Hjælp til pop-musik
Fra : Kong Kent

Dato : 05-06-05 20:54

Hejsa

Jeg har hørt nogle sange på P3, og skal bruge kunstnernes navne:

Dansk rap med omkvædet "Tag derover hvis der er noget du vil vide"

Engelsk band, Keane. Hvilke af deres sange har været de største hits?
Kunne godt tænke mig en 3 - 4 stykker.

Er nemlig ved at sammensætte sådan en chill-out skive for mit
vedkommende. Indtil videre er der kun Tina Dickows fantastiske "Nobodys
Man", men der skal flere til. Kom gerne med forslag. Sangene må gerne
være i det melankolske hjørne, men selve vokalen *skal* være stærk. Det
skal være vokalen der bærer nummeret.

Håber I kan hjælpe en ellers normalt DØDSFUCKIN'METAL lytter

mvh

Kent - på et tøse-trip

Fra : Muddley

Dato : 05-06-05 21:35

"Kong Kent" <notvalid@doh.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vokalen der bærer nummeret.
>
> Håber I kan hjælpe en ellers normalt DØDSFUCKIN'METAL lytter

Hej Kent.
Kan desværre ikke hjælpe dig, gudskelov, for det er sgu' da en gang skidt du
er igang med. Ha ha.

Held og lykke
Hilsen Kim

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 05-06-05 22:43

> [...]
> selve vokalen *skal* være stærk. Det skal være vokalen der bærer nummeret.

Et par af mine favoritter, som jeg ville argumentere for kunne holde dine
kriterier

Coldplay "Green eyes"
Van Morrisson "Someone like you" - der kunne nok findes mange flere fra van
the man
Rolling Stones "Fool to cry"
Verve "Lucky man"
Radiohead "Karma police"

vh
Michael

Fra : -V-

Dato : 05-06-05 22:45

Kong Kent wrote:
> Er nemlig ved at sammensætte sådan en chill-out skive for mit
> vedkommende.

HVAD SKER DER FOR DIG!!!???

Hvor er den Kong K, som jeg kender og elsker?!

-V-

Fra : AJC

Dato : 05-06-05 23:37

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in

> HVAD SKER DER FOR DIG!!!???
>
> Hvor er den Kong K, som jeg kender og elsker?!

Han er endelig blevet voksen.
Prøv det!

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 05-06-05 23:52

> Han er endelig blevet voksen.
> Prøv det!

Puha... Selvom -V- muligvis har puttet mig i sit killfilter vil jeg
alligevel forsvare ham...
Handler pop-musikken om at blive voksen? Jeg troede det var det populære
musik, som bestemte det...
tsk tsk...
Jamen, så må jeg vel putte Nik & Jay i ørerne for at slippe ud af gymnasiet
med æren i behold.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 06-06-05 00:25

Søren Kjeldsen wrote:

> [...]

Hvorfor har du altid så travlt med at alle skal blive voksne? Er du
børnehader?

> Jamen, så må jeg vel putte Nik & Jay i ørerne for at slippe ud af gymnasiet
> med æren i behold.

Du har tydeligvis misforstået: Det skal på dit scooteranlæg, ikke
bare "i ørenene"; det er simpelthen for barnligt!

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 06-06-05 16:12

> Hvorfor har du altid så travlt med at alle skal blive voksne? Er du
> børnehader?

Puha... Jeg må indrømme, at der er visse aldersgruppe, som også kan gå mig
lidt på nerverne.

> Du har tydeligvis misforstået: Det skal på dit scooteranlæg, ikke
> bare "i ørenene"; det er simpelthen for barnligt!

Hehe... Kom lige i tanke om jeg spildte 100 kr på et knalderkørekort jeg
aldrig kom til at bruge... Tsk tsk... Den svundne ungdommelighed... For 2-3
år siden

Fra : -V-

Dato : 06-06-05 00:09

AJC wrote:

> Han er endelig blevet voksen.
> Prøv det!

Jeg er ældre end min ungdommelige charme antyder.

Du er så skiftet tilbage til en af dine tidligere multiple personalities?

-V-

Fra : Robert Eriksen

Dato : 05-06-05 23:53

Kong Kent wrote:
> [...]
> Man", men der skal flere til. Kom gerne med forslag. Sangene må gerne
> være i det melankolske hjørne, men selve vokalen *skal* være stærk. Det

Ved ikke om det rammer helt men hvad med f.eks.

Sneaker Pimps
Olive
Marie Key Band

Kelli Dayton der var sangerinde i Sneaker Pimps har efter sigende lavet
noget solo-projekt efter hun forlod SP. Det var måske også værd at
eftersøge.

Fra : OlIvEr [6000]

Dato : 06-06-05 00:12

> [...]
> Man", men der skal flere til. Kom gerne med forslag. Sangene må gerne
> være i det melankolske hjørne, men selve vokalen *skal* være stærk. Det
------
Dirty vegas måske!? Dem er jeg ihvertfald helt pjattet med når jeg er på
chilleren..

--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600

Fra : OlIvEr [6000]

Dato : 06-06-05 00:25

> ------
> Dirty vegas måske!? Dem er jeg ihvertfald helt pjattet med når jeg er på
> chilleren..
---
Uhh.. Og Solvent "Radio goo goo"

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-05 08:34

> [...]
> skal være vokalen der bærer nummeret.
>
> Håber I kan hjælpe en ellers normalt DØDSFUCKIN'METAL lytter

Feist: let it die (cd)- Fantastisk pige med skøn stemme
TM Juke: Playgroung Games(evt Diesler mix)
Crystal Waters: Gypsy woman(brugt af dimitri from paris)
Blue Foundation(!)
Liv Thrane (Pop) - MyMusic
Aztrid (Pop) - MyMusic
Blue Swan (Elektronisk) - MyMusic

alle ovenstående er med de skønneste kvindelige vokaler ever...

:jonas

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 06-06-05 14:55

"Kong Kent" <notvalid@doh.com> wrote in message
> Hejsa
>
> Jeg har hørt nogle sange på P3, og skal bruge kunstnernes navne:
>
> Dansk rap med omkvædet "Tag derover hvis der er noget du vil vide"

Troo.LS og Orgi-E med "Inden det er for sent" fra albummet "Forklædt som
voksen"

> Engelsk band, Keane. Hvilke af deres sange har været de største hits?
> Kunne godt tænke mig en 3 - 4 stykker.

Indtil videre har "Somewhere Only We Know", "The Last Time", "Everybodys
Changing" og "Bedshaped" været spillet moderat i radioen.

> [...]
> skal flere til. Kom gerne med forslag. Sangene må gerne være i det
> melankolske hjørne, men selve vokalen *skal* være stærk. Det skal være

"Beth Gibbons & Rustin' Man - Out of Season" rummer nogle fantastiske sange
med en meget stærk vokal. Dog er det meget forskelligt hvad folk synes om
det da det ikke ligefrem er neutral musik. Men kast et blik på det!

Nick Drake er en desværre afdød, men fantastisk sanger. Hans "Pink Moon" er
bestemt et lyt værd. Igen er vokalen meget bærende og kompositionerne enkle
og smukke.

Hvis det skal være mere poppet er førnævnte Coldplay jo også altid et hit.

/Rasmus

> Håber I kan hjælpe en ellers normalt DØDSFUCKIN'METAL lytter '

Har gjort hvad jeg kan :)

> mvh
>
> Kent - på et tøse-trip

Mvh. Rasmus

Fra : Kasper bertelsen

Dato : 06-06-05 20:17

Chillout:

Lamb "Gabriel
Madrudaga "majesty"
Coldplay "trouble"
Alt med Tindersticks

Fra : Esben I.

Dato : 06-06-05 22:48

Kong Kent wrote:

>(snip)
Kom gerne med forslag. Sangene må gerne
> være i det melankolske hjørne, men selve vokalen *skal* være stærk. Det
> skal være vokalen der bærer nummeret.

tør du ? er du en modig mand ?
Prøv og søg på reggae-bedstefar Burning Spear.
Hvis du kan vænne dig til _den_ vokal, vil der åbne sig en ny verden for
dig. Hvis du synes, han er for tam, så tjek Prince Far-I.

> Håber I kan hjælpe en ellers normalt DØDSFUCKIN'METAL lytter

Aldrig for sent
mvh
Esben I.