Hele ideen i at den er typegodkendt, er jo netop at den kan (og må)
eftermonteres på de fleste campingvogne uden at de efterfølgende skal synes.
Og der ligger papirer mv. i kassen når man køber den (men man kan jo først
læse dem når man har pakket ud)
Mvh. Per.
"Sten Bo" <fjerngoss@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:42a05cac$0$25008$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> "LS" <ar_gonospam.ls@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:qhWne.55$lt5.53@news.get2net.dk...
> >
> > "Sten Bo" <fjerngoss@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> > news:42a01be8$0$15113$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> >>
> >> Det kan være jeg opfatter det forkert ...
> >>
> >> Næsten alt muligt i trafikken skal være typegodkendt og vi medbringer
> >> alligevel ( fordi det er en selvfølge) ikke papirerne på det udstyr vi
> >> anvender. Bil og cv har sin attest og det er nok.
> >
> > Sikkert ikke. Det skyldes den simple årsag at er bilen først synet med
det
> > er det ok. Godkendelsen ligger i at du ved syn skal fremvise de
nødvendige
> > attester og så er det jo nok at fremvise en registreringsattest. Er
noget
> > på bilen ikke godkendt kan bilen jo i princippet ikke have plader på.
> >
> > mvh
>
>
>
>
> Mener du at man ikke kan køre med en vogn med eftermonterede typegodkendte
> dele før man har været til syn?
Med cv der ikke skal til syn før
> ejerskifte, kan der så gå noget tid. Mon ikke man så _skulle_ til syn,
> hvis man monterer visse dele - og det er vel ikke tilfældet her?
>
> Der foreligger selvfølgelig en typeattest for hele vognen og hvis man
laver
> konstruktive ændringer ud over de muligheder, varianter, der beskrives i
> dens papirer har man nok problemer.
>
> Jeg skulle dog tro at en vogn med f.eks alco aksel på forhånd er godkendt
> til også at køre med stabilisator inden for bestemte modeller der passer
> til.
>
> Man slæber vel heller ikke rundt med typeattest hvis man får andre dæk
fælg
> kombinationer på bilen, men falder tilbage på typegodkendelsen for
modellen
> man kører i.
>
> Eller hur?
>
> mvh
>
>
>