God "lounge-musik" efterlyses!
Fra : JE

Dato : 04-06-05 20:25

Kan I ikke anbefale mig nogle albums med god "lounge-musik" (altså sådan
noget stille og roligt musik, som f.eks. bliver spillet på café'er).

Fra : Ulrik Kold

Dato : 04-06-05 20:40

JE wrote:
> Kan I ikke anbefale mig nogle albums med god "lounge-musik" (altså sådan
> noget stille og roligt musik, som f.eks. bliver spillet på café'er).

Hvis du vil have andet end CD, så kan jeg klart anbefale nummeret
'soundtrack to a night café' af guruyu
(<http://www.archive.org/audio/audio-details-db.php?collection=miasmah&collectionid=mia012>)
og ikke mindst Aphilas' album 'Instrumentally Ill EP'
(<http://www.archive.org/audio/audio-details-db.php?collection=miasmah&collectionid=mia049>)

På siderne kan du både streame, downloade og se, hvilke
licens-begrænsninger, der er givet på numrene.

Held og lykke med det gratis musik - og skriv endelig igen, hvis du
mangler mere i samme stil...

..kold

Fra : Peter Holm

Dato : 04-06-05 22:57

JE wrote:
> Kan I ikke anbefale mig nogle albums med god "lounge-musik" (altså
> sådan noget stille og roligt musik, som f.eks. bliver spillet på
> café'er).

Sade - 'Diamond Life' må vist være på top 5 over mest spillede café-albums.

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : BS

Dato : 05-06-05 11:01

Compilations....
Paris Lounge
Berlin Lounge
London Lounge

Must haves !!!.......
Kruder and Dorfmeister - K&D sessions

Check selv K&D, Peace orchestra samt Tosca her - http://www.g-stoned.com/

Ellers så kan der anbefales.....
Verve remixed skiverne
Gotan Project
Rum Pistol
Aim
Cinematic Orchestra
Dub tractor
Future 3

Jeg kunne blive ved............ Men helt sikkert kig på Kruder and
dorfmeister !

Fra : Ulrik Kold

Dato : 05-06-05 13:43

BS wrote:

> [...]
> Berlin Lounge
> London Lounge
>
> Must haves !!!.......
> Kruder and Dorfmeister - K&D sessions
>
> Check selv K&D, Peace orchestra samt Tosca her - http://www.g-stoned.com/
>
> Ellers så kan der anbefales.....
> Verve remixed skiverne
> Gotan Project
> Rum Pistol
> Aim
> Cinematic Orchestra
> Dub tractor
> Future 3
>
> Jeg kunne blive ved............ Men helt sikkert kig på Kruder and

Ja, bestemt! Og resten af forslagene er også gode.

Og så sidder jeg her og lytter til Opia(te), mens jeg læser dette
indlæg. Han er bestemt også et lyt værd - både hans gratis numre (blandt
andet på Archive.org ) og på diverse albums. Find mere om ham på
<http://systemf3.com>. Hans albums (eller nogle af dem) kan lånes på
biblioteket, ligesom det sikkert er tilfældet for en håndfuld af
ovenstående forslag fra BS.

..kold

Fra : BS

Dato : 05-06-05 15:15

> [...]
> <http://systemf3.com>. Hans albums (eller nogle af dem) kan lånes på
> biblioteket, ligesom det sikkert er tilfældet for en håndfuld af

Hele det kollektiv er jo kanont - så enkelt er det. Men det er jo mere
klangflader end cafe musik.... ;)

Fra : Ulrik Kold

Dato : 05-06-05 15:23

BS wrote:

> Hele det kollektiv er jo kanont - så enkelt er det. Men det er jo mere
> klangflader end cafe musik.... ;)

Ja, ok ok .. du får ret mht lydens karakter, så ;)

Men man kan jo begynde at sidde og overveje, hvad det er JE efterlyser?
Er det lounge i form af ny, elektronisk musik - eller er det mere i
retning af noget jazz og bossa eller hvad er det, der ledes efter.

Lige nu kommer der jo forskellige forslag op, som primært må siges at
være i den elektroniske ende af genren.

..kold

Fra : BS

Dato : 05-06-05 15:26

> [...]
> af noget jazz og bossa eller hvad er det, der ledes efter.
>
> Lige nu kommer der jo forskellige forslag op, som primært må siges at være

I den mere jazzede ende så kan men vel anbefale :

Blue note skiverne (de remixed bla af Jazzanova)
Verve remixed

Det er hvertfald helt klart nogle fede plader med godt med jaaaaaz

Fra : Ulrik Kold

Dato : 05-06-05 15:44

BS wrote:
> I den mere jazzede ende så kan men vel anbefale :
>
> Blue note skiverne (de remixed bla af Jazzanova)
> Verve remixed
>
> Det er hvertfald helt klart nogle fede plader med godt med jaaaaaz

Og lige nu sidder jeg og hører Trondheym og deres tre gratisnumre:
'Fluent', 'Jungle' og 'Night' - find dem på <http://trondheym.com/>

Også en fin, instrumentaljazzet stemning ...

..kold

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 05-06-05 17:18

"Ulrik Kold" <kold@cs.aau.dk> wrote in message

> Og lige nu sidder jeg og hører Trondheym og deres tre gratisnumre:
> 'Fluent', 'Jungle' og 'Night' - find dem på <http://trondheym.com/>
>
> Også en fin, instrumentaljazzet stemning ...
>
> .kold

Hej Ulrik.

Hm, det er ganske lækker musik - nogen der kan anbefale mere i den genre,
gerne a la soundtracket til 'Subway'?

På forhånd tak.

Venlig hilsen Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Ulrik Kold

Dato : 05-06-05 17:26

Aragorn Elessar wrote:
> Hm, det er ganske lækker musik - nogen der kan anbefale mere i den genre,
> gerne a la soundtracket til 'Subway'?

Taler du om denne film ved navn "Subway"
<http://www.imdb.com/title/tt0090095> - den kender jeg ikke lige. Er det
et anbefalelsesværdigt soundtrack?

Men ellers kan jeg da anbefale at tage en tur i Space Loungen sammen med
Aleksi Virta (<http://www.mono211.com/content/releases/mtkmp123.html>).
Det er en liiidt anden stil - men i mine ører klart anbefalelsesværdig ...

Den har længe ligget i toppen af mine playlister
(<http://www.audioscrobbler.com/user/kirloo/>)

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 05-06-05 18:25

> [...]
> Det er en liiidt anden stil - men i mine ører klart anbefalelsesværdig ...
>
> Den har længe ligget i toppen af mine playlister

Takker for tips og links, er i gang med at give det en lytter.
Og jo, det er den film jeg mener - jeg ved så ikke om musikken er noget for
dig, men det bringer mange glade minder frem for mig, hvilket jo klart
betyder noget når man sidder og lytter.
Musikken i sig selv er meget 80'er pop/rock-agtig.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Sune Salminen

Dato : 05-06-05 20:31

Ulrik Kold wrote:

> Taler du om denne film ved navn "Subway"
> <http://www.imdb.com/title/tt0090095> - den kender jeg ikke lige. Er
> det et anbefalelsesværdigt soundtrack?

Hvis det er, så er det det samme band der spiller på soundtrack'et til
'Le Dernier Combat' - som også er en Luc Besson film. Musikken minder
meget om det de spiller i Subway, det er samme karakteristiske
'fusionsmusik light' hvor bassen har en fremtrædende rolle.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-05 21:17

BS wrote:

> [...]
> Berlin Lounge
> London Lounge
>
> Must haves !!!.......
> Kruder and Dorfmeister - K&D sessions
>
> Check selv K&D, Peace orchestra samt Tosca her - http://www.g-stoned.com/
>
> Ellers så kan der anbefales.....
> Verve remixed skiverne
> Gotan Project
> Rum Pistol
> Aim
> Cinematic Orchestra
> Dub tractor
> Future 3
>

> Jeg kunne blive ved............ Men helt sikkert kig på Kruder and

En meget godt liste, men den er ikke komplet uden Buddha Bar serien imho.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Kasper Aae

Dato : 05-06-05 14:00

On 4 Jun 2005 21:25:14 +0200, "JE" <nospamjanelne@nospam.dk> wrote:

>Kan I ikke anbefale mig nogle albums med god "lounge-musik" (altså sådan
>noget stille og roligt musik, som f.eks. bliver spillet på café'er).

Ting jeg umiddelbart kan anbefale fra min egen samling:

Style - Upper Class Lounge
Kings Of Convenience - Riot On An Empty Street
Psapp - Tiger, My Friend
The Dining Rooms - Numero Deux
Tosca - Suzuki

Og så selvfølgelig den geniale Secret Agent radiokanal på
http://www.somafm.com/

--
Kasper Aae

Fra : Ulrik Kold

Dato : 05-06-05 15:08

Kasper Aae wrote:
> Og så selvfølgelig den geniale Secret Agent radiokanal på
> http://www.somafm.com/

*KLASK* Den havde _jeg_ glemt...

Fra : BS

Dato : 05-06-05 15:16

> Ting jeg umiddelbart kan anbefale fra min egen samling:
>
> Style - Upper Class Lounge
> Kings Of Convenience - Riot On An Empty Street
> [...]

Så hellere "Suzuki in dub" - den er lige en tand bedre

Fra : BS

Dato : 05-06-05 15:23

Kan I ikke anbefale mig nogle albums med god "lounge-musik" (altså sådan
> noget stille og roligt musik, som f.eks. bliver spillet på café'er).

Lige et par flere man må eje....

Blue Foundation
De phazz
St Germain (Tourist er en fed skive...mmm sour times)
Portishead har også sine sider ;)
Jazzanova
Skyphone - fedt !
Thievery Corporation (Ses vi på Roskilde - det tror jeg nok vi tør !!)
Jazzmataz skiverne !
Nobody beats the beats (dansk guld)

Lidt i lignende boldgader man kan komme til at holde af..

Hooverphonic
U.N.C.L.E
Rootsmanuva
DJ Vadim
DJ Food

Nå jeg må vist hellere holde ;)

Købe sider :
http://www.loudmusic.dk/
http://www.moby-disc.dk/

Og gør det ordentlig - gør det på vinyl ;)

Fra : Astrid

Dato : 05-06-05 15:45

<snip en masse fed musik>

Og Thievery Corporation samt Zero 7 synes jeg ikke skal udelades.

/astrid

Fra : BS

Dato : 06-06-05 13:11

> Og Thievery Corporation samt Zero 7 synes jeg ikke skal udelades.
>
> /astrid

Den første havde jeg nævnt ;)

Og den anden, Zero 7, forstår jeg ikke hvordan jeg kunne glemme.... Numrene
med danske Tina Dicow er jo gude smukke og går lige i benet ;)

Nogle der skal på RF i år og se blandt andet Thievery Corp ?

Fra : Astrid

Dato : 06-06-05 14:21

BS wrote:

> Den første havde jeg nævnt ;)

Nå ja (rødme). Nåmen er der nogen der har sagt Blue Foundation?

/astrid

Fra : Ulrik Kold

Dato : 06-06-05 14:56

Astrid wrote:
> Nå ja (rødme). Nåmen er der nogen der har sagt Blue Foundation?

Ja... den har også været nævnt - msgid:
<42a30abc$0$627$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, BS fra i går (søndag kl.
16:22 :)

..kold

Fra : Kim Jensen

Dato : 05-06-05 16:19

JE wrote:
> Kan I ikke anbefale mig nogle albums med god "lounge-musik" (altså sådan
> noget stille og roligt musik, som f.eks. bliver spillet på café'er).

De (indtil videre) 3 udgivelser i "Nordic Lounge"-serien er IMHO et
rigtig godt springbrædt til til skandinaviske scene. Den nyeste (3'eren)
er i særklasse fed.

--
med venlig hilsen
Kim Jensen

Fra : Ulrik Kold

Dato : 05-06-05 16:50

Kim Jensen wrote:
> De (indtil videre) 3 udgivelser i "Nordic Lounge"-serien er IMHO et
> rigtig godt springbrædt til til skandinaviske scene. Den nyeste (3'eren)
> er i særklasse fed.

Hvor får man fat i dem henne? En god, lokal (postnummer 9000)
leverandør? Eller skal man udenbys for at skaffe dem?

..kold

Fra : Ulrik Kold

Dato : 05-06-05 16:57

Ulrik Kold wrote:

> Hvor får man fat i dem henne? En god, lokal (postnummer 9000)
> leverandør? Eller skal man udenbys for at skaffe dem?

Hurra for bibliotekerne!

Tre styk "Nordic Lounge" reserveret på <http://njl.dk>

Tak for tippet, Kim

Fra : Kim Jensen

Dato : 05-06-05 19:18

Ulrik Kold wrote:
> Hvor får man fat i dem henne? En god, lokal (postnummer 9000)
> leverandør? Eller skal man udenbys for at skaffe dem?

Jeg har købt 3'eren hos Stereo Studio her i Aalborg. Der har vist også
de andre.

Fra : Ulrik Kold

Dato : 05-06-05 18:35

JE wrote:
> Kan I ikke anbefale mig nogle albums med god "lounge-musik" (altså sådan
> noget stille og roligt musik, som f.eks. bliver spillet på café'er).

Jeg er lige faldet over de her to albums på Sofasound Records
(<http://www.sofasound.de/>):

* Confused Man - Floating [sof005]:
<http://www.archive.org/audio/audio-details-db.php?collection=sofasound&collectionid=sof005>

* Confused Man - Floating Deluxe [sof010]
<http://www.archive.org/audio/audio-details-db.php?collection=sofasound&collectionid=sof010>

Der er muligvis nogen, der vil synes, at de er udmærkede ... jeg har kun
lige lyttet dem igennem en enkelt gang, men de kunne godt få en tur mere
på playlisten :)

..kold, der er liiidt electronica- og Archive.org-afhængig ...

Fra : Martin Helbo

Dato : 06-06-05 07:21

"JE" <nospamjanelne@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Kan I ikke anbefale mig nogle albums med god "lounge-musik" (altså sådan
> noget stille og roligt musik, som f.eks. bliver spillet på café'er).

Jeg kan godt lide Cantoma og Flipside, det er rigtig fedt.

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-05 21:22

Martin Helbo wrote:
> "JE" <nospamjanelne@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan godt lide Cantoma og Flipside, det er rigtig fedt.

Cantoma er i særklasse god, han er også gammel Cafe Del Mar mand...

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk