Hvordan laver man et tvunget papir sideski~
Fra : jnm

Dato : 25-05-05 08:07

Jeg søger en måde at printe en bestemt mængde dokumenter fra et lokalt web
site via en enkelt kommando.

En løsning kunne være at lave en "print-side" i html, som i koden samler
alle de sider, der ønskes udprintet via en server side include. Der ville så
blive lavet en meget lang side på browseren, når "print-side" blev kaldt.
Brugeren skal da blot klikke Print i browserens værktøjslinie for at få alle
siderne med.

Tilbage er så et problem med at lave et tvunget papir sideskift i
udprintningen, hver gang der skiftes til det næste af de enkelte
dokumenter "print-side" er sammensat af. Hvordan laver man en sådan tvungen
papir sideskift.

Jørgen

Fra : Jens Peter Karlsen[F~

Dato : 25-05-05 15:10

Brug CSS, page-break-before: always
Virker kun med blocklevel tags som <p> eller <div>

..pagebreak { page-break-before: always }

Fra : jnm

Dato : 26-05-05 19:56

Tak for hjælpen. Det virker som jeg ønsker.
Jørgen