Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik af foto
Fra : Helge Duif

Dato : 05-06-05 15:25

Hej, jeg har forsøgt mig med et foto, er der nogen der har lyst til at
kommentere det....???

http://www.fotokritik.dk/pics/151405

(jeg er total nybegynder, såh....)

mvh Helge

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 05-06-05 15:32

Helge Duif wrote:
> Hej, jeg har forsøgt mig med et foto, er der nogen der har lyst til at
> kommentere det....???
>
> http://www.fotokritik.dk/pics/151405
>
> (jeg er total nybegynder, såh....)

Hvis jeg følger dit link, får jeg bare et fotokritik.dk logo, så du kan
starte med at linke til dit billede

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Helge Duif

Dato : 05-06-05 16:15

Hvis jeg følger dit link, får jeg bare et fotokritik.dk logo, så du kan
> starte med at linke til dit billede

Ok, det var nok fordi jeg var logget på, da jeg kopierede linket, men prøv
med det her i stedet...:

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=151405

mvh. Helge

Fra : Michael

Dato : 05-06-05 16:36

Helge Duif wrote:

> Ok, det var nok fordi jeg var logget på, da jeg kopierede linket, men prøv
> med det her i stedet...:

Det virker stadig ikke

Fotos som Du uploader til Fotokritik må max. fylde 150 Kb.
Det billed som Du har prøvet oploadet er på 1920 x 2560.

Michael

Fra : Helge Duif

Dato : 05-06-05 16:46

> Det virker stadig ikke

Det kan jeg ikke forstå, det virker når jeg prøver (uden at være logget
på...)

Hvis man søger på spansk (spanske ryttere) på fotokritik.dk så kommer
billedet også frem...

mvh. Helge

Fra : Brian Lund

Dato : 05-06-05 16:59

> Det kan jeg ikke forstå, det virker når jeg prøver (uden at være logget
> på...)

Jo den virker, men man er nødt til at rydde cachen i sin browser, hvis man
først har det på den forkerte link! (Det virker for mig ;))

Brian

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-06-05 16:44

In article <42a316fe$0$18643$14726298@news.sunsite.dk>, Helge Duif wrote:

> [...]
>

> Ok, det var nok fordi jeg var logget på, da jeg kopierede linket, men prøv

Hvad vil du have af kritik ? Du har uploaded det alt for stor med
for høj JPEG kompression. Så fuld størrelse sokker. Og den nedskalerede
på side har en masse JPEG støj i sandet foran og skyggen bag objektet.
Der er også en del banding.

Billedet er i den lille version rimeligt skarpt. Men hvilket budskab
er der med billedet ? Man kan se der er mange forskelligt formede
betonklodser i sandet - Men de siger ikke mig noget.

Måske nogle flere så man kunne se forhindringen/formålet.

Fra : Helge Duif

Dato : 05-06-05 16:54

> Hvad vil du have af kritik ? Du har uploaded det alt for stor med
> for høj JPEG kompression. Så fuld størrelse sokker.

Ja, men så forstår jeg ikke, hvordan man gør..., det fylder jo 2 mb når jeg
tager det.., hvordan kan jeg få det til at fylde mindre, uden at det
samtidig får en høj jpeg-kompression...??? og hvis jeg beskærer det, fjerner
jeg jo noget af billedet...

Jeg ved ikke om der er nogen historie om billedet, jeg synes bare at lyset
og skyggerne ser godt ud...

mvh. Helge

Fra : Brian Lund

Dato : 05-06-05 17:08

> [...]
> tager det.., hvordan kan jeg få det til at fylde mindre, uden at det
> samtidig får en høj jpeg-kompression...??? og hvis jeg beskærer det,

Du resizer det til f.eks. 600*800 eller 768*1024!

> Jeg ved ikke om der er nogen historie om billedet, jeg synes bare at lyset
> og skyggerne ser godt ud...

Enig, men måske burde du have taget mere med på billedet!

Fra : Brian Lund

Dato : 05-06-05 16:53

> Hej, jeg har forsøgt mig med et foto, er der nogen der har lyst til at
> kommentere det....???
>
> http://www.fotokritik.dk/pics/151405
>
> (jeg er total nybegynder, såh....)

For det første er der noget galt med din link...
Jeg kan heldigvis godt finde ud af at finde frem til dit billede, men det er
ikke sikkert andre kan det!

Dit motiv er spændende, men du bør resize billedet til det halve eller en
tredjedel, og jeg tror godt det kunne tåle at blive beskåret anderledes.
Forstør det op i 100% og du kan se hvad jeg mener, JPEG komprimeringen har
ødelagt billedet!

Brian

Fra : Jakob

Dato : 05-06-05 17:47

> For det første er der noget galt med din link...
> Jeg kan heldigvis godt finde ud af at finde frem til dit billede, men det er
> ikke sikkert andre kan det!

jeg må sige at jeg er træt af de her links til fotokritik.dk, kan
rimelig konsekvent ikke bruge dem og jeg gider ikke arbejde for det, så
ingen kritik herfra :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Gert Medom

Dato : 05-06-05 17:09

"Helge Duif" <helgeGULBILduif@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej, jeg har forsøgt mig med et foto, er der nogen der har lyst til at
> kommentere det....???
>
> http://www.fotokritik.dk/pics/151405
>
> (jeg er total nybegynder, såh....)
>
> mvh Helge
Hej Helge.

Jeg kan godt lide lysets farve. Men selve motivet rykker ikke rigtigt..

Jeg ville on location have forsøgt to andre billeder (tror jeg nok...):

1) Gennem den rustne jernring overpå betonklodsen, måske med lille
dybdeskarphed.

2) udover de andre betonklodser, uden at få evt lysthuse og mennesker med.
Kunne de skygger ikke have været anvendt til at give en "bevægelse" fra
venstre mod højre?

/Gert

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-06-05 17:22

Helge Duif wrote:

> http://www.fotokritik.dk/pics/151405
>
> (jeg er total nybegynder, såh....)

Drop det l.rtesite - der er altid bøvl med linksene derfra!

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.