Gensyn med Samos...
Fra : Peter Cardow

Dato : 03-06-05 11:44

Hej NG

Vi har booket en tur til Samos i efterårsferien hvor vi har lejet bil i 5
dage
mest fordi vi vil ud at se/opleve noget denne gang og det at det muligvis
ikke er strandvejr hele tiden men... hvad er der at se på øen ?
Sidst vi var der boede vi i Kokari, dengang en skøn lille flække med stille
promenade
med dejlige spisesteder og cafe`er, denne gang skal vi bo i Phytagorion på
"Fito Bay" Hotel.

Er der nogle der kan give et tip eller to-hundrede ?

Sommer hilsen

Peter

Fra : Per Thomsen

Dato : 03-06-05 13:31

> [...]
> "Fito Bay" Hotel.
>
> Er der nogle der kan give et tip eller to-hundrede ?

I behøver ikke bilen til mit forslag, Pythagora's vandledning. Fantastisk
stykke bygningsværk, beliggende lige over byen Phytagorion.

Per

Fra : Hanne

Dato : 03-06-05 20:06

> I behøver ikke bilen til mit forslag, Pythagora's vandledning. Fantastisk
> stykke bygningsværk, beliggende lige over byen Phytagorion.
>
> Per

Mener du ikke Eupalinos' vandledning - den havde Pythagoras vist ikke noget
at gøre med. Men i øvrigt er jeg enig i, at den bør ses. Der er forresten
også et lille kloster næsten lige ved siden af med et lille kapel i en
klippehule.

mvh
Hanne

Fra : Peter Cardow

Dato : 05-06-05 11:24

Hej Hanne & Per

Tak...
jeg noterer vandledningen og det lille kloster, det er jo hele 2 ting

mvh
Peter

Fra : Jens G

Dato : 05-06-05 15:13

On Sun, 5 Jun 2005 12:23:31 +0200, "Peter Cardow"
<petercardowSPAM@tdcspace.dk> wrote:

>jeg noterer vandledningen og det lille kloster, det er jo hele 2 ting

Jeg holdt sommerferie i Pythagorion to gange i midt firserne.

Jeg husker kirkegården som noget specielt. Mange af gravene havde små
glasmontrer hvori der var anbragt noget afdøde holdt af. Der var en
med en plastic ketchupflaske, og en anden hvor der dagligt blev
stillet et frisk glas øl.
Folk ligger åbenbart ikke så længe i gravene, så når deres knogler
bliver taget op, lægges de i papkasser, som opbevares i et hus ved
siden af kirken. Da jeg var der, var døren åben, så man bare kunne gå
ind og kigge.

Men husk respekten ved besøg på de religiøse steder. Vær tækkeligt
klædt på.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært

Fra : Kenneth

Dato : 03-06-05 20:35

> Er der nogle der kan give et tip eller to-hundrede ?

Du kan tjekke vores tur derned i 2004. Vi lejede MC og var hele øen rundt.
Spørg, hvis du vil vide noget specifikt.
Link: http://www.ziax.dk/_travel/samos2004overview.php

--
Kenneth
www.ziax.dk

Fra : Kim Malchau

Dato : 13-06-05 20:26

On Fri, 3 Jun 2005 12:43:41 +0200, "Peter Cardow"
<petercardowSPAM@tdcspace.dk> wrote:

>Hej NG

[klip]

>Er der nogle der kan give et tip eller to-hundrede ?

Har lige været på Samos - boede i Karlovasi.

Med bil kan I komme ganske langt omkring. Var I ikke ude at se noget
sidst?

Ellers har jeg hørt godt om sommerfugledalen og nattergaledalen.

Selv besøgte jeg deres "vandfald" lidt vest for Karlovasi. Oplevelsen
er mere spøjs end bjergtagende.

God tur.

Mvh
Kim

--
Cool Drinks ad libitum: http://drinks.vedduhvad.dk

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 18-06-06 09:09

Peter Cardow wrote:
> [...]
> "Fito Bay" Hotel.
>
> Er der nogle der kan give et tip eller to-hundrede ?

Der er også nogle ruiner fra et gammelt tempel (vistnok til ære for
Hera) - så hvis du synes om sådan noget et det helt fint. Vi var også
inde ved "vandfaldet". Der var godt nok ikke meget vandfald over det,
men det var hyggeligt at svømme derind.
Vi lejede en motorcykel, og det vi syntes bedst om var bare at køre
omkring og nyde udsigten. Der er køn natur og mange steder kan man tage
flotte billeder af kysten.
Desuden er der jo mulighed for at tage færgen over til Tyrkiet. Det
tager et par timer, og så har du mulighed for at nyde handel i Kusadasi,
og de meget flotte ruiner af Efesos. Den dag vi var derovre var det ca.
40 grader, så husk en at hat og meget vand. En anden god ting er, at
tage imod tilbuddet, hvis i bliver tilbudt at blive kørt til
bagindgangen - det betyder nemlig at du skal gå nedad hele vejen, i
stedet for opad.
Hvis i tager en taxa fra færgelejet bliver det nok temmelig dyrt. Hvis i
låner en "turen går til..." guidebog bliver vejen til stationen
beskrevet. Der kan i dage en dolmus som er en minibus der kører, når den
er fyldt. Vi gav vist 2 euro pr. person, og det var en hyggelig oplevelse.

God fornøjelse

Henriette