Findes der socket 754 ADM64 Venice core pr~
Fra : Thomas O. Thomsen

Dato : 05-06-05 10:10

Findes der socket 754 ADM64 Venice core processore ?
Og hvad har en sådan evt. af "produktkode". (fx: ADA2800BOX) ?

Venlig hilsen
Thomas

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-06-05 10:20

"Thomas O. Thomsen" <chip@fscl.nospam.(dk)> crashed Echelon writing

> Findes der socket 754 ADM64 Venice core processore ?
> Og hvad har en sådan evt. af "produktkode". (fx: ADA2800BOX) ?

Du skal nok ikke regne med det. AMD har jo sendt Desktop processorer til
S754 på pension til fordel for S939.

Der du har fordelen er du kan anvende mobile processorerne, f.eks. AMDs nye
Turion, hvis da bundkortet er opdateret til det.

--
Bjarke Andersen

Fra : Thomas O. Thomsen

Dato : 05-06-05 11:01

Er der så nogen der kender "produktkoden" til Palermo core processorene ?

/Thomas

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 05-06-05 15:37

Thomas O. Thomsen wrote:
> Er der så nogen der kender "produktkoden" til Palermo core processorene ?
>
> /Thomas

1. der er ikke noget der hedder Palermo Core...

2. sørg for at svare UNDER det folk har skrevet, og klippe det væk som
ikek er relevant, ligesom jeg har gjort her

Fra : Thomas O. Thomsen

Dato : 05-06-05 16:11

> 1. der er ikke noget der hedder Palermo Core...

http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_118_608,00.html
Ehh hvis der ikke er noget der hedder en Palermo core hvorfor står den så på
AMDs roadmap ?
Under Sempron CPU ?

Men jeg tror jeg har fundet ud af det:
Palermo Sempron 128K/256K 90nm SSE3 enabled
Findes i to versioner D0 stepping og E3 stepping.
E3 er den nyeste som skulle blive knap så varm som den gamle version
E3 versionerne skulle hedde noget med B0 i deres produktkode.

> 2. sørg for at svare UNDER det folk har skrevet, og klippe det væk som
> ikek er relevant, ligesom jeg har gjort her

Ja "Mor". Sørg også for at stave ordentligt, børste dine tænder, vask dig
bag ørene osv osv osv.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-06-05 16:19

> [...]
> E3 er den nyeste som skulle blive knap så varm som den gamle version
> E3 versionerne skulle hedde noget med B0 i deres produktkode.

Hvis det er varme du bekymrer dig om, så gå efter Turion der får du så osse
Athlonens kraft fremfor Semprons mindre performance.

--
Bjarke Andersen

Fra : Thomas O. Thomsen

Dato : 05-06-05 16:27

> Hvis det er varme du bekymrer dig om, så gå efter Turion der får du så
> osse
> Athlonens kraft fremfor Semprons mindre performance.

Det var ikke så meget varmen jeg tænkte på.
Det var mere en "billig" processor til S754 som ikke brugte så meget strøm.

Turion bruger vist meget lidt (35 W eller sådan noget kan ikke huske) men
den er vist også lidt dyere.
Og jeg aner ikke om det Mboard jeg har kig på understøtter den.
Skal vist lige slå det op et sted

Tak for hjælpen.

/Thomas

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-06-05 16:31

> Turion bruger vist meget lidt (35 W eller sådan noget kan ikke huske)
> men den er vist også lidt dyere.

MT serien bruger 25W og ML 35W.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 05-06-05 17:05

Thomas O. Thomsen wrote:
> Det var ikke så meget varmen jeg tænkte på.
> Det var mere en "billig" processor til S754 som ikke brugte så meget
> strøm.

CPU'ens Strømforbrug eller rettere effektforbrug bliver omsat (praktisk
taget) fuldstændigt til varme. Lavt effektforbrug er ækvivalent med lav
varmeudvikling. CPU'ens temperatur bestemmes derefter af hvor effektivt et
kølesystem, der er monteret.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 05-06-05 16:39

> [...]
> E3 er den nyeste som skulle blive knap så varm som den gamle version
> E3 versionerne skulle hedde noget med B0 i deres produktkode.

Sorry, min fejl, tænkte ikke lige på sempron der...

> Ja "Mor". Sørg også for at stave ordentligt, børste dine tænder, vask dig
> bag ørene osv osv osv.

Om du staver ordentligt er noget du selv må rode med, hvor tit du vasker
dig er også din egen sag, da vi alligevel ikke kan lugte hinanden over
nettet (endnu)

Men når jeg skriver at du skal citere ordentligt her på usenet er det
ikke for sjov...

Fra http://usenet.dk/info/netikettebrud.html :

Er det et alvorligt netikettebrud hvis jeg ikke citerer som beskrevet på
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html?

Nej, men det er uhøfligt overfor andre brugere at fortsætte med at
citere uhensigtsmæssigt, hvis man på en høflig måde har fået forklaret
hvorfor det er uhensigtsmæssigt - og hvis man ikke kan forklare hvorfor
man ikke vil citere som anbefalet. Det vil dog næppe nogensinde føre til
en klage, med mindre du også på andre måder er uhøflig eller grov på
Usenet. Men det kan sagtens føre til, at andre brugere af Usenet
ignorerer dine indlæg, fordi de synes de er for besværlige og sjuskede
at have med at gøre.

Fra : Jakob M

Dato : 05-06-05 12:49

> Du skal nok ikke regne med det. AMD har jo sendt Desktop processorer til
> S754 på pension til fordel for S939.

Siden hvornår ?

Mvh
Jakob

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-06-05 13:11

"Jakob M" <smoelf@gmail.com> crashed Echelon writing

> Siden hvornår ?

Siden de lancerede S939 og fortalte hvad den sidste processor til S754
ville være.

--
Bjarke Andersen

Fra : Thomas O. Thomsen

Dato : 05-06-05 14:09

Jammen der er da kommet Sempron siden da.
Det kan godt være der ikke kommet flere AMD64 Processore til 754 men sempron
er der nok lidt endnu.

Fra : Jakob M

Dato : 05-06-05 18:54

> Siden de lancerede S939 og fortalte hvad den sidste processor til S754
> ville være.

Jeg ved ikke hvor du har det fra, men i følge AMD kommer Sempron til at
fortsætte på S754 mindst resten af 2005 også (Palermo).

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-06-05 19:11

> Jeg ved ikke hvor du har det fra, men i følge AMD kommer Sempron til
> at fortsætte på S754 mindst resten af 2005 også (Palermo).
> [...]

Ja, men Sempron er jo svarende til en Duron, men vil den kunne kommer til
at udkonkurere hastigheden mod dekstop Athlons som der ikke kommer flere
af?

--
Bjarke Andersen

Fra : Jakob M

Dato : 05-06-05 22:28

> Ja, men Sempron er jo svarende til en Duron, men vil den kunne kommer til
> at udkonkurere hastigheden mod dekstop Athlons som der ikke kommer flere
> af?

Nej, Sempron til s754 har intet med Duron at gøre. Det er en Athlon64 uden
64 bit instruktionssæt og mindre L2 cache. Til prisen er den glimrende.
http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/sempron-3100e.html

Mvh
Jakob