MySQL-problem
Fra : Kristian Kjærgaard

Dato : 04-06-05 17:28

<?php
$mysql = mysql_connect("localhost","root","******");
?>

I dette kodestykke får jeg denne fejlmeddelelse:
Fatal error: Call to undefined function mysql_connect()

Hvorfor får jeg denne fejlmeddelelse, og hvordan indstiller systemet
til af gøre, som jeg har skrevet?

Jeg har en lokal MySQL server (4.1), som jeg kan få forbindelse til og
modifice gennem kommandoprompten. Derudover har jeg PHP 5.0.4 og IIS
5.1, som plejer at fungere sammen.

--
Kristian Kjærgaard
Revisor, ingeniør, komponist, web-udvikler (det er rart med

Fra : Jakob G. Thomsen

Dato : 05-06-05 12:59

Kristian Kjærgaard (slet V53PA) wrote:
> [...]
>
> Jeg har en lokal MySQL server (4.1), som jeg kan få forbindelse til og
> modifice gennem kommandoprompten. Derudover har jeg PHP 5.0.4 og IIS

Det kunne lyde som om PHP ikke har loadet MySQL-pluginet. Har du tjekket
at det står i PHP.ini-filen. Den plejer at ligge i
c:\windows\php.ini, og så skal du tjekke under "Dynamic Extensions".

Mvh Jakob

Fra : Kristian Kjærgaard

Dato : 09-06-05 08:34

Jakob G. Thomsen <jakobgt@hotmail.com> skrev: