Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problemer med Manfrotto kuglehoved
Fra : Thomas

Dato : 03-06-05 15:46

Hej alle,

Jeg har netop modtaget et Manfrotto kuglehoved fra TC. Desværre ser jeg
først nu, at det er udstyret med en 3/8" hun skruehul - imens mit gode gamle
fotostativ er udstyret med en 5/8" monteringsskrue.

Kan man få en "adapter" eller skal jeg enten have et andet kuglehoved eller
et andet stativ?

Mvh.
Thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-06-05 16:01

Thomas wrote:

> Kan man få en "adapter" eller skal jeg enten have et andet kuglehoved eller
> et andet stativ?

Hos en velasorteret fotohandler kan du købe en lille skruedims, som
forvandler et 3/8" skruehul til 5/8", den dim burde egenlig være
fulgt med dit kuglehoved, så det kan bruges på begge typer stativ,
men sådan noget er nok sparet væk i disse lavpris-tider...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : CP

Dato : 03-06-05 16:12

"Thomas" <tsFJERN@tschmidt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gamle fotostativ er udstyret med en 5/8" monteringsskrue.
>
> Kan man få en "adapter" eller skal jeg enten have et andet kuglehoved

Hej Thomas

Har du kigget godt efter, at der ikke et eller andet sted i pakken eller i
hovedet sidder sådan en adapter? Manfrotto har det med at levere varen -
sådan var det i hvert fald tidligere, da jeg havde Manfrotto-udstyr.

mvh carsten

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-05 18:49

På mit 352RC er adapteren indbygget med en lille fjeder, så den kan skrues i
ved 3/8 men bliver presset op ved 5/8 og blotlægger et 5/8 gevind. Fikst
ikke ?

Bare prøv at skrue det fast på 5/8.

Poul B-H

Fra : Tommy

Dato : 03-06-05 21:37

svar_i_gruppen wrote:
> [...]
> ved 3/8 men bliver presset op ved 5/8 og blotlægger et 5/8 gevind. Fikst

Thomas skriver et HUN skruehul altså et gevindhul og ikke en skrue...

Tommy

Fra : Thomas

Dato : 03-06-05 22:17

"Tommy" <tommy@linuxgeek.digicity.dk> wrote in message

> Thomas skriver et HUN skruehul altså et gevindhul og ikke en skrue...
>
> Tommy

Det gør han nemlig - og jeg har efterhånden erkendt, at der mangler en
adapter i min kasse. Kuglehovedet er i øvrigt et 484RC2, der virker dejligt
let og veludført. I morgen må jeg på jagt efter en adapter.

Thomas

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-06-05 23:38

Thomas wrote:
> Det gør han nemlig - og jeg har efterhånden erkendt, at der mangler en
> adapter i min kasse. Kuglehovedet er i øvrigt et 484RC2, der virker dejligt
> let og veludført. I morgen må jeg på jagt efter en adapter.

Der var heller ikke nogen adapter med i kassen med mit kuglehoved...
og mit stativ er saa smart indrettet at det har 1/4" gevind :)

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3