet uskarpt og så fyldt
med støj at man næsten ikke kan se hvad det egentlig skulle forestille...

>Og hvis du bruger http://fma.sourceforge.net/ kan du sagtens redigere din
>telefonbog fra PCen.

Ja, men den slags software bør IMHO som minimum følge med telefonen. Jeg
prøvede FMA, men jeg synes ikke det var særlig godt i forhold til det
software der fulgte med 6610'eren. Men okay, det er det program der følger
med 6230i'eren heller ikke...

http://rander.dk (temporarily down!)

Et frit samfund er et samfund, hvor det er ufarligt at være upopulær. (Adlai E. Stevenson Jr.)

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 04-06-05 14:36

> Nu mener jeg ikke at K700, og K750 kan sammenlignes. Men K700 burde da
> under alle omstændigheder være bedre end 6610.

Hehe, min T68 er bedre en 6610i

Ikke engang vækkeuret i 6610i er lavet færdigt...

Henrik