Hjælp mig
Fra : Brian Fogh

Dato : 06-06-05 13:27

Har fået en compaq presario 4540. Nu ville jeg gerne installere win me på
den men jeg får hele tiden en blå skære hvor der står "windows beskyttelses
fejl - genstart computeren".
Når jeg så genstarter går den bare kold.
Hvad skal jeg gøre for at få den til at virke??

På forhånd tak

Brian Fogh

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-06-05 18:40

Brian Fogh skrev:

> Har fået en compaq presario 4540. Nu ville jeg gerne installere win
> me på den men jeg får hele tiden en blå skære hvor der står "windows

1. "Hjælp mig" er ikke det mest smarte at skrive i emnelisten - de
fleste gider ikke at læse sådanne indlæg (jeg ramte det ved en
fejltagelse)...

2. Win ME er ikke det bedste OS Microsoft har lavet. Læs de to nederste
linier i linket nedenfor:

3. Maskinen er så lille at den vil være en trist oplevelse selv med
Win98. Det er vist på tide at kassere den.

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 06-06-05 20:05

> 1. "Hjælp mig" er ikke det mest smarte at skrive i emnelisten - de
> fleste gider ikke at læse sådanne indlæg (jeg ramte det ved en
> fejltagelse)...
Enig

> 2. Win ME er ikke det bedste OS Microsoft har lavet. Læs de to nederste
> linier i linket nedenfor:
Men det kan nu sagtens bruges, og re meget hurtigt

> 3. Maskinen er så lille at den vil være en trist oplevelse selv med
> Win98. Det er vist på tide at kassere den.
Ikke sikkert det er et valg, har lige installeret win me på en 233 ;) ja du
hørte rigtigt. Den kørte tilmed hurtigt

Men tilbage til det du egentlig spurgte om. Hvornår får du fejlen er det
mens du installere, for så er det sikkert en ram fejl, skriver den ikke
noget med en Fxxxxxxxxxxxxx kode på den blå skærm.

vh
jeppe

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-06-05 10:26

Jeppe Jensen skrev:

> Men det kan nu sagtens bruges, og re meget hurtigt

I forhold til hvad?

Jeg ville installere 98SE på en maskine der ikke kan trække 2000.
_Aldrig_ ME. ME er et flop.

> Ikke sikkert det er et valg, har lige installeret win me på en 233 ;)
> ja du hørte rigtigt. Den kørte tilmed hurtigt

Hvis du lægger mærke til det, så kan den aldrig nå over 48MiB RAM. Det
kan gå til 95, men så heller ikke mere.

Fra : Brian Fogh

Dato : 07-06-05 06:28

> [...]
> mens du installere, for så er det sikkert en ram fejl, skriver den ikke
> noget med en Fxxxxxxxxxxxxx kode på den blå skærm.

Det er når den næsten er færdig med at installere og genstarten. Så kommer
fejlen når den starter op igen. Blå skærm med teksten " windows beskyttelses
fejl. Systemer er stoppet"

Det fatter jeg ikke et hyl af. Det er en original win me så der burde da
ikke være et problem med den eller?

Hilsen
Brian