Fiskehoveder
Fra : Andrea

Dato : 05-06-05 17:07

Jeg er lige kommet hjem fra fisketur med lillebror, der fangede 4 ørreder.
Han skar straks hovederne af til misserne, men må de få dem? I tegnefilm er
katte jo helt vilde med fiskehoveder, men hvordan forholder det sig i
virkeligheden? Er der ben de kan kløjs i eller andet farligt...
Mvh. Kristina

Fra : Janne Poulsen

Dato : 06-06-05 00:07

Jeg ved ikke, om de kan tage skade, men mine katte brækker sig, når de
forsluger sig i rå fiske. Hvis du har en mikrobølgeovn, så giv dem nogle
minutter - alt efter størrelsen på hovederne - og pil kød og snask af
hovederne. Kattene er vilde med det, og jeg venter på den dag, hvor de
kommer og vil have en mus eller to mikrobølget.

Fra : Gainsbourg

Dato : 06-06-05 14:45

Rå fisk kan indeholde den farlige parasit Anisakis, som kan give bl.a. indre
blødninger eller maveonde. Jeg ville nok enten fryse dem først ligesom man
gør med fisk til sushi (-18 grader i 1 døgn) eller koge dem og pille kød med
mere fra til dem (kogte fiskeben er vist nok farlige for katte).

Med venlig hilsen
Gainsbourg