Tiger og systemfonte
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-06-05 13:39

Hej,

Når jeg i 10.4.1 går ind i System > Bibliotek og dobbeltklikker på
Fonts-mappen, så ser det ud til at Finder crasher. Der kommer godt
nok ingen fejlmeddelelse, men alle åbne vinduer forsvinder og alle
ikonerne på skrivebordet bliver genoptegnet.

Andre der oplever der samme?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-06-05 16:41

Thomas G. Madsen skrev:

> Når jeg i 10.4.1 går ind i System > Bibliotek og
> dobbeltklikker på Fonts-mappen, så ser det ud til at Finder
> crasher.

Nå, men jeg valgte at lave en ren installation af Tiger.
Det løste problemet med Fonts-mappen og med den utydelig Widgets-
tekst. <news:d81lsk.2vk.1@tgm.dyndns.dk>.

Tidligere havde jeg prøvet en Archive and Install, men det har
åbenbart ikke fungeret for godt.

Nu er jeg så spændt på, om følgende problem også forsvinder, når
jeg får hældt CS2-pakken på. <news:d7b3q0.1ro.1@tgm.dyndns.dk>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-06-05 18:51

> [...]
> åbenbart ikke fungeret for godt.
>
> Nu er jeg så spændt på, om følgende problem også forsvinder, når

prøvede du inden da, at nuke din font cache og se om det løste
problemet?

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-06-05 20:05

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> prøvede du inden da, at nuke din font cache og se om det løste
> problemet?

Ja. Med Deep Six, men det hjalp desværre ikke.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-06-05 20:44

> Ja. Med Deep Six, men det hjalp desværre ikke.

og der burde virke på 10.4? Hvis du booter 10.4 i safe-boot modus
flyttes alle fontcache's til papirkurven og kun skrifter fra
/System/Library indlæses. Det er glimragende til trouble shooting.

safe-boot:

<http://search.info.apple.com/?search=Go&lr=lang_en&kword=&q=safe%20boot

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-06-05 20:55

> og der burde virke på 10.4?

Deep Six? Det er jeg egentlig ikke klar over, men det går jeg
da ud fra.

> Hvis du booter 10.4 i safe-boot modus flyttes alle fontcache's
> til papirkurven og kun skrifter fra /System/Library indlæses.
> Det er glimragende til trouble shooting.

Det trick må jeg lige huske til næste gang der bliver problemer
med den pokkers font cache.

Som skrevet i <news:d821r0.2m8.1@tgm.dyndns.dk>, så har jeg dog
ikke længere problemer med at Finder crasher når System\Library\
Fonts tilgåes, og at teksten i mine Widgets er ulæselig efter at
systemet blev geninstalleret helt fra bunden af.

--
Hilsen
Madsen